Az ember hajlamos azt hinni, hogy egy autós rendezvény akkor az igazi, ha sokan vannak rajta, ami igaz is, ha a múzeum jellegre hajtunk: körbesétálás, minél több autó, minél több kép, kevés beszélgetés. Viszont, ha mégsem jönnek el annyian, az azért jó, mert az emberben nincs meg az inger a gyors fogyasztásra: le lehet állni egy-egy autó mellett, és akár fél órát-órát beszélgetni. A 31. Parkoló Parkoló Parádé ilyen volt: nem állt minden kavicson egy autó, de többet beszélgettünk, mint valaha.
Persze volt oka a távolmaradásnak, kaptunk jeget az utóbbi hetekben rendesen, és az előrejelzés most is vihart jelzett, nem csoda, hogy sokan otthon hagyták a hobbiautókat. Hatalmas geg az égiektől, hogy a végére nem hogy egy csepp nem esett, de kifejezetten kellemes idő lett.

Minden PP-n rájövök, hogy egy élet kevés, annyi autót akarok a nevemre venni. Például a Lexus LS400: igen, tudom, egy kicsit látni benne a W126-os Merci formai motívumait, de úgy süt át rajta a tökéletességre való igazán japános törekvés, mint semmiről. Úttörő volt a maga idejében, az LS400 1989-ben olyan műszaki megoldásokat hozott, ami felrázta a vezető szerepbe egyre inkább belekényelmesedő német prémiumgyártókat.

Motorvezérléssel összekötött automata váltó vezérlő, törés nélkül futó kardán, a lemezrétegek közé préselt rezgéselnyelő... Kattog a sok innováció, a fejemben, de igazából az a lényeg, ahogy az 1UZ-FE beindul. Négyliteres V8, de mintha egy játékautó villanymotorja indítaná, olyan finoman fordul át a főtengely, és meg mernék esküdni, hogy simábban jár, mint az előző PP-n simogatott Rolls-Royce. Ki kell próbálnom egy ilyet, mert sokan mondták, hogy addig nem értem, de amikor magamra húztam az ajtót, éreztem, ez az: nem csak árcédulájában, de műszakilag is prémium, még így harminc év után is.

Nehéz volt elszakadni a nipponi bálnától, de szerencsére a 718 Cayman T elég piros volt, hogy mellette minden más szürke legyen. Mostanra a 911-es Porsche eléggé meghízott, és bár még mindig penge sportautó, sőt, a GT modellek téridőugrásra is képesek, de a filigrán gépélményt, a szűk, feszes gokartot egyre inkább a középmotoros változatok adják meg, így a 718 Cayman és Boxster. Ez itt épp egy Cayman T kivitel, ami a jóárasított kapudrog, már Porsche-mércével persze: van benne PASM sportfutómű, sperrdiffi, és egy hatos kézi váltó, vagyis csak az, ami a vezetéshez kell.

Természetesen így is a 20 milliós ligában játszik, viszont azt látatlanba megelőlegezem neki, hogy kevés autó ad ennyit az elköltött pénzért. 300 lóerő, motor a hátunk mögött, hat gang a kezünkben, és a gyártó, aki talán mindenkinél többet tud a műfajról, köszönöm, életem hátralévő részére alá is írnék rá.

Ezen a Parkoló Parádén jöttem rá, hogy még sosem ültem DeLoreanben. Láttam már kordonok mögött, a Vissza a jövőbe filmeket kétévente meg is nézem, de sosem ültem bele, most viszont sikerült. Tényleg olyan az üléspozíció, mint az autó külseje, vagyis a látvány és a testhelyzet alapján elhiszünk neki minimum 400 lóerőt. Persze közel sincs annyi, a PRV motornak vannak előnyei, de főleg a rozsdamentes panelek súlyával nem tud mit kezdeni a 150 lóerő. Mindegy, ha lenne egy, mindenhová felnyitott sirályszárnnyal érkeznék meg, még télen is, annyira a jófajta pojácaság teteje.

A rendezvény végére befutott egy régi barát is, egy frissen vásárolt 190-es Mercivel. Nagyon szeretem a Mercedesnek ezt korszakát, de egy ennyire jó állapotú, alig 180 ezret futott 2,5-ös, öthengeres turbódízelben ülve érti meg az ember, hogy miért költött a Merci annyit csak a 190-es hátsó futóművére, mint a BMW a komplett E30-ra. Ezt az autót is be kell mutatni majd külön, hiszen egy olyan autógyártói mentalitást példáz tökéletesen, ami talán itt jutott a csúcsra, és többet már nem jön el.

