Ennyi lábmunkával jár ma gyorsnak lenni a ralisport csúcsán
Hogy egy gyorsasági szakaszt mennyire eltérő kéz- és szemmozgással visz végig két topversenyző a rali-világbajnokságon, arról nemrég láthattunk egy jó összehasonlító videót. Most Dani Sordo, a Hyundai gyári menőjének lábkamerájáról jött ki egy érdekes videó, amin lekövethető, mennyi lábmunkával jár három perc egy szűk, murvás szakaszon.
Ahogy látható, egy mai csúcs raliautóban kevés kivétellel csak a rajtnál érinti a pilóta lába a kuplungot. Ez mondjuk nem újdonság, évtizedes viszonylatban terhelés alatt kapcsolható váltókkal építik a WRC-ket, de a lábaknak ettől még van munkája bőven.
Sajnos nem ilyen jól beállított kamerapárossal készült, de valamennyit megmutat az alábbi videó arról, hogyan nézett ki ez a munkaterület a profiknál a B-csoportos korszak idején, a 80-as évek elején, egy Audi Quattro S1-esben. Előadja: Walter Rörhl.
A fent említett összehasonlító videó pedig itt látható: