A Koenigsegg fejlesztési költségeinek 60 százaléka arra megy el, hogy autói közutakon is legálisan közlekedhessenek

2020.04.21. 17:25
13 hozzászólás

A szupersportautók homologizálása horribilis összegekbe kerül, meg persze irtó nagy feladat is, hiszen rengeteg biztonsági- illetve károsanyag-kibocsátással kapcsolatos szabálynak kell megfelelnie az autóknak. A Road and Track a napokban osztott meg egy 2018-as videót, amiben Christian von Koenigsegg - a svéd szuperautó-gyártó alapítója - betekintést enged, hogy náluk ez a folyamat hogyan zajlik, és milyen költségekkel jár.

koenigsegg-regera-crash-test-1556297062.gif

David Tugas a Koenigseggnél a homologizálásért felelős szakember, aki a videóban is elmondja, miért hárul rá óriási teher. Hát egyrészt azért, mert a legtöbb autógyártónál külön részleg foglalkozik ezzel, de legalább több tucat ember dolgozik azon, hogy az autók közúti közlekedésre alkalmasak legyenek, a szabályoknak megfelelően. Na, a svéd márkánál ő ezt egyedül végzi.

Másrészt a homologizálást legjobban megnehezítő tényező az, hogy országonként változnak a szabályozások. Ez nagy problémát okoz a Koenigseggnek, hiszen ahogy Christan is elmondja a videó elején, a világ minden pontjára adnak el autót. Illetve az sem annyira elhanyagolható, hogy ezek a szuperautók dollármilliókba kerülnek, és igen korlátozott példányszámban készülnek.

Szerencsésebb esetben a szabályok megegyeznek – például Kanadában és az Egyesült Államokban  és Davidnak csak a papírmunkával kell bajlódnia. Rosszabb esetben viszont  például egyes európai országokban  más követelményrendszernek kell megfelelni. Ilyenkor nem elfogadhatóak azok a töréstesztek, amiket az Egyesült Államokban végeztek, így az európai körülményeknek megfelelően újabb törésteszteteket kell csinálniuk. Ez baromi hosszú és költséges folyamat, Christian a videó végén azt is elárulja, hogy a 2016-os Genfi Autószalonon bemutatott autójukat két éve 10 hónapon keresztül tesztelték Spanyolországban. Már ez is elég durva, de az még inkább, hogy a szigorú szabályok betartása miatt az éves fejlesztési költségek hatvan százalékát teljes egészében az engedélyeztetésre költik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.