Magyar fejlesztés: zöldhullám a mentőnek, szenzor a bringára - TeChno Égéstér extra

2022.05.17. 11:49

A járművek közti beszélgetéssel foglalkozó Commsignia két vezetője, Virág László és Patay Szabolcs volt a vendégünk. Szóba került, hogy hogyan teszi egyszerre gyorsabbá és biztonságosabbá a forgalmat a V2X, milyen autókban találkozhatunk ilyennel, és mikorra kerül bele az összesbe, de szóba kerül a vakon vezetés, illetve a néha túl bátor biciklisek is.

Főbb témáink:

  • Rossz hír a driftelni vágyóknak: ha túl hatékony az útszórás, nehezebb lesz driftelni a bereszelt E36-okkal
  • Mi az a V2X, miért van rá szükség, mit nem lát a radar, a lidar és a kamera
  • Minden sávszélességet ki lehet nőni
  • V2X-et a rolleresekre is!
  • Börtönben rohad-e meg, aki megpróbál feltörni egy okoslámpát?
  • Mit kap az ember most az egymással kommunikáló járművektől?
  • Győrben már 20 kereszteződés okos, az autópályákon is egyre több a kommunikációs pont
  • A technológia akkor működik, amikor minden autóban van
  • Törik-e a lökhárító, amikor tesztelnek
  • A V2X az új középső ujj
  • Nekiment volna az Airbus a WTC-nek?
  • Önvezető busz a világkiállításon
  • Az ember, aki a lakóbuszban bekapcsolta a tempomatot és hátrament kávét főzni
  • Bringás téma: azért vagyunk idegesen rájuk, mert félünk tőlük
  • Az okostelefon mindenki zsebében ott van, mégsem használható a V2X-ben?
  • Az Audi és a munkásmellények kapcsolata
  • Amerika, ahol nem kellett biztonsági öv, ezért túméretetesek voltak a légzsákok
  • Bontott Commsignia-hardver érdekel?
  • Hány év múlva lesz önvezetés? Lesz egyáltalán?
  • Kell lidar az autókba?
  • Amikor betámogatnak az autóba és vezesd vakon egy sex shopos szemkötővel
  • Professzionális Parkoló Parádé promózás

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Korábbi adásaink:

Bamako sztorik és a világ legveszélyesebb dzsungele Villám Gézával
2025-ben rendkívüli, évfordulós Budapest-Bamako indul, de lassan lezárul a 2026-os jelentkezés is, Balló Marci és Szentkuti Ákos beszélget a főszervezővel.
Francia autókat imádunk és öreg német prémiumot keresünk
Egybehangzóan az egyik legizgalmasabb kisautónak tartjuk az érkező Renault 5-öt és sportváltozatát, az Alpine A290-et, ezért összeültünk megbeszélni, miért lehet vágyni rájuk igazán, miközben kollégánk az új autóját keresi, ami véletlenül sem új, pláne nem elektromos.