Lehet szeretni egy Mitsubishi Space-t?

Válogatás a legfrisebb Népítéletekből

2021.04.18. 16:18
7 hozzászólás

Sportos konyhaszekrény - Opel Insignia

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Ha racsingolni akarsz, te vagy a Fittipaldi unokaöccse típusú utcai hülyegyerek, akkor ez nem a te autód. Eleve nem könnyű, hiába fogyasztottak rajta vagy másfél mázsát. De a valódi probléma, hogy a lóerők fejére raktak egy környezetvédelmi norma feliratú betonlapot és lenyomták őket, mint a bélyeget. Ha hirtelen gyorsítanál, akkor először a motorvezérlés esik gondolkodóba, hogy mit is akartál. Utána a váltó hív össze konferenciát, hogy milyen folyosói pletykát hallottak.

Példa: gurulsz az úton, beszorultál kamion mögé, majd szabaddá válik az út. Szép óvatos kultúrember módjára lepadlózod. Nem történik semmi. Elkezd a motor gondolkodni, hogy mi van. Még mindig semmi. Majd kinyitja a pillangószelepet, elkezdi szívni a levegőt. Kis idő múlva körbeér a levegő, elkezd rátüsszögni a turbó turbinakerekére. A turbó elkezd forogni, eltelnek tizedmásodpercek, mire felpörög. Akkor elkezd tölteni. Majd jön a váltóban a bizottság, hogy mi legyen. Visszavált egyet. Majd még egyet. Néha egy harmadikat is. És még mindig nem történt semmi. És amikor a váltó döntött végre, a turbó felpörgött végre, akkor hirtelen elszabadul a pokol és elkezd menni, mint egy barom. Attól kezdve húz és megy, csak mire megjön a kedve, addigra rendes autóval végeztél az előzéssel. 

Hozzáteszem, én túra módban szoktam használni, az a legtohonyább módja. Azt is eléggé sokára tartott megtanulni, hogy nem az számít, hogy mennyire nyomom be a gázpedált, hanem az, hogy milyen gyorsan. Ha szépen, udvariasan nyomom be, mint amit megszoktam az elődjén, akkor kb. nem történik semmi a következő pártkongresszusig. Ha paraszt módon "felrúglak az égbe" módszerrel koppanásig padló, de úgy, hogy tényleg rendesen koppanjon, akkor elég hamar elindul.

Csikós és a GrandSport Insignia

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Space Krumpli - Mitsubishi Colt

27084

Az új Z30 sorozatú Colt nem a régi, sportos, alacsonyan ülős kiskocsi utódja, hanem egy más alapkoncepció. Egyrészt. Másrészt a CA0/CJ0 sorozat szellemi örököse – ugyanolyan kopogós műanyagok, egyszerű felszereltség, egyszerű műszerek, műanyagburkolatú ajtók, vastag filctollal tervezett kapcsolók, dizájn helyett dizájn-próbálkozás, szóval némi fapad-feeling fogad. 

Sajnos az a benyomásom, hogy a tervezés eléggé rohammunka volt. Nem annyira kreatív és konstruktív, inkább az előző sorozatok rutinmegoldásait adaptálta új kaszniba; a részletek kidolgozására láthatóan nem fordítottak se elegendő időt, se szellemi energiát. 

Tizen-húsz évre lehet minőségi anyagokkal, precíz kidolgozással meg lehet olcsó anyagokkal, egyszerű megoldásokkal tervezni. A Mitsu az utóbbit választotta az európai Coltnál. Szomorú, mert a japán kivitelben egy finom (engem némileg Lexus-jellegre emlékeztetô) középkonzol és Grandis-féle műszerfal fogad, tehát a képesség megvan az igényes tervezésre.

Winkler volt a bemutatóján

Szerethető, egyszerű, megbizható - Mitsubishi ASX

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Üdv mindenkinek. Az autót 3 évesen vettem 137 000 km-rel. Azóta több mint 100 000 km tettem meg, különösebb hiba nélkül. Hozzáteszem, nem tépem szét 130 autópályán és nem versenyzek vele. Egyszer megnéztem mennyit megy 160-ig simán, utána 200-ig már nem ízlett neki.

Ilyen volt az új ASX

Városba, agglomerációba ajánlott - Renault Clio

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Amit szeretek benne: tetszetős, jól eltalált külalak. 170 cm magas,átlag termetemre kényelmesre beállítható a vezetői pozíció. Rövid, széles és alacsony autó, kiválóak a menet tulajdonságai, kanyarban nagyon stabil, fordulókör szuper. Parkolni tolató radarral kiváló, kis helyigényű. Városban nagyon fürge, élvezetes vezetni, lehet vele pörögni, dobálni a váltót 2-4 között. Multimédia jó. Összességében jó beülni.

Amit nem szeretek: ha elindulás után a szélvédőre irányítom a levegőt, bekapcsol a klíma, de úgy, hogy ezt semmi nem jelzi ( nem világít az a kis ledecske a klíma kapcsolóban !! )Ezt gyűlölöm, utálom. Amikor megvettem az autót télen és elkezdtem használni, majdnem visszavittem, hogy magától bekapcsol a klíma kompresszor.

Mi ilyennek láttuk a használt Cliót

Autópályán 4-est rakni - Skoda Octavia

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Első céges autóm volt. A car policy gyakorlatilag csak az 1.6 tdi motort engedte. (itt még a VW dízel botránya előtt voltunk). Egy előző generációs benzines Octavia RS-ből ültem át. A sokk nem volt kicsi és hónapokig tartott. De azt, hogy autópálya emelkedőn 4-est kell szúrni a sebesség fenntartásához, még 3 év után sem bírtam megszokni.

A motor - váltó volt egyértelműen a leggyengébb pontja az autónak. A 105 lóerő elsőre nem tűnik kevésnek, de olyan döglötten adta elő és az 5 fokozatú váltó annyira rosszul illeszkedett a motor karakterisztikájához, hogy maximum talán az országúti 90-100 nem okozott fizikai fájdalmat. Városban nem volt jó fokozat (vagy sok, vagy kevés), autópályán az 5. is rövid volt, ellenben gyenge.

Novoth Tibi és az Octavia

Korábbi merítések a Totalcaron

Heti merítés
Volvo S80 V8, Peugeot 206, Giulietta, Megane és egy Dacia Spring is található az eheti válogatásunkban.
Kívül kicsi, belül nagy
Városi Suzukik, egy keveset futott Mercedes és egy Skoda Octavia RS az eheti válogatásunkban.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.