Ellepik az Északi-partot a veteránautók

Hirdetés
2009.06.05. 13:41
Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.

Június 6-án több mint 70 veteránautó vág neki Balatonalmádiból az év második Oldtimer Szuperkupa futamának. A Balaton Classic Ramada Grand Prix mezőnye a Balaton-felvidék legszebb útjain, a partot többször érintve teszi meg 200 kilométeres távját.

Rég nem látott oldtimeres mezőny állt össze június első hétvégéjére, hogy összemérjék tudásuk egy izgalmas versenyen. 1-10-es rajtszámmal láthatjuk hazánk legjobbjait, akik idén is küzdenek a "Dicsőség rajtszámokért". A rutinos párosok mellett 6 női csapat és 12 újonc is megméretteti magát az egynapos futamon.

A verseny nem a gyorsaságról szól, a résztvevőknek mindenütt előírt időpontokat és sebességeket kell a KRESZ szerint betartaniuk. Az autóban ülő páros - vezető és navigátora - az ügyességi szakaszokon századmásodpercre hozzák az előírt szintidőt. Az győz, aki a legpontosabban teljesíti az előírt időt, összhangban van a mechanikus stopperével, autójával és versenyzőtársával. A sportélmény mellett a fő cél egy kellemes autózás az ország egyik legszebb vidékén.

Különleges járművek neveztek az Oldtimer Szuperkupa második futamára. Látható lesz a legendás szárnyas Mercedes, a sirályszárnyas 300SL, lesznek igazán öreg francia autók, almson 1923-ból, Citroën a harmincas évek közepéről. Nem hiányoznak a sportos Ferrarik, Porschék és a keleti gyöngyszemek sem a Balaton Classic Ramada Grand Prix futamon.

Széles a paletta az autómárkákban is, hiszen 86 évestől 31 éves korig 23 különböző márka képviselteti magát. Teljesség igénye nélkül felvonul: Alfa Romeo, BMW, Citroën, Ferrari, Fiat, Ford, Jaguar, Jensen, Lada, Matra, Mercedes-Benz, NSU, Opel, Peugeot, Porsche, Rolls-Royce, Salmson, Trabant, Triumph, Volkswagen, Volvo

Az autók megtekinthetők lesznek Balatonalmádiban reggel a rajtnál, és délután a befutónál, a versenyzők betérnek a "rég nem látott" zánkai Úttörőtáborba, majd Tihanyban a Visszhang parkolóba. Ebédidőben Balatonfüreden a Sundance parkban időznek, innen Balatonkenesére hajtanak, majd befutnak Balatonalmádiba.

Aki további információra kíváncsi, a pontos programot és az induló gépcsodákat megtekintheti a verseny hivatalos oldalán a www.balatonclassic.hu címen.

Néhányan a mezőnyből:

Ez az első szárnyas 300 SL, ami magyar gyűjteménybe került. Az autót 1956 márciusában rendelte Ferenc Ferdinánd herceg. Ez az 50 éves kocsi teljesen eredeti állapotban van, soha nem volt újrafényezve, minden egyes porcikája eredeti, és mindössze 47 600 kilométert futott, ami nem több mint évi 1000 kilométer. A 300 SL kupéváltozatát 1954-től 1957-ig gyártották, összesen 1400 példányban.

Egy neves színész tulajdonában volt, majd a 60-as években bontóba került. 2006-re teljes restauráláson ment keresztül, így ma is kiválóan működik. Utazósebessége 80 km/h.

1921-26 között létezett Formula Libre (1100 cm3) versenyosztály, a Salmson repülőgépgyár terméke ebbe tartozik. Versenytársai a Bugatti 13, Amilcar, Delage voltak. Soros, négyhengeres, vízhűtéses és már kardántengely hajtja a hátsó kerekeket.

Látványos nézői pontok
Esemény Település Helyszín Első autó érkezése
Rajt Balatonalmádi Könyvtár előtti parkoló 9:30
Megállópont Zánka Gyermek-és Ifjúsági Centrum 11:15
Megállópont Tihany Visszhang parkoló 12:00
Ebéd Balatonfüred Sundance Park 12:30
Megállópont Balatonfüred Kikötő 14:00
Megállópont Balatonkenese Parti sétány 16:00
Cél Balatonalmádi Wesselényi Nagystrand előtt 16:15

Az autók percenként rajtolnak és érkeznek az állomásokra, a helyszínen az első autó érkezési idejéhez képest még 1 óra 10 percig látható a mezőny.

További információk: www.balatonclassic.hu, iroda@balatonclassic.hu,

vagy

Pétervári Zoltán 30-933-1918

Majosházi Péter 20-321-0858

Ezt a cikket nem a Totalcar szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.