Mindegy, milyen autó tetszik, itt találsz belőle

2021.07.21. 16:36

Az ember hajlamos azt hinni, hogy egy autós rendezvény akkor az igazi, ha sokan vannak rajta, ami igaz is, ha a múzeum jellegre hajtunk: körbesétálás, minél több autó, minél több kép, kevés beszélgetés. Viszont, ha mégsem jönnek el annyian, az azért jó, mert az emberben nincs meg az inger a gyors fogyasztásra: le lehet állni egy-egy autó mellett, és akár fél órát-órát beszélgetni. A 31. Parkoló Parkoló Parádé ilyen volt: nem állt minden kavicson egy autó, de többet beszélgettünk, mint valaha.

Persze volt oka a távolmaradásnak, kaptunk jeget az utóbbi hetekben rendesen, és az előrejelzés most is vihart jelzett, nem csoda, hogy sokan otthon hagyták a hobbiautókat. Hatalmas geg az égiektől, hogy a végére nem hogy egy csepp nem esett, de kifejezetten kellemes idő lett. 

Minden PP-n rájövök, hogy egy élet kevés, annyi autót akarok a nevemre venni. Például a Lexus LS400: igen, tudom, egy kicsit látni benne a W126-os Merci formai motívumait, de úgy süt át rajta a tökéletességre való igazán japános törekvés, mint semmiről. Úttörő volt a maga idejében, az LS400  1989-ben olyan műszaki megoldásokat hozott, ami felrázta a vezető szerepbe egyre inkább belekényelmesedő német prémiumgyártókat. 

Motorvezérléssel összekötött automata váltó vezérlő, törés nélkül futó kardán, a lemezrétegek közé préselt rezgéselnyelő... Kattog a sok innováció, a fejemben, de igazából az a lényeg, ahogy az 1UZ-FE beindul. Négyliteres V8, de mintha egy játékautó villanymotorja indítaná, olyan finoman fordul át a főtengely, és meg mernék esküdni, hogy simábban jár, mint az előző PP-n simogatott Rolls-Royce. Ki kell próbálnom egy ilyet, mert sokan mondták, hogy addig nem értem, de amikor magamra húztam az ajtót, éreztem, ez az: nem csak árcédulájában, de műszakilag is prémium, még így harminc év után is. 

Nehéz volt elszakadni a nipponi bálnától, de szerencsére a 718 Cayman T elég piros volt, hogy mellette minden más szürke legyen. Mostanra a 911-es Porsche eléggé meghízott, és bár még mindig penge sportautó, sőt, a GT modellek téridőugrásra is képesek, de a filigrán gépélményt, a szűk, feszes gokartot egyre inkább a középmotoros változatok adják meg, így a 718 Cayman és Boxster. Ez itt épp egy Cayman T kivitel, ami a jóárasított kapudrog, már Porsche-mércével persze: van benne PASM sportfutómű, sperrdiffi, és egy hatos kézi váltó, vagyis csak az, ami a vezetéshez kell. 

Természetesen így is a 20 milliós ligában játszik, viszont azt látatlanba megelőlegezem neki, hogy kevés autó ad ennyit az elköltött pénzért. 300 lóerő, motor a hátunk mögött, hat gang a kezünkben, és a gyártó, aki talán mindenkinél többet tud a műfajról, köszönöm, életem hátralévő részére alá is írnék rá. 

Ezen a Parkoló Parádén jöttem rá, hogy még sosem ültem DeLoreanben. Láttam már kordonok mögött, a Vissza a jövőbe filmeket kétévente meg is nézem, de sosem ültem bele, most viszont sikerült. Tényleg olyan az üléspozíció, mint az autó külseje, vagyis a látvány és a testhelyzet alapján elhiszünk neki minimum 400 lóerőt. Persze közel sincs annyi, a PRV motornak vannak előnyei, de főleg a rozsdamentes panelek súlyával nem tud mit kezdeni a 150 lóerő. Mindegy, ha lenne egy, mindenhová felnyitott sirályszárnnyal érkeznék meg, még télen is, annyira a jófajta pojácaság teteje. 

A rendezvény végére befutott egy régi barát is, egy frissen vásárolt 190-es Mercivel. Nagyon szeretem a Mercedesnek ezt korszakát, de egy ennyire jó állapotú, alig 180 ezret futott 2,5-ös, öthengeres turbódízelben ülve érti meg az ember, hogy miért költött a Merci annyit csak a 190-es hátsