Romos Aston Martin, egy rakás pénzért

2021.05.03. 17:42
3 hozzászólás

Már elavult forma volt a DB6-os, amikor az 1965-ös Londoni Autószalonon bemutatták, de talán ez senkit sem lepett meg, hiszen az Aston Martin már akkoriban sem a forradalmi dizájnról volt híres. Azért akadtak látványos különbségek a James Bond-filmekből ismert DB5-ös után, mint a hosszabb tengelytáv és a német Wunibald Kamm után elnevezett aerodinamikus Kammback fenék, mindkettő stabilabbá tette az autót.

1969-ben jött a DB6-os frissítése, amivel alapfelszereltség lett a szervokormány és nagyobb kerekekkel szerelték, a vásárlók pedig választhattak a karburátoros és a befecskendezős motorok, valamint az 5 sebességes kézi váltó és az automata között. A 4,0 literes, sorhatos motor a Vantage opcióval már 330 lovas.

Akkoriban már futott a modernebb DBS is és annak megfelelően alakították át a DB6 Mark II belterét is. Ennyi pont elég volt ahhoz, hogy egy angol úriember úgy döntsön, hogy vesz magának egy jobbkormányos, Fiesta piros színű, fekete bőrbelsős Vantage-et. Sok DB6-os utólag kapta meg az erősebb motort, ez viszont azon 71 autó egyike, mely az első perctől kezdve DB6 Vantage.

Ennél több viszont nem derült ki az autóról, mely az utóbbi több mint három évtizedet töltötte egy tulajdonosnál. Az biztos, hogy nem heves restaurálással telt az idő, hiszen a piros Aston Martin pontosan úgy néz ki, ahogyan a pajtából kihalászott kincseket elképzeljük: koszosan, pókhálósan, néhol hiányosan.

Semmilyen okmányt vagy híres tulajdonos legendáját nem csatolták a DB6-hoz. Valakinek még ebben az állapotában is megért közel 77 millió forintnyi pénzt a Sotheby’s aukcióján.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.