Soha többé Smartot!

Válogatás a legfrissebb Népítéletekből

2021.06.13. 15:10
16 hozzászólás

60 germán vadló - Opel Astra

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Biztosan sokaknak ismerős a teknős és a nyúl meséje. Nos, a 60 germán vadlovat nehezen lehet nyúlnak nevezni, de akik ismerik a mesét, tudják, hogy végül a teknős nyert. A néhány hibát eltekintve - ha nem is gyorsan - ki lehetett vele menni a világból, retúrjeggyel.

Egy jó kupás Astra Stump Bandi tollából

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Pokolból menekülve - Mercedes-Benz CLK

A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)
A kép illusztráció (forrás: Wikipedia)

Az egész azzal kezdődött, hogy egy nagytudású hátulról belém szállt, és kinyírta az Omegámat. Nagyon szerettem azt a kocsit, de nem találtam ugyanolyat. Némi keresgélés után megtaláltam ezt. Olvasgattam róla itt a Népítéleten, nem vette el a kedvem. Szívó kétliteres, a kompresszorosokat inkább hanyagoltam, miután átfutottam, mekkora munka felújítani a kompresszort.

Karesz, a lopakodó - Mitsubishi Carisma

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Úgy érzem, hogy 4 év és 81 000 km alatt elég tapasztalat gyűlt össze egy népítélethez :D

Ez idő alatt volt napi 2-3 km-es hegyvidéki használat, heti 100 km-es ingázás, napi 60 km-es ingázás, napi 10 km-es agglomerációs használat, bejártuk kis hazánkat, megjártuk Montenegrót a Szerb hegyeken át, Lengyelországot és több alkalommal Bajorországot is. Úgy gondolom, hogy elég sokoldalúan használtuk.

Húgommal közös első autónk. Én 6. generációs Civicet szerettem volna, ő valami szép, de hitvány franciát (talán Peugeot 206), úgyhogy kellett egy kompromisszum, és ez mindkettőnknek megfelelt. (Akkor még nem tudtam hogy Renault váltója van...)

Korai Carisma teszt Jermann Kálmántól

Soha többet! - Smart ForTwo

A kép illusztráció
A kép illusztráció

6 éves korában került hozzánk. Sikerült a legfapadosabb smart-ot megvenni... tekerős ablakok, sem klíma, sem szervo nem volt benne.

Pozitív dolgok:

- tetszett a külső forma, bár én amúgy is a kisautókat szeretem

- fogyasztás /néha sikerült 4 alá is levinni, de átlagosan 4,5 liter körül volt/

- az 54 lóerős, turbódízel egész jól vitte az autót a városi tempóban

Negatívumok (sok lesz):

Futómű borzalmas, a legkisebb úthibát is meg lehetett érezni. A robotizált váltója is szörnyű, össze-vissza váltogatott és lassú volt. A műanyagok zörögtek benne folyamatosan 50-es tempótól felfelé. Az ajtókat csak nagy erővel lehetett becsukni, a csomagtartó sokszor nem csukódott be elsőre. Az autó elejéről kezdett lejönni a lakk, a tetején levő fólia is kezdett leválni.

Küzdelmes az élet a Smart-ban

Skizo, a sokoldalú bolygómegmentő - Volvo V60

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Nem akartam beállni a német prémiumok aranyháromszögébe, rengeteg tájékozódás után megvan mindháromról a véleményem. Nézegettem V6 benzineseket, nagy dízeleket, hybrideket, mindent. Aztán egészen véletlenül jött a képbe a V60 PHEV. Első kérdésem az volt, hogy mi a szar ez? Aztán elkezdődött a kaland, elkezdtem olvasgatni, és egyre biztosabb voltam benne, hogy ez kell nekem. Általában 30-40 km-t teszek meg egy útammal, Győr-kis falu távolság. Bevásárlás, gyerekek hordása, ügyintézés. Ennek az autónak pontosan ennyi a hatótávja. Év elején kerültek fel a napelemek, szóval a töltése nekem közvetlenül semmibe nem kerül. Utólag jövök rá, hogy mennyire optimális választás volt...

Mond, te kit választanál?

Korábbi merítések a Totalcaron

Add meg neki, amit kér!
Első látásra megvolt köztünk a kémia, még így, 8 éves korában is. Szerintem nem döntöttem rosszul. Le is írom miért.
Német ipari hulladék
El nem tudom képzelni, mivel érdemeltem ki ezt a szíváshalmazt. Senkinek nem ajánlom, hogy elhiggye ezt a "1.9 TDI vagy PD TDI, mindegy, csak olaj, meg víz legyen benne és lemegy a térképről" dumát.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.