Négyszer köszöntem el úgy emberektől, hogy mennem kell haza, mégis, valahogy mindig leragadtam egy autó mellett dumálni. És bár mindig azt hittem, hogy a Parkoló Parádé inkább a fővárost meg a vonzáskörzetét érinti, sorra futottam bele olyan vendégekbe, akik Paksról, Mohácsról és más, távolabbi helyekről jöttek. Márpedig ameddig vannak emberek, akik képesek 3-4 órát autózni azért, hogy egy ilyen társaságban örüljenek a másiknak, a másik autójának, addig nem féltem az élvezeti autózás jövőjét. Augusztus 8-án visszatérünk, és nem csak autótámasztás lesz, hanem látvány, hang és tempó is. Jöjjenek a részletek:
A következő, 37. Parkoló Parádé 2022. szeptember 11.-én, vasárnap lesz a Hungexpo területén. Az őszi első Parkoló Parádé témája a sportautók!
Tervezett programok (folyamatosan frissül):
- Ha minden összejön, lesz élő Tulaj a Pályán!
Helyszín: A Depo - Mesterkurzus (szervezés alatt)
Helyszíne: 3-as fogadó - Autódoki live - ingyenes élő diagnosztika és tanácsadás Autódoktorunktól, kollektív pingvinezés nyitott géptetők mellett. Hozott krehácsra ingyenes ráolvasás, szakértő hümmögés évtizedes rutinnal!
- Parádés bazár, hogy ne menj haza üres kézzel!
- Ökumenikus érdekesautó-nézegetés, és barátkozás parkolószerte.
Gyerekeknek:
- A nagy népszerűségnek örvendő ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön.
34Galéria: Parkoó Parádé 24 – Sturcz Bertalan
- Kilátogat a Szomjoltóság csapata egy csodaszép oldtimer Mercedes 710 tűzoltóautóval és rengeteg programmal, ráadás hűsítéssel, ha túl meleged lenne!
Fontos infók
A rendezvényen előre (az alábbi gombra kattintva) vagy a helyszínen megváltott belépővel lehet részt venni. A jegy elővételben 2022.09.11. 11:30-ig 1200 Ft/fő (szépkártyával is lehet fizetni), a helyszínen váltva 1750 Ft/fő. A rendezvényre 14 éven aluli gyermekek nagykorú kísérővel, 18 év alattiak kísérő nélkül is ingyenesen léphetnek be.
A jegy egyszeri belépésre illetve behajtásra jogosít a Totalcar Parkoló Parádéra és annak minden kiegészítő programjára a Hungexpón (Bp. 1101, Albertirsai u. 10.).
Látogatói kapunyitás 12 órakor.
Belépés: autóval az 6-os, gyalogosan a 3-as kapun.
A rendezvényre bármilyen gépjárművel ingyen be lehet hajtani, amennyiben az abban tartózkodó személyek érvényes jeggyel rendelkeznek.
Amennyiben gyalog jönnél, a MÁV járatai a Keleti pályaudvarból 5 perc alatt Kőbánya felsőn vannak, ami majdnem pont a 3-as, gyalogos bejáratnál van. A vonatot Budapest bérlettel vagy 250 forintnyi jeggyel veheted igénybe. A konkrét menetrendet ide kattintva találod.
A motorosoknak külön parkolót jelöltünk ki, amit táblával is jelzünk. Kérjük, lehetőleg oda parkoljatok.
A PP-re kutyák és egyéb háziállatok ingyenesen hozhatók, a látogató gazda felelősségére.
Aki drónfelvételeket kíván készíteni a területen, a jelenleg érvényes jogszabályok értelmében előzetes engedély birtokában teheti ezt. A helyszínre vonatkozó engedélyt a rendezveny@mail.totalcar.hu címen kérhetitek.
A rendezvény szervezői fenntartják a jogot a belépők és behajtók számának korlátozására, tekintettel a helyszínek befogadási képességére és az aktuális szabályozásra.
Az eseményen bármilyen marketing tevékenység, árusítás csak a rendezőség engedélyével történhet!
A rendezvény sajátosságaiból adódóan külön felhívjuk a látogatók a figyelmét a kulturált autó- és egyéb járműhasználatra!

Az autós rendezvény veszélyes üzem. A szervezők törekednek a biztonságos keretek biztosítására és betartatására, de ennek ellenére történhetnek balesetek. A jegy megvásárlásával ezt tudomásul veszi, és lemond minden kártérítési jogáról a szervezőkkel szemben.
Amennyiben ezt nem képesek betartani, a rendezvény szervezői fenntartják a jogot, hogy a további rendezvényekről kitiltsák a szabályok megszegőit!
Előjelentkezés árusnak (élelmiszert és italt árusítók sajnos nem tudnak jelentkezni!), szponzornak, stb.: rendezveny@mail.totalcar.hu
A rendezvényre a Totalcar Általános Szerződési Feltételei érvényesek.
A Totalcar adatkezelési tájékoztatója itt olvasható.
Parkoló Parádé a Totalcaron
- Valami visszafogja a Corollámat
- Menet közben egy idő múlva a fék feljebb fog, keményebb lesz, a kormány mintha feszülne.
- Erre még mi sem számítottunk: Parkoló Parádé 36.
- Ezen a bulin nem csak támasztottuk az autókat, ó, dehogy. És meglepetés is volt, nem kicsi.