Kicsi a bors, de fillérekből autózom!

Válogatás a legfrissebb Népítéletekből

2021.05.30. 17:27
10 hozzászólás

Helga - Mercedes Benz W126

57270

2008-ban érett meg bennem az elhatározás, hogy kell a kis Peugeot-om helyett egy nagy, régi, klasszikus Mercedes. Először W123 240D-ben gondolkodtam. Sokat olvastam róluk itt a Népítéletben és fórumokon. Tudtam, hogy ezek kiváló, megbízható kocsik. Csakhogy nehéz belőlük szépet találni, többségüket össze-vissza barkácsolták, leélték. 2009. januárban elmentem megnézni egyet. A helyszínre érve kiderült, hogy 280-asból lett dízelesítve, most pedig egy 200D motor van benne, de hiányoznak a porlasztócsúcsok. Így beindítani nem tudtuk. Kezdtem megérteni, amit a hátrányokról olvastam. Ezt a kocsit felejtsük el, gyerünk tovább. Mindenképpen szerettem volna legalább egyszer vezetni, kipróbálni egy ilyet. A környéken nem volt akkor eladó 240D, a legközelebbi 40 km-re volt, egy 200D. Mondom sebaj, tesztelésre jó lesz. A tulaj a lehetőségeihez képest karbantartotta, azonban így is lett volna bőven mit javítani rajta. Aztán mentünk egy kört. Ezután elhatároztam, hogy nekem nem kell W123. Lehet, hogy a 123-as rajongók meg fognak kövezni, de számomra a vezetési ergonómiája borzasztó, Ladákat és Daciákat idézi az elejének a magassága. Előfordulhat, hogy valakinek pont ez tetszik benne, de nekem nem jött be.

Szóval felmentem a netre 124-eseket keresni. Na de milyen motorral? Tapasztalatok olvasása után a 250 szívódízelre voksoltam. Néhány megtekintése után kikötöttem ennél a példánynál. Pesti rendőr árulta, nála két éve volt. Ahogy beleültem, az tetszett meg benne, hogy a km-számláló 300000 fölötti értéket mutat. Nem úgy, mint a korábban megtekintettek 200-250 ezres állásai, illetve volt egy 600 ezres is, ami pesti taxi volt és cserélték már a motorját, ettől inkább menekültem. Gondoltam, a 300 ezrest nem nagyon tekergethették (később kiderült, hogy igen, kb. egy százast). Első alkalommal ezeket vettük észre rajta: szélvédő repedt, jobb első lámpa vak, vezetőülés a szokott helyen kiülve, illetve sérült volt a baloldala. De megnéztük, tornyot nem ért, látható rohadás nincs, vonalak futnak, nem lehetett vészes a dolog. Műszaki ekkor egy hónap volt rajta. 

Dízel mercik egymás közt

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Csendes cirkáló - Suzuki Swift 

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Egyik napról a másikre kellett autót cserélni, mert a régit kiütötték alólam, 2006-os Suzuki Swift 1,3-as GC AC volt az előd. A jól megszokott márkához hű maradtam, ha már ő is szolgált 11 évet és 270.000 kilómétert probléma nélkül!

Gyorsan a legelső készleten lévőt meg is vettem gyári vonóhoroggal (erről írok még). Gleccser fehér 1,2-es motorral GL+ felszereltség. Tetszett a formája és a műszaki paraméterek.

Elsőnek hihetetlennek tűnt, hogy 840 kiló az autó és 16 colos kerekek vannak rajta, gondoltam a jó minőségű magyar aszfatokon pattogni fogok, de majd megszokom.

Érdemes a kocsi hasmagasságáról szólni, ami adatlapon 120 milliméter, üres állapotban! Az autó egész alja borítva van műanyag lappal, hogy a légellenállási tényezők jobbak legyenek. Három vagy négy személlyel a kocsi annyira megül, hogy egy féloldalas patkára állás, és a magyar nyomvályú már nem fér bele és leért. A másik a vonóhorog, ami a kocsi alá nyúlik be és egy budapesti magasabb fekvő rendőrön simán felkoppan. Ezekre figyelni kell!

