A Suzuki-sztori – II. rész
Szemelvények a japán vállalat históriás kötetéből
A Suzuki fordulatokban gazdag krónikáját lapozgatva láthattuk, honnan indult hódító útjára a márka. A folytatásban annak hátterébe nyerhetünk bepillantást, hogyan váltak családok kedvencévé világszerte a Suzuki modelljei. Görgetés után további érdekességek is kiderülnek a japán vállalatról.
Suzuki, igazi családtag a mai napig
A nagy olajválság után drámai zuhanás következett be a miniautók piacán, így a Suzuki újabb stratégiaváltásra kényszerült. A mérnökök arra a felismerésre jutottak, hogy megfizethető, hölgyek számára is vonzó kiskocsira van szükség. Az egyes részlegek lázas munkába kezdtek, az egész vállalat egy emberként dolgozott, végül 1979-ben született meg a Suzuki Alto. A modell által vált divattá, hogy a nők második kocsit tartanak a családban. Az Alto ráadásul a vásárlók kedvencévé vált világszerte, megágyazva a későbbi Suzuki autók sikerének. Az évtizedek során az olyan megbízható és szerethető modellek, mint a Swift, az Ignis vagy a Vitara, számos család szívébe lopták be magukat Japántól Magyarországig.
Irány a világűr!
A Hold ősidők óta foglalkoztatja az emberiséget. A japán néphagyomány szerint például egy nyúl lakik az égitesten, amely most térben és időben zajló utazásunk utolsó állomásaként segít, hogy megértsük a Suzuki múltját, jelenét és jövőjét. A vállalat színes történelmét áttekintve láthattuk, hogy a technológiát és szenvedélyt ötvözve mindig is készen állt a kihívásokra. A Suzuki technológiája segít a Hold felszínén uralkodó mostoha körülményekkel megküzdeni. Ezért is csatlakozott a HAKUTO projekthez, amelynek célja holdjárót juttatni az égitestre a 2007-ben meghirdetett Google Lunar Xprize verseny keretében.
Érdekességek a Suzukiról
- Osamu Suzuki, a vállalat jelenlegi első embere több mint 40 éve vezeti a vállalatot. Felesége az alapító Michio Suzuki unokája, ám japán szokás szerint a férfiak felvehetik feleségük családnevét.
- Az 1950-es években a Suzuki mérnökei a vetélytársaktól eltérően nem olcsó hadifelszereléseket alakítottak át motorkerékpárrá, hanem minden egyes alkatrészt maguk terveztek meg és gyártottak le.
- A Suzuki Jimnyt eredetileg Jimmy néven forgalmazták volna Európában, de a legenda szerint állítólag hiba csúszott a fordításba. Ezért lett a végleges típusjelzés Jimny.