Ennyi lábmunkával jár ma gyorsnak lenni a ralisport csúcsán

2021.06.11. 16:17
0 hozzászólás

Hogy egy gyorsasági szakaszt mennyire eltérő kéz- és szemmozgással visz végig két topversenyző a rali-világbajnokságon, arról nemrég láthattunk egy jó összehasonlító videót. Most Dani Sordo, a Hyundai gyári menőjének lábkamerájáról jött ki egy érdekes videó, amin lekövethető, mennyi lábmunkával jár három perc egy szűk, murvás szakaszon. 

Ahogy látható, egy mai csúcs raliautóban kevés kivétellel csak a rajtnál érinti a pilóta lába a kuplungot. Ez mondjuk nem újdonság, évtizedes viszonylatban terhelés alatt kapcsolható váltókkal építik a WRC-ket, de a lábaknak ettől még van munkája bőven.

Sajnos nem ilyen jól beállított kamerapárossal készült, de valamennyit megmutat az alábbi videó arról, hogyan nézett ki ez a munkaterület a profiknál a B-csoportos korszak idején, a 80-as évek elején, egy Audi Quattro S1-esben. Előadja: Walter Rörhl. 

A fent említett összehasonlító videó pedig itt látható

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.