Szétoltották a Parkoló Parádét

2019.10.11. 16:52

Szombat reggel aggódva kémleltük az eget, főleg mert a csapadék intenzitása a lágy szemetelés és a konkrét eső között mozgott. Ilyenkor autót támasztani sem az igazi, meg sokan nem is szívesen hozzák ki a féltett veteránt esőben. Épp ezért kétségekkel telve vágtunk neki a Hungexpónak, de basszus, rég volt ilyen mákunk: délben megkezdődött a beengedés, és az eső is elállt. És innentől nehéz lenne bármit írni, hiszen ugyanaz történt, mint az előző huszonhét alkalommal: bandáztunk.

Így, hogy ez a 28. alkalom, három percenként szembejön egy ismerős arc: állandó vendég például Garcia (Gábor), és a lowrider Cadillac de Ville. Az autó a downsizing áldozata lett, mivel az elpusztult 7 literes V8-as helyére egy 6,6-os került, de legalább 300 lóerőre húzták, így elég jól mozog. Alig pár méterre Szomjoltóság tűzoltóautója állt, ahol tényleg lehetett tüzet oldani, imádták a gyerekek. Nekik szólt a pedálos gokart az arcfestés és a nyomdászkodás is, hiszen a apu akkor tud nyugodtan autót nézni, ha a kicsiknek is jut elfoglaltság. 

Autó pedig a borongós idő ellenére volt bőven. Üdítő látvány volt a társaság, ami befoglalt egy fél parkolót a Dodge Chargerekkel és Challengerekkel. Gonosz, sunyi dolgok ezek, a Hellcat pedig akkor lett végképp a vágy tárgya, amikor láttam, hogy kézi váltós. 700 lóerőt kuplunggal és váltókarral dirigálni régi fétisem, pedig az izomautó nem az én műfajom. Jó geg a fényszóró dugója, a remofe before flight (repülés előtt eltávolítani) felirattal. Vadászgépeken van ilyen, ott a sugárhajtóművet védi, itt a dézsányi kompresszorra utal, ami a fényszórón át lélegzik. 

És de nehéz volt megállni: ott volt a hófehér E60 M5, a V8-as Alpina E30, a turbós MX-5, a felfoghatatlanul szétreszelt 323-as Mazda, az ST Focus, a kabriósított Toyota 4Runner, a… Kattintsák végig a galériákat, érdemes. A csarnok előtti placc sztárja egy Suzuki Ignis volt. Furán hangzik ez, hiszen Ignist valószínűleg összesen nem néztek annyit soha, mint ezt az egy konkrét példányt. Becsületesnepperék gépe, a Kúposztó kétszer élte túl a Nyirádi 24 órás verseny poklát, és ez látszott is rajta. Ami embernek a smink, az a versenygépnek kosz és karc, az Ignisen pedig volt bőven mindkettőből. A motor Vétek, a Racsing felirat minimum plusz öt lóerő, a Kopasz motorsport mindent megtett az ütőképes felkészítésért. 

Az előadásnál sokkal jobb a szemléltetés, ezért a BRFK Balesetmegelőzési osztálya vonult ki egy szimulált balesettel. Ez egy sín, rajta egy üléssel, biztonsági övvel. Az érdeklődő beül, elengedik a lejtős pályán, és a végén a becsapódás ereje már elég ahhoz, hogy biztonsági öv rendesen ráfogjon az emberre, bizonyítva, hogy mennyit számít az öv már kisebb koccanásoknál is. Alig pár méternyire innen, a színpadon Badár Sándor adott elő, régi motoros ő is, így könnyen megtalálta a hangot a közönséggel. 

A legjobb mégis az, hogy a Parkoló Parádé egyfelől maradt az, ami: kötetlen beszélgetés, autótámasztás, bandázás. Másfelől viszont vannak programok, lehet tanulni, kipróbálni valami újat, vagy épp nevetni, nyugodtan ki lehet hozni a gyereket, de akár kutyát, macskát, malacot, szamarat, ráadásul alkalomról alkalomra több a barát, többen jönnek mosolyogva, és reméljünk, ez marad is így, Jövőre ugyaninnen, ugyanezzel a lendülettel folytatjuk.  

Parkoló Parádé a Totalcaron

Ilyen volt az év első Parkoló Parádéja
Aki nem volt ott, most megnézheti a többieket, aki ott volt, megnézheti magát. Képek, videók minden mennyiségben!
Jobb a prémium benzin a sima 95-ösnél? Tényleg árt az E10?
Minden benzinnel és gázolajjal kapcsolatos kérdésre választ ad a Totalcar Mesterkurzus előadása Dr. Zöldy Máté motor- és üzemanyag-szakértővel.
Fontos információk az következő Totalcar Parkoló Parádéról!

A vírushelyzetre való tekintettel a 2020-ra tervezett Parkoló Parádék elmaradnak. Jövőre remélhetőleg újra találkozunk. Addig is mindenkinek kitartást, és vigyázzatok magatokra!

Parkoló Parádé a Totalcaron

Ilyen volt az év első Parkoló Parádéja
Aki nem volt ott, most megnézheti a többieket, aki ott volt, megnézheti magát. Képek, videók minden mennyiségben!
Jobb a prémium benzin a sima 95-ösnél? Tényleg árt az E10?
Minden benzinnel és gázolajjal kapcsolatos kérdésre választ ad a Totalcar Mesterkurzus előadása Dr. Zöldy Máté motor- és üzemanyag-szakértővel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.