A Porsche 2024-ben mutatta be a Macan második generációját, ami csak elektromos verzióban kapható - legalábbis az elején erről volt szó, aztán egyre több helyen lehetett olvasni, hogy a gyártó visszakozik és mégis készít egy belső égésű motoros verziót.
A pletykák szerint erről már idén megszülethet a döntés. Lutz Meschke pénzügyi igazgató januárban utalt rá, hogy vizsgálják annak lehetőségét, hogy bizonyos, eredetileg elektromosnak tervezett modellekbe hibrid hajtást vagy sima belső égésű motort szereljenek. A brit Car Magazine úgy tudja, ha zöld utat kap a projekt, a benzinmotoros Macan fejlesztése akár három évet is igénybe vehet, de a hivatalos bejelentés már 2026 márciusában megtörténhet.
Ha valóban visszatérne a Macan ICE, az új Audi Q5 padlólemezét használná, ami gyorsíthatná a fejlesztést és kordában tarthatná a költségeket. A legnagyobb kihívás inkább az lesz, hogyan tartják fenn az ügyfelek érdeklődését addig, amíg az új benzinmotoros Macan megérkezik.
Eközben úgy tűnik, hogy az elektromos Macan nem vallott kudarcot: 2024 utolsó negyedévében 18 278 példány talált gazdára, és az év során az összes Macan-eladás 66 százalékát tette ki az elektromos változat. Utóbbi azért lehet így, mert még kapható az előző generáció. Ez biztató, de a Porsche szemmel láthatóan óvatos, hiszen a Taycan példáján láthatták, hogy az elektromos modellek kereslete idővel csökkenhet.