Nagy autó, nagy élvezet

Válogatás a Népítélet családosabbik feléből

2021.03.14. 17:33
8 hozzászólás

Holysmoke autót vett, amibe befér a minden. Is. - Dacia Lodgy

72157

Hely az hatalmas benne. A spórolás viszont nagyon látszik. Minden burkolata műanyag. Igaz, újrahasznosítható, a gyerekkezek és lábak miatt nekem kicsit szimpi is, mert nagyon könnyű takarítani. Az ablakemelő gombjai nem világítanak, de az izzó és a kábelezés benne van, egy pár érvégsaruval és darab vezetékkel 5perc alatt megoldható.

Tolató lámpa csak egy oldalon van, a másikon pedig ott az üres búra a foglalattal, kábelezés nélkül. A kormány mögötti vezérlőszervek Clioból jöttek, a világítás kapcsoló nem kapott relét, a teljes áram keresztül megy rajta, emiatt gyakori probléma az, hogy elolvad. Ezt a Lodgy csoportban láttam már többször is. Utólagos kapcsoló relé beépíthető, kb 5000 HUF. 

Bende Tibinek nagyon tetszett

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Nagy test, nagy élvezet – franciásan - Citroen C8

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Bosszantó apróságok: alacsony minőségű műanyag alkatrészek, melyek könnyen karcolódnak, gyenge minőségű szivacsok az ülésekben, gyenge hifi, túl komplikált fedélzeti információs rendszer, túl érzékeny beállításokkal, a hibaüzenetek számát csökkenthették volna… Ahogy egy szaki mondta: ebbe az autóba az időjárás előrejelzésen kívül gyakorlatilag minden bele van programozva. Lehet, hogy igaza van. Sajnos a kisegítő fűtés nem programozható, bár nagyon hasznos lenne.

Ilyen a C8 230 ezer km után

Kék gyerekszállitó - VW Touran

Mar csak ket ezer km ez nem garis az auto (5 ev vagy 100k km). Igazibol olyan, mintha uj lenne. Nehany karcolas van a csomagterben, valamikor nekitoltak egy bevasarlokocsit, szaporodnak a kofelverodesek, de a belter ezen kivul nem mutat semmi oregedesi jelet es kivulrol is jol nez ki. A hibalista gyarapodik, de egyik sem okozott uzemkeptelenseget, ami nagyon fontos nekem. A motor-valto paros tovabbra is nagyon jol teszi a dolgat, kulonosen a 80-120-as rugalmassaga tetszik, nem gond az elozes.

Igy visszanezve kicsit, azert a Sharan jobb valasztas harom gyerekkel. Ket dolog ami kulonosen hianyzik: a harom isofixes hely hatul es a toloajto. Ha kell a hatos-hetes szek, akkor tenyleg csak kezipoggyasszal johet mindenki. Persze, ez a kocsi sokkal olcsobb is a Sharannal.

Csikós és a családi egyterű

Családbarát - Peugeot Partner Tepee

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Sokáig bosszantottak a korral előkerülő franszia dolgai… hogy az ablaktörlőt néha megszállja a kóbor áram és váratlanul elindul… hogy az utastéri ventilátor vagy nem indul el vagy csak tíz perc után indul vagy éppen nem áll le… hogy a konzolvilágítás hol elalszik hol meg nem … hogy a helyzetjelző átégette magát a foncsoron… hogy a padlódobozok beszakadtak hátul … a visszapillantóról finoman pöndörödik le a foncsor… és csak egyszer szállt el a legnagyobb jegesesős zimában az egyik ABS jeladó… kivéve azon a nyáron nyáron ugye amikor a klímát nem tudtam használni egy relé miatt… a motorháztető szigetelését meg egyszerűen csak szétszedte a nyest … igaza van szerintem sem kell bele …

De már eljutottam a lszarom fázisba ezekkel is, és kb megtanultam együtt élni végül is ha azt nézzük az elmúlt 10 évben rendesen, nagyobb gond nélkül szolgált.

Angéla is kipróbálat a Tepee-t

Nyekergő űrhajó - Ford S-Max

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Update - 3 év, 60 000 km

Az autónak 30 000 km vagy 2 év az olajcsereintervalluma, ami nagyon sok.. Az első olajcserére lefogyasztotta az olajat a minimum jelzésig.

A második 30 000-es periódusban már 2l olajat kellet rátölteni, és megint minimum olajszinttel ment cserére. Ez kb 1l - 10 000 km-es fogyasztás. Nem túl bíztató..

A kormány elkezdett hámlani, csakúgy mint az ajtópanel, ahol könyöklök, helyet adva egy ragacsos rétegnek, aminek az érintése gusztustalan..

A nyekergés továbbra is megvan. Valamennyire sikeresen tudom házilag kezelni a kédergumik wd40-el való befújásával, de közel sem 100%-os az eredmény. Arról, hogy a szervíz bármi segítéget nyójtson, már letettem. így ők biztos abban a meggyőződésben vannak, hpgy remek munkat végeztek. Hát nem..

Az aksi annyit veszített a kapacitásából, hogy a környezetvédelemnek annyi, a start-stop funkciót letiltotta. Az állófőtés se indult be emiatt. Legalább intelligensen kezeli a helyzetet.

Rég volt már az S-Maxos Tannis teszt

Korábbi merítések a Totalcaron

Heti merítés
Volvo S80 V8, Peugeot 206, Giulietta, Megane és egy Dacia Spring is található az eheti válogatásunkban.
Kívül kicsi, belül nagy
Városi Suzukik, egy keveset futott Mercedes és egy Skoda Octavia RS az eheti válogatásunkban.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.