A legsportosabb Swift

Tényleg Sport - Honda Civic

72435

Jó érzés volt végre olyat választani, amit magam akartam, számos teszt átolvasása és tesztvezetés után. Nem volt kérdés a "Sport plus", a tiszta bőr Prestige-t nem akarta a feleségem, mert a rövid szoknya és szabad váll miatt odatapad a nyáron meleg, télen hideg bőrhöz. A hatchback formája nagyon izgalmas, bár tényleg nem a legszebb Civic, viszont megkérdőjelezhetetlenül a legjobb autó. A vezetési élménye a Prelude-öt idézi illetve múlja felül, majdnem CRX-es. Volt szerencsém többször vezetni régi NSX-et is, na talán az más világ, de a hondás feeling ott van.

Joy of Driving: Type R

Kicsi a bors, de fillérekből autózom! - Suzuki Celerio

72433

Kezdem a rossz tulajdonságokkal, a műanyagok nagyon gyatrák, könnyen karcolódnak. Durva aszfalton valamelyik plaszt zörög, vibrál.

Az első tárcsafékek nagyon kicsik, ezért úgy gondolom hamar fogynak. 15 ezres szervizeknél ajánlatos tisztíttatni, mert hajlamosak csikorogni.

Pozitívumok: mivel új, nincs rozsda. Újonnan kapott alvázvédelmet, majd elválik hogy bírja a sót. Fogyasztás remek, motor könnyen bemelegszik télen is. Autópályán 130 megy, de sajnálom annyival tolni a gépet, szóval 110, elég. A bódé formája krumpli, ezért nehezen verekszi át magát a levegőn. Városi autó, oda való, nem sztrádázni. Szerencsésebb történelmű országokban nem családi autónak használják, én igen.

Dacia vagy Suzuki?

Nyugdíjazott vám és pénzügyőr - Nissan Pathfinder

72133

Fontos volt a nagy raktér ezért a következő terepjárok voltak versenyben: Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero és a Pattfinder (szervízben így ejtik tanultabb honfitársaink).

A Nissan volt a legolcsóbb, mint kiderült ennek megvolt az oka. A pozitívumok: tökéletesen megfelel horgászatra, sima nyári gumikkal is úgy megy a saras utakon, mint kés a vajon át.

Rendőrautó élete alatt nem volt vonóhorog rajta ezért a kuplung is nagyon jó állapotban van - ezeket 3.5T vontatására tervezték tehát a normál üzem meg se kottyan nekik. Azért volt bőven olyan dolog amit javítani kellett. Volt amit azonnal.

A rendőreinket nem kényeztették a légkondi javításával ezért ez is rám maradt, a beépített állófűtés vezérlése sem volt működőképes ezért cserélni kellett.

Ennél a pontnál jött az szerelőm az ötlettel, hogy jó lenne legalább feltölteni a differenciálokat a hajtásláncban, hogy lássuk folyik-e onnan is valami. Pattfindernek három differenciálja van, amiből a központi zárható.

A hátsó differenciálból napok alatt távozott a feltöltött olaj fele, a központi valamivel jobban bírta, de abból is volt szivárgás. Az első bírta talán 2-3 hétig aztán onnan is szivárgott rendesen az olaj.

Amikor még volt V6 a Nissanban

Korábbi merítések a Totalcaron

Soha többé Smartot!
A futómű borzalmas, a váltó szörnyű, a műanyagok zörögnek 50-es tempó felett. Másfél évig vevő sem volt rá.
Egy tökéletes autó egy tökéletlen világban
...így kötöttem ki egy biturbó dízel példánynál, és abszolút nem bántam meg.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.