Magyar fejlesztés: zöldhullám a mentőnek, szenzor a bringára - TeChno Égéstér extra
A járművek közti beszélgetéssel foglalkozó Commsignia két vezetője, Virág László és Patay Szabolcs volt a vendégünk. Szóba került, hogy hogyan teszi egyszerre gyorsabbá és biztonságosabbá a forgalmat a V2X, milyen autókban találkozhatunk ilyennel, és mikorra kerül bele az összesbe, de szóba kerül a vakon vezetés, illetve a néha túl bátor biciklisek is.
Főbb témáink:
- Rossz hír a driftelni vágyóknak: ha túl hatékony az útszórás, nehezebb lesz driftelni a bereszelt E36-okkal
- Mi az a V2X, miért van rá szükség, mit nem lát a radar, a lidar és a kamera
- Minden sávszélességet ki lehet nőni
- V2X-et a rolleresekre is!
- Börtönben rohad-e meg, aki megpróbál feltörni egy okoslámpát?
- Mit kap az ember most az egymással kommunikáló járművektől?
- Győrben már 20 kereszteződés okos, az autópályákon is egyre több a kommunikációs pont
- A technológia akkor működik, amikor minden autóban van
- Törik-e a lökhárító, amikor tesztelnek
- A V2X az új középső ujj
- Nekiment volna az Airbus a WTC-nek?
- Önvezető busz a világkiállításon
- Az ember, aki a lakóbuszban bekapcsolta a tempomatot és hátrament kávét főzni
- Bringás téma: azért vagyunk idegesen rájuk, mert félünk tőlük
- Az okostelefon mindenki zsebében ott van, mégsem használható a V2X-ben?
- Az Audi és a munkásmellények kapcsolata
- Amerika, ahol nem kellett biztonsági öv, ezért túméretetesek voltak a légzsákok
- Bontott Commsignia-hardver érdekel?
- Hány év múlva lesz önvezetés? Lesz egyáltalán?
- Kell lidar az autókba?
- Amikor betámogatnak az autóba és vezesd vakon egy sex shopos szemkötővel
- Professzionális Parkoló Parádé promózás
A teljes adás letölthető MP3-ban innen.
Korábbi adásaink:
- Bamako sztorik és a világ legveszélyesebb dzsungele Villám Gézával
- 2025-ben rendkívüli, évfordulós Budapest-Bamako indul, de lassan lezárul a 2026-os jelentkezés is, Balló Marci és Szentkuti Ákos beszélget a főszervezővel.
- Francia autókat imádunk és öreg német prémiumot keresünk
- Egybehangzóan az egyik legizgalmasabb kisautónak tartjuk az érkező Renault 5-öt és sportváltozatát, az Alpine A290-et, ezért összeültünk megbeszélni, miért lehet vágyni rájuk igazán, miközben kollégánk az új autóját keresi, ami véletlenül sem új, pláne nem elektromos.