Az első X5-ös formatervét két óra alatt, egy repülőn készítették el

2020.06.10. 17:42
6 hozzászólás

Frank Stephenson a leghíresebb formatervezők egyike, olyan márkáknak tervezett autókat, mint a Ferrari, a McLaren, vagy a BMW. Az igen szép karriert maga mögött tudó tervező nemrég egy YT-csatornát is indított, melyen a különböző márkáknak végzett munkáiról beszél, legutóbbi videójában például a BMW első SUV-ja, az X5-ös megtervezése volt a téma.

b5ccda19e3f2744d3357a815912d040a

A BMW 1994-ben több márkával karöltve megvásárolta a Rover Group-ot, beleértve a Land Rovert is. Az ötlet őket látva jött, hogy belépjenek egy mindennapi használatra alkalmas modellel a virágzó SUV-piacra: ez lett később az E53-as X5. Akkor, és azóta is nagy népszerűségnek örvend az X5-ös modell, melynek az évek során ugyan egyre finomabbá vált a formája, de alapja ugyanaz. Ezért pedig Frank Stephenson a felelős, ő rajzolta meg az E53-as X5-öt, az átgondoltnak tűnő forma ellenére azonban csak pár órába tellett neki az autó terveinek elkészítése.

A BMW tervezésért felelős csapatát akkoriban Chris Bangle vezette, ő közölte az örömhírt Frank Stephensonnal, hogy a csapat következő találkozóján már elő kellene állni egy épkézláb vázlattal, mivel a teljes dizájn-prototípus elkészítésének határidejét hat hónapra csökkentették. Frank így került abba a helyzetbe, hogy a találkozóra vezető kétórás repülőúton kellett megrajzolnia a vázlatokat. A közel sem ideális körülmények mellett azt is fontos megjegyezni, hogy ez egy óriási feladat volt, hiszen egy addig sosem létező BMW-modell vázlatát kellett elkészítenie, amin megjelennek a BMW jellegzetes, elegáns elemei, és passzol a márka arculatához. A nehézségek ellenére ez a vázlat lett később a végső dizájn.

Frank Stephenson a videóban azt is elmondta, hogy az üres lap előtt ülve még nem volt a fejében, hogyan is fog kinézni az autó, ötlete a rajzolás során folyamatosan fejlődött, egyre finomabbá vált. Többször is hangoztatta, hogy a vázlatok készítése során mindig kiemelt szerepe van az adott márka jellegzetességeinek, ugyanis ehhez tartania kell a tervezőknek magukat, hogy leadott munkájuk megfeleljen a márkának.

A találkozón Frank kissé kétségbeesett, mivel három, hetven év körüli férfivel találta szembe magát, és elbizonytalanodott, hogyan fognak időben elkészülni a tervekkel. Miután azonban megtudta, hogy a három idős férfinek jelentős szerepe volt a Lamborghini Miura fejlesztésében, kissé megnyugodott. Sőt, úgy érezte magát mintha Michelangelóval, Leonardo da Vincivel, és Rembrandttal állna szemben.

Egészen elképesztő, de a kétórás repülőút alatti vázlata annyira jól sikerült Franknek, hogy ez lett később az végső dizájn.

Forrás: Jalopnik