A Honda és a Sony még 2022-ben alapította az Afeela vegyes vállalatot, ami még a 2023-as CES-en mutatta be első koncepcióautóját. A villanyautó sok jót ígért, de legkorábban csak 2026-ban érkezhet.

Az autó fejlesztése pedig düböröghet, ugyanis a vegyes vállalat a tavalyi évre 52 milliárd jen (121,8 milliárd forint) veszteséget könyvelt el. Ez a tavalyi év veszteségének több mint a duplája (20,5 milliárd jen), vagyis az Afeela projekt jelenleg egy jól működő pénznyelő, ami a remények szerint pár éven belül nyereségessé válik - elvégre a Sony és a Honda is bízik benne annyira, hogy 2028-ig három modell érkezését ígérték meg.

A villanyautó-piac jelenleg nem könnyű terep: a szakértők szerint a prémium villanyautó-gyártás vonzó a tehetős vásárlók miatt, de fejlesztésük horror összegeket emészt fel. Az elképesztő kutatás-fejlesztési költségek, a bonyolult szoftveres integrációk, plusz a prototípusok megépítésének drága procedúrája mind baromi drága. A Bloomberg elemzője, Tatsuo Yoshida szerint bár az Afeela magas ára (90 ezer dollár, vagyis nagyjából 30,5 millió forint) próbálja ezeket a kiadásokat kompenzálni a jövőben, de nem biztos, hogy ez elég lesz.
A helyzetet tovább nehezíti, hogy az Afeela olyan piacra érkezik, ahol már most is a Tesla, a Mercedes-Benz, a BMW és persze a kínai márkák uralkodnak. Ennek ellenére a két vállalat magabiztos, és arra épít, hogy a Honda hozza a jól bevált mérnöki alapokat, míg Sony a szoftveres és szórakoztatóipari tudását teszi hozzá, hátha így sikerül megfogni a közönséget.