Szalonból, 24 ezer kilométerrel. Megérte

Válogatás a Népítélet platósabbik részéből

2021.04.04. 15:25
8 hozzászólás

Meine Liebling, persze lakva ismered meg ezt is - VW Amarok

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Olyan pickup-ot kerestem, ami legalább nem gyengébb, mint a Ford (200 LE), így a Mercedes X V6 és az Amarok V6 jöhetett szóba. A Mercibe beleülve nagyon szűkösnek éreztem a kabint, és a Navarra rokonság sem igazán motivált. Az Amarokot sikerült kipróbálnom egy rövid próbaúton és annyival jobban ment és lassult, mint a Ranger, hogy azonnal depressziós lettem, mert addig azt hittem, hogy a legjobb pickupban ültem.

Persze azért az Amarok közel sem tökéletes, mert az utaskabin viszont kevésbé komfortos, mint a Rangeré. Kisebb a lábtér a hátsó ülésnél, a hátsó támla is meredekebb, nincs hátul kihajtható könyöktámasz, de leginkább a légkondival hűtött első könyöktámasz alatti nagy rekesz és a pakoló helyek hiányoznak a Ranger után. És a kb. 1,5 millióba kerülő bőrös, komfort üléscsomag sem igazán éri meg az árát. De a menet tulajdonságok annyival jobbak a Rangernél, hogy könnyen beáldoztam a komfortot.

Zách Dani kirándult kicsit

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Célszerszám - Isuzu D-Max

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Ezt az autót valaki megvette, 24 e km és 16 hónap után rájött, hogy ez neki nem annyira felel meg mert a csomagtartó, vagy egyáltalán a pickup mint autó nem az ő világa, beszámíttatta valamilyen személyautóba, én a szalonból vettem, direkt kerestem ilyen bemutató vagy kis futásteljesítményű járművet, mert nálam az autó a címnek megfelelően elég sokat van használva, gazdaember vagyok ha 0 km-est veszek nekem azzal is másnap mikor elhoztam menni kell földúton(terepen)arra meg egy "használt" autó is tökéletesen megfelel, az árkülönbözetből meg adnak kb 65000 km-re való üzemanyagot.

Amint azt a címben is jeleztem ez egy célszerszám, arra amire én használom kiváló ez a modell már elég csicsás ahhoz ,hogy "az operába is el lehessen vele menni", más helyekre meg még inkább.

Volt rajta egy a népnyelv által , csak "dögtolónak" nevezett gyallytörő cső amit nem akartam leszedni , de kétszer utánam lódultak az autópálya zord rendőrei , akik felvilágosítottak 2x 10000 ft ellenében ,hogy én hiába állítom , hogy így vettem, a forgalmiban nyoma sincs, ezért egy előrehozott vizsgával ennek is a végére jártam , érdekes azóta egyszer vezettek ki a pályasündörgők , és láttam az arcukon a csalódást ,hogy jó utat kellett kívánniuk de nekem ez jó így mert az autó elején a cső sok gazt ,kisfát eltol a terepen így egy kissé kíméli az autót, na meg kapott egy vonóhorgot , mert ,hogy néz ki egy gazda aki nem tud futót húzni, ami viszont rontotta a terepszöget.

Mi is sokat használtunk D-Max-ot

Vegyes érzelmekkel... - Ford Ranger

A kép illusztráció
A kép illusztráció

2015 elején vettem új autóként, de 2014-es gyártású. Az esetek 95%-ában egyedül járok hosszú utakon (még az eredeti fékbetétek vannak benne 158 ekm-nél) és üres autóval, de hamar kiderült, hogy maradék 5 %-ban, nem fér el a rakomány a platóroló alatt, így doboz került rá. Persze a plató így is beázik, csak nem annyira, mint rolóval. Hiába vittem specialistához, ahol újra leszedték és leszigetelték. Munkaautóként használom, de időnként egy közel 2 tonnás lakókocsit is vontatok vele. Ilyenkor a család is jön, de a kényelemre még a hátsó ülésre szoruló családtagok sem panaszkodtak, pedig volt, amikor egy nap alatt 1000 km-t tettünk meg lakókocsival.

Nagyjából 140 ekm-ig probléma mentes volt az autó, leszámítva a szélvédő alatti külső műanyag elem őrjítő nyiszergését, amit többszöri nekifutásra sikerült végül megoldanom gumi lapocskák beépítésével. Közeledve viszont a garancia idő végét jelentő 150 ekm-hez több hiba is adódott viszonylag sűrűn. Ezeket külön felsoroltam. A főtengely szimmering probléma már új korában jelentkezett enyhe olajszivárgás formájában, de sohasem jutott el csepegésig, ezért a garancia lejárta előtt lett csak megjavítva.

Egy időben hideg motornál (és váltónál) az autó motorja leállt, mintha a váltó nem kapcsolt volna üresbe. Majd egyszer egy tempomatos visszagyorsításnál kigyulladt a meghajtás jelző lámpa, az autó 90 km/h -ra letiltott és a váltó sem mozdult 6. fokozatból kézi üzemmódban sem. Az autó újraindításával ez a probléma megszűnt, azonban a szervízben jelezve, újraprogramozták a váltó vezérlését. Azóta nem áll le hidegen sem, és a váltó is sokkal finomabban működik, mint előtte.

Koncz Jani találkozása a Wildtrak Rangerrel

Az Év Pickupja-avagy kis hibával a zongora is szól - Nissan NP300 (Navara)

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Nemrég vettem át az új NP300-ast, TEKNA felszereltséggel, aut. váltó, 4x4, 190LE biturbo motor, elektromos bőrülésekkel, tetőablakkal, full extrás kivitelben. Csak a hátsó diffizár hiányzik belőle, de úgy ítéltem meg, hogy erre igazából nem lesz szükségem. Ahová nem elég a 4 kerék felező, oda be se megyek.

Akkor a hiányosságai/negatívumai: Nem akarok itt most véleményt írni a nissan marketing politikájáról, a dezinformáltságairól, parasztvakításairól, csak felsorolás szinten írom, amit hiányolok az előző navarához képest is, de ami a többi versenytársa felszereltségeihez képest is nagy lemaradásban van az a beltér. Vannak filléres nevetséges dolgok amik hiányoznak, de az is fájó, hogy komolyabb felszereltséget nem is lehet megvásárolni hozzá plusz csomagban, mint a SUV társainál pl.

Navara és kategóriatársai

Megbízható Öszvér - FSO Polonez pickup

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Igénytelen, olcsó fentartású/olcsóak az alkatrészek/emelőn könnyen szerelhető. Konstrukciós hibás a motor-váltó párosítás. A lengyel lemez megmunkálás-védelem a polszkis múltat idézi. Az első futómű " T " FORD előtti konstrukció.

Csikós Bálint és az FSO

Korábbi merítések a Totalcaron

Heti merítés
Volvo S80 V8, Peugeot 206, Giulietta, Megane és egy Dacia Spring is található az eheti válogatásunkban.
Kívül kicsi, belül nagy
Városi Suzukik, egy keveset futott Mercedes és egy Skoda Octavia RS az eheti válogatásunkban.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.