Mi az? 3,5 másodperc alatt gyorsul 430-ra, de nem repülő

2019.04.28. 15:49
14 hozzászólás

Bármennyire is jót tesz az úszás, kifejezetten idegesítő, hogy a borostyán hamarabb átnő a medence túlpartjára, annyira lassan lehet haladni a közegellenállás miatt. Kajaktúrán sem tehetünk mást, mint zihálva szemléljük, ahogy a parton a pótkerekes óvodás tempójához igazodó család menthetetlenül lehagy a külső íven. Vízen, vagy épp vízben haladni nehéz, legalábbis eddig valahogy ez volt a fejemben.

Aztán az ember belefut egy videóba a Youtube-on. Csónakok ringatóznak szép sorban, majd a képernyőn megjelenő jó tanácsnak megfelelően gyanútlanul feltekerjük a hangerőt. Az egyik ladik elkezd lángokat köpni, majd az A-10-es, Varacskos Disznó becenevű sugárhajtású csatarepülőre szerelt hétcsövű gépágyú hangjához hasonló égzengés közepette lényegében odébb teleportál.

Lassan elkezd foszlani a megalomán vízfüggöny, de még mielőtt az agyunk utolérné az eseményeket, már indul is a következő futam két versenyzővel. Annyit már ösztönösen érez az ember, hogy amit lát, az autós szempontból értelmezhetetlen gyorsulás, de amikor befut a képernyőre az első adat, azért csuklik egyet a fizika törvényein szocializált realitásérzékünk. Ezek az elmeháborodott zsenik képesek beülni önszántukból egy olyan lélekvesztőbe, aminek 3,5 másodperces a gyorsulása. Vízen. Ja, és nem százra, hanem 430-ra. Ugyanezt a Bugatti Chiron 42 másodperc alatt tudja.

Miután hajlandók vagyunk befogadni, hogy 300 méteren fel lehet gyorsulni 430-ra, és alapos utánanézés után elkönyveljük realitásként, felmerül a kérdés, hogy mégis mi a kénköves ménkű tud ekkorát lökni egy csónakon. Hát egy nyolcliteres, nitrometánnal etetett kompresszoros V8-as, olyan 10 ezer lóerő körüli teljesítménnyel, bár nincs olyan mérőpad, ami bírja ezt az erőt, így csak becslések állnak rendelkezésre.

A terhelés nagyságáról sokat elmond, hogy minden egyes futam után darabokra kell szedni a motort és újjáépíteni. Értik, ez a motor nem üzemórás, hanem üzemmásodperces, egészen konkrétan 4-5 pillantásnyi használat után újjá kell építeni, ami nem is csoda, ha abból indulunk ki, hogy több, mint négy litert fogyaszt egy másodperc alatt. Egy vödörből nem lehet ennyi folyadékot ilyen gyorsan kiönteni. Mindenesetre ennyi üzemanyagra van szükség ahhoz, hogy 20 ezres fordulaton tudja tartani az egymással ellentételesen forgó két hajócsavart, amik aztán a fél tavat felpumpálják a levegőbe.

De elég volt a felesleges szócséplésből. Tessék a hangot feltekerni és a friss élmények után még nitrógőzös fejjel szavazni egyet alább.

Beülnél egy ilyenbe?