Szalonból, 24 ezer kilométerrel. Megérte

Válogatás a Népítélet platósabbik részéből

2021.04.04. 15:25
8 hozzászólás

Meine Liebling, persze lakva ismered meg ezt is - VW Amarok

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Olyan pickup-ot kerestem, ami legalább nem gyengébb, mint a Ford (200 LE), így a Mercedes X V6 és az Amarok V6 jöhetett szóba. A Mercibe beleülve nagyon szűkösnek éreztem a kabint, és a Navarra rokonság sem igazán motivált. Az Amarokot sikerült kipróbálnom egy rövid próbaúton és annyival jobban ment és lassult, mint a Ranger, hogy azonnal depressziós lettem, mert addig azt hittem, hogy a legjobb pickupban ültem.

Persze azért az Amarok közel sem tökéletes, mert az utaskabin viszont kevésbé komfortos, mint a Rangeré. Kisebb a lábtér a hátsó ülésnél, a hátsó támla is meredekebb, nincs hátul kihajtható könyöktámasz, de leginkább a légkondival hűtött első könyöktámasz alatti nagy rekesz és a pakoló helyek hiányoznak a Ranger után. És a kb. 1,5 millióba kerülő bőrös, komfort üléscsomag sem igazán éri meg az árát. De a menet tulajdonságok annyival jobbak a Rangernél, hogy könnyen beáldoztam a komfortot.

Zách Dani kirándult kicsit

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Célszerszám - Isuzu D-Max

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Ezt az autót valaki megvette, 24 e km és 16 hónap után rájött, hogy ez neki nem annyira felel meg mert a csomagtartó, vagy egyáltalán a pickup mint autó nem az ő világa, beszámíttatta valamilyen személyautóba, én a szalonból vettem, direkt kerestem ilyen bemutató vagy kis futásteljesítményű járművet, mert nálam az autó a címnek megfelelően elég sokat van használva, gazdaember vagyok ha 0 km-est veszek nekem azzal is másnap mikor elhoztam menni kell földúton(terepen)arra meg egy "használt" autó is tökéletesen megfelel, az árkülönbözetből meg adnak kb 65000 km-re való üzemanyagot.

Amint azt a címben is jeleztem ez egy célszerszám, arra amire én használom kiváló ez a modell már elég csicsás ahhoz ,hogy "az operába is el lehessen vele menni", más helyekre meg még inkább.

Volt rajta egy a népnyelv által , csak "dögtolónak" nevezett gyallytörő cső amit nem akartam leszedni , de kétszer utánam lódultak az autópálya zord rendőrei , akik felvilágosítottak 2x 10000 ft ellenében ,hogy én hiába állítom , hogy így vettem, a forgalmiban nyoma sincs, ezért egy előrehozott vizsgával ennek is a végére jártam , érdekes azóta egyszer vezettek ki a pályasündörgők , és láttam az arcukon a csalódást ,hogy jó utat kellett kívánniuk de nekem ez jó így mert az autó elején a cső sok gazt ,kisfát eltol a terepen így egy kissé kíméli az autót, na meg kapott egy vonóhorgot , mert ,hogy néz ki egy gazda aki nem tud futót húzni, ami viszont rontotta a terepszöget.

Mi is sokat használtunk D-Max-ot

Vegyes érzelmekkel... - Ford Ranger

A kép illusztráció
A kép illusztráció

2015 elején vettem új autóként, de 2014-es gyártású. Az esetek 95%-ában egyedül járok hosszú utakon (még az eredeti fékbetétek vannak benne 158 ekm-nél) és üres autóval, de hamar kiderült, hogy maradék 5 %-ban, nem fér el a rakomány a platóroló alatt, így doboz került rá. Persze a plató így is beázik, csak nem annyira, mint rolóval. Hiába vittem specialistához, ahol újra leszedték és leszigetelték. Munkaautóként használom, de időnként egy közel 2 tonnás lakókocsit is vontatok vele. Ilyenkor a család is jön, de a kényelemre még a hátsó ülésre szoruló családtagok sem panaszkodtak, pedig volt, amikor egy nap alatt 1000 km-t tettünk meg lakókocsival.

Nagyjából 140 ekm-ig probléma mentes volt az autó, leszámítva a szélvédő alatti külső műanyag elem őrjítő nyiszergését, amit többszöri nekifutásra sikerült végül megoldanom gumi lapocskák beépítésével. Közeledve viszont a garancia idő végét jelentő 150 ekm-hez több hiba is adódott viszonylag sűrűn. Ezeket külön felsoroltam. A főtengely szimmering probléma már új korában jelentkezett enyhe olajszivárgás formájában, de sohasem jutott el csepegésig, ezért a garancia lejárta előtt lett csak megjavítva.

Egy időben hideg motornál (és váltónál) az autó motorja leállt, mintha a váltó nem kapcsolt volna üresbe. Majd egyszer egy tempomatos visszagyorsításnál kigyulladt a meghajtás jelző lámpa, az autó 90 km/h -ra letiltott és a váltó sem mozdult 6. fokozatból kézi üzemmódban sem. Az autó újraindításával ez a probléma megszűnt, azonban a szervízben jelezve, újraprogramozták a váltó vezérlését. Azóta nem áll le hidegen sem, és a váltó is sokkal finomabban működik, mint előtte.

Koncz Jani találkozása a Wildtrak Rangerrel

Az Év Pickupja-avagy kis hibával a zongora is szól - Nissan NP300 (Navara)

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Nemrég vettem át az új NP300-ast, TEKNA felszereltséggel, aut. váltó, 4x4, 190LE biturbo motor, elektromos bőrülésekkel, tetőablakkal, full extrás kivitelben. Csak a hátsó diffizár hiányzik belőle, de úgy ítéltem meg, hogy erre igazából nem lesz szükségem. Ahová nem elég a 4 kerék felező, oda be se megyek.

Akkor a hiányosságai/negatívumai: Nem akarok itt most véleményt írni a nissan marketing politikájáról, a dezinformáltságairól, parasztvakításairól, csak felsorolás szinten írom, amit hiányolok az előző navarához képest is, de ami a többi versenytársa felszereltségeihez képest is nagy lemaradásban van az a beltér. Vannak filléres nevetséges dolgok amik hiányoznak, de az is fájó, hogy komolyabb felszereltséget nem is lehet megvásárolni hozzá plusz csomagban, mint a SUV társainál pl.

Navara és kategóriatársai

Megbízható Öszvér - FSO Polonez pickup

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Igénytelen, olcsó fentartású/olcsóak az alkatrészek/emelőn könnyen szerelhető. Konstrukciós hibás a motor-váltó párosítás. A lengyel lemez megmunkálás-védelem a polszkis múltat idézi. Az első futómű " T " FORD előtti konstrukció.

Csikós Bálint és az FSO

Korábbi merítések a Totalcaron

Megbízható és szép - mi kell még?
Ezeknek a Skyactivoknak semmi bajuk nincs a kopó alkatrészeken kívül. A 100 lóerő ugyan nem sok, egy személynél lehet a húzást érezni.
Feneketlen hordó
Végre minden tervezett módosítás és felújítás elkészült, így hát írom a következő listát. Remélem, csak hengerfejes.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.