Mit tegyen, az ember lánya, ha le szeretné cserélni az autóját?

Hirdetés
2019.06.03. 14:40 Módosítva: 2019.06.05. 18:12
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Régóta érlelgettem, hogy a 12 éves 1-es Bömbimet jó lenne lecserélni, mert 10 év óta használtam, dédelgettem, de most már megérett az idő a váltásra. Nem igazán akartam zsákbamacskát árulni, hisz becsülettel szervizeltem, karbantartottam, így kíváncsivá váltam, hogy a jelenleg elérhető online rendszerekből mit tudhat meg a leendő vásárló erről a paripáról, illetve én majd a leendő kiszemelt autómról, ha egy kukkot sem szólnak az előéletéről. Ismerőseim két oldalt ajánlottak, a januártól elérhető állami Járműszolgáltatási Platformot, és a magyar tulajdonban lévő Voltetorve.hu -t. A biztonság kedvéért kölcsönkértem az egyik haveromtól egy festék rétegvastagság mérőt, hogy kellőképp felszerelkezzek.

Azért a frankót elmondom, mielőtt hozzákezdenénk. Az autóról azt kell tudni, hogy volt pár manőver, amit szegényen én okoztam.

Dokumentáltam is fényképpel akkor, hogy majd egyszer, ha sor kerül rá, nehogy azt higgye a drága vevőjelölt, hogy valami nagy gáz volt vele. Az egyik, a jobb hátsó ajtón egy gyönyörű lehorzsolás, ami belelóg a hátsó lökhárítóba. Igen, benéztem egy oszlopot a parkolásnál tavaly októberében, van ilyen. Illetve a hátsó csomagtartón volt egy benyomódás, amit egy virágtartó kaspóba való beletolatás okozott. Na, az a helyzet, hogy nőként nem mindig megy a parkolás. Valamikor olyan Starskysan, gyorsan frappánsan izomból tudok beállni két autó közé, de néha, mint egy kezdő vezető, full ciki. Ezeket persze mára patikán kijavítattam, no de mi látszik ebből, ha én esetleg hallgatok, mint a sír. (Persze nyilván nem, de sajnos vannak ilyen eladók, akik csak orvos házaspár női tagjától, csak templomba járásra használt autót értékesítenek.)

Jármű Szolgáltatási Platform

Ezt egy kicsit megkönnyeztem, hisz az autó majdnem újkorában díszeleg az első magyarországi műszaki vizsgáján, tisztázott előélettel, mint Németországból behozott autó. 2008 óta forgalomban van, nem áll körözés alatt, és a kilométeróra állása is szépen lineárisan növekszik. Mondjuk ezt tudtuk. Azt írja továbbá, hogy a „járműhöz nem tartoznak 2019. január 1. óta bekövetkezett és nyilvántartásba vett, kötelező gépjárműfelelősségbiztosításra rendezett kártörténeti adatok”. Ez igaz, hisz én senkinek nem okoztam, illetve nekem sem okoztak kárt, ami kötelező gépjárműfelelősségbiztosítás terhére történt volna. Pedig a jobb hátsó ajtós horzsolás bizony kár volt, méghozzá casco biztosítás terhére. Akkor? Na ez itt nem igazán látszik. Arra vagyok kíváncsi, hogy tavaly a lehorzsolás után egyből eredetiségvizsgára vittem, mert ott is volt egy eladási fellángolásom. Vajon az ott készült képeken ez a sérülés kivehető-e?

Mivel csak bal hátsó sarokról, illetve jobb első sarokról készültek külső képek az autóról, hát nem igazán. A csomagtartón lévő virágkaspós benyomódás azért, az ott van.

Oké, menjünk tovább.

Voltetorve.hu

Lekérdezzük az autót, hogy milyen kárkalkulációkat végeztek valaha erre az autóra a gépjármű piaci szereplők. Azt írják, hogy nem feltétlen kapcsolódik minden bejegyzéshez kár, oké. Két bejegyzés díszeleg ezen a tündér autón tavaly novemberben, igen-igen ez én vagyok. Igaz ezek csak egy esethez tartoznak, de látszik, hogy a kilométeróra is azonos a jegyzés időpontjában, illetve azt is jelzik, hogy az autó bal hátsó sarka a sérült tartomány. Na így ezzel a kettő opcióval már kerekedik a sztori, ha én nem is tudok semmit az autóról. De hol van jelölve itt a csomagtartón lévő benyomódás? Sehol. Arról tudni kell, hogy mondtam a szervizben, hogy azt is javítsák ki - legyenek szívesek -, de mivel bagatell volt a kár ezért az itt nem látszik.

Voltetorve lekérdezés kép.PNG

Előkaptam azért a festék rétegvastagság mérőt, aminek a használatához a haverom a lelkemre kötötte, hogy meg ne nyomjak semmit rajta, mert akkor újra kell kalibrálni. Csak nyomjam oda a karosszériához, mire a műszer automatán bekapcsol, és már mér is. Szuper, semmi bonyolítás, és már működik. Körbeméregettem az autót, minden patika, de nézzük azokat az ominózus helyeket. Jujuj, a műszer az nem hazudik.

A hátsó ajtó két oldalán, ahol áthúzódott a bűntettem 327 mikron volt a festék vastagság. Hát minden csak nem gyári, szóval látszik. A virágkaspós benyomódásom pedig 418.

Mi is a konklúzió ebből?

Tájékozódjunk több helyről, mert önmagában semmi sem adja ki a megfelelő igazságot, még a festékmérő sem. Hisz más, ha egy karosszériát egy orrszarvú csorda rongyol oldalba, és más ha valamit csak éppen esztétikailag benyomnak.

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.