Tuningolt, dízel Mercedes AMG kisbusz a 80-as évekből? Ilyen is volt!

2017.07.29. 12:50
6 hozzászólás

Lassan elcsépelt közhely, hogy az AMG tuningdivízió mindenhez hozzányúl, amin Merci embléma van, de tulajdonképpen igaz. A legvadabb vadhajtás talán az R osztály AMG változata, az R 63 AMG. Ez egy hétszemélyes kisbusz, amibe a nagyfordulatú, 6,2 literes V8-as sportmotort építették, ebben az autóban éppen 505 lóerőre beállítva, bár sokat elmond róla, hogy az SLS-ben tudott 600 felett is. Nyilván senki nem vágyott egy 500 lóerős, összkerékhajtású kisbuszra, ezért a 2006-ban bemutatott AMG R osztály gyártása 2007-ben le is állt. Pedig bőven öt másodperc alatt ugrott százra, és a családi csapatszállítóba bujtatott majdnem versenytechnika elég punk dolog lehet.

Nem ez a Mercedes-AMG első próbálkozása a témában, Affalterbach őrült tudósai már a nyolcvanas években is hevítettek olyan Mercit, aminek a tervezésnél eredetleg előrébb volt a raktér mérete, mint a sportos futómű. Az MB 100D valószínűleg sokaknak megvan, hiszen még egészen a közelmúltban is lehetett látni, vagy a tetejükre kötött létrával, vagy pedig rogyásig rakva zöldségekkel. Három kivitel készült, kisbusz, kisteherautó, és platós, mind a hármat Spanyolországban, Vitoria városában szerelték össze. Később, a szintén itt gyártott Vito kisbusz mellesleg innen kapta a nevét.

A teherautót jellemzően két és három liter közti benzines és dízelekkel szerelték, az AMG váratlan módon a dízelhez nyúlt. Sokan hiszik, hogy a W203-as (tükörtojás-lámpás) C 30 CDI AMG volt az első AMG tuningos dízel Merci, de nem, furcsa módon az MB 100D-vel kezdték az olaj kályha hevítését. A 2,4-es szívómotoros változatot építették át turbósra, így az eredeti dízel 75 lóerejéből sikerült 100-at kihozni. A külső módosítása sem maradt el, visszafogott légterelőkkel rakták körbe a dobozt, finoman leültették, és 15 colos AMG könnyűfém felniket dobtak fel. Ezeken túl még a kétszínű fényezés, és a módosított fényszóró-hűtőrács kettős különböztette meg a mérges kisbuszokat, és a belteret is pimpelhette a kedves vevő telefonnal vagy videomagnós tévével.

Ezen túl nem nagyon lelhető fel érdemi információ a buszról, viszont előkerült néhány kép egy Brabus kivitelről. Ebben egymással szembefordított ülések voltak egy asztalkával, ez amolyan korai tárgyalóbusz lehetett. Aki ma vágyna túlmotorizált kisbuszra, szintén a Brabus háza táján kell keressen, ugyanis még mindig művelik a műfajt.

2004-ben még elérhető volt a Viano korai kiadás egy 6,2 literes V8-assal is, ez 425 lóerős volt, ma viszont be kell érni az aktuális Viano 3,5 literes motorjának tuningjával, igaz, ez is megvan 410 ló. Indokolni nehéz, de egyszerre legalább sok emberre lehet ráhozni a frászt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.