Fillérekből közlekedős

Válogatás a legfrissebb Népítéletekből

2021.10.10. 11:08
17 hozzászólás

Fillérekből közlekedős - Suzuki Swift

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A 20 éves 200 sx-emet különböző okok miatt motorozásra cseréltem, autó viszont kellett, így a kínálat aljáról, országjárás nélkül kerestem helyváltoztatásra alkalmas tárgyat, melyet végül lakhelyemtől kb. 3 percre találtam meg egy Suzuki Swift formájában, kb. 110 ezer forintért cserébe. Inkább keresgéltem volna tovább.

...

Pár hét állás után két hobbinepper trélerezte el az autót, tán 70.000 miskolci pezóért, tudva a Titanicot megszégyenítő törésről én pedig váltottam egy 1.5 LSi V-TEC béka civic-re amit azóta is nyúzok, ő pedig cserébe az idegeimet nyúzza.

Ilyen egy igazán beteg Swift

Mérgező béka - Honda Civic

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Hol is kezdjem.

A ketté fékezett alvázú swift után muszáj volt másik autót keresni, és persze ezúttal is sikerült elkapkodni a vételt, mivel közel volt a kiszemelt Civic, autó pedig kellett, gyorsan, megint. Az első sokk akkor ért, amikor eredetvizsgán kiderült, hogy az autónak előttem pontosan 11 tulajdonosa volt. Ekkor már megkezdtem az aggódást, de úgy voltam vele, hogy sebaj, nem lehet rosszabb, mint a Swift volt.

De lehet.

Ha jól emlékszem, már a vásárlás másnapján egy normál gyorsításnál ijesztő reccsenést hallottam elölről. Motor leállít, félre áll, retteg, cigit gyújt. Az utolsó slukk után bölcsész képességeim határait feszegetve benéztem a motorháztető alá, semmi feltűnő hiba, indítsuk be. Semmi zaj. Jó, akkor nézzünk alá. Áhá. A kettétört jobbos féltengely gondtalanul forgott, olyan pályát rajzolva a levegőbe, mint amikor a vasárnapi húslevest kavargatja a nagyi. Trélerre fel, szerelőhöz el. A slussz poén az volt, hogy már legalább egyszer meg volt hegesztve (!) a féltengely, ami szépen el volt takarva a porvédő gumival(!!). Új féltengely 90 ezer környékén van, bontottan 15. Nem, nem az újat vettem meg.

Minden csak kitartás kérdése - BMW 3 E46

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Amíg tart a lelkesedés addig zseniális, ha elfogyott, akkor indul a gondolkodás. Nekem ez kicsivel több mint két év után jött el. De többnyire japánautósként had magyarázzam meg, miért is vettem egy húsz éves kupé BMW-t, majd miért szerettem ki belőle.

Nissan 200SX-ből volt egymás után kettő is, aztán gyorsan megfertőzött a motorozás, így a Nissannak mennie kellett, helyette lett először egy Honda Spada VT250, később őt követte egy VFR 400 NC30. Valami négykerekű esernyő viszont kellett, így lett először egy ős Swift, másodszor egy béka Civic. Ekkor már egy CBR 600 FS-en ültem, de az autós énem egyre erősebben jelezte, hogy még létezik és a motorozásmentes napokon szeretne valami izgalmas autóban élvezkedni.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.