Tudod, hogyan tartatják be a sebességhatárokat világ többi részén? Küldd el nekünk!

2020.05.11. 18:10
118 hozzászólás

Az utóbbi két hétben nagy port kavart Karácsony Gergely főpolgármester tervezete, miszerint csökkenteni kéne a főváros sebességhatárait egy biztonságosabb és nyugodtabb Budapest érdekében. Tekintve, hogy a mostani korlátozásokat sem tartja be az autósok zöme esélyes, hogy a csökkentett sebességhatárokat sem fogják önszántukból betartani. Ezzel kapcsolatban merült fel a szerkesztőség egyik online értekezletén a kérdés, hogy máshol, más országokban ezt hogyan oldják meg, hogyan tartatják be a sebességhatárokat?

11471981 1e43d12605583db854f5fbc3273f2feb wm

Oké, büntetéssel. Nyilván ahogy itthon sem örül senki a büntetőpontoknak és a sárga csekknek rajta az összeggel, úgy külföldön sem a hasonló formátumú büntetéseknek. Itthon egyelőre minden jel arra utal, hogyha megvalósul a sebességkorlát-tervezet, és kiállnak mérni rendőrök, akkor lesz büntetés bőven. Ehhez elég elolvasni Csikós mai cikkét, ő kiállt mérni az autósokat egy rövid útszakaszon, hogy megnézze, mennyien tartják be a 30 km/órás sebességhatárt. Annyit elárulok, a szabálykövetők nem voltak többségben. A tervezetet egyébként elég alaposan körbejártuk, először Dani írt róla egy véleménycikket, majd Anti és Tibi ki is próbálták, hogy nézne ki a gyakorlatban a csökkentett sebességgel való közlekedés, sőt, Égéstér is volt azonos témában.

Visszatérve az eredeti kérdéshez, kíváncsiak vagyunk, hogy más országokban hogyan tartatják be a sebességhatárokat, hiszen szinte mindenhol eltérnek a módszerek, illetve a büntetések. Példaként Dubajt hoznám: aki kicsit utána olvas megtudhatja, hogy ott a legtöbb úton 500-1000 méterenként traffipaxok vannak, és mindegyik külön lefényképez, és minden egyes fényképért külön kell fizetni. Így már egy pár percen keresztül tartó száguldozás után is akkora büntetés adódhat össze, hogy előbb-utóbb az ottani luxusautó-tulajdonosok is megfontolják, biztos megéri-e ez nekik.

De ahelyett, hogy száraz adatokat túrva írnánk egy cikket, a ti segítségeteket kérjük. Egyrészt azért, mert aki külföldön él, és nap mint nap az ottani rendszert követi, sokkal jobban átlátja, mintha egy székből ülve próbálnám megkeresni a különböző országok sebességhatárainak betartásaival kapcsolatos módszereket. Másrészt pontosabb is, sőt, a személyes történetek minden bizonnyal érdekesebbek is lesznek.

Tehát arra kérünk titeket, hogy: ha külföldön laksz, vagy bármilyen tapasztalatod van a külföldi sebességméréssel kapcsolatban, és tudnál mesélni arról, hogy az adott országban/területen hogyan, milyen módszerekkel igyekeznek betartatni a sebességhatárokat, akkor ne tartsd magadba, írd le kommentbe. Vicces sztoriktól meglepőkön át tényszerűkig bármi jöhet, ami az iméntieknek megfelel.

Így pár nap múlva a ti történeteitek és infóitok alapján összeállítunk majd egy posztot, amiből remélhetőleg mindenki egy kicsit átfogóbb képet kap arról, hogyan tartatják be a sebességhatárokat a világ többi részén, és ez mennyire eredményes.

A hozzászólással elfogadod a Totalcar adatvédelmi szabályzatát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.