Ez lesz abból, ha visszafordító sávra van szükség egy hegyvidéki autópályán

2021.05.04. 10:05
0 hozzászólás

Az utóbbi években sok építészeti rekord jött Kínából, nem egy közülük épp abból a Kujcsou tartományból, ahol hegyvidéke miatt szül érdekes megoldásokat az autópálya építési láz. Ez itt most a kommunista diktatúra legújabb büszkesége, egy hegyoldalba épített hurok.

2021-05-04 07 47 58-Totalcar - Belsőség - Ez lesz abból, ha viss

A madártávból ijesztő visszafordító egy kompromisszum. A tartomány útjain egymást érik a viaduktok, és ahol ez az állapot sok-sok kilométeren át tart, valahova muszáj tenni egy visszafordulási lehetőséget. Így született ez a lábakon álló hurok, amihez hasonlót sokat látni az USA-ban, de itt sokat dobott hűha-értékén, hogy ezt is egy domboldalra kellett építeni. Ebben a videóban azt is látni, milyen egy kör rajta autóval. 

Az érdekes infrastrukturális megoldásokban gazdag térség leghíresebb műtárgya amúgy a világrekorder Duge híd. Ez egy folyóvölgy fölé épült, aminek a legmélyebb pontja fölé 565 méterrel magasodik. Ebben az értelemben ez a világ legmagasabb hídja, de szerkezetileg nem: a legmagasabb hídszerkezet a franciaországi Millau-viadukt 343 méteres magasságával.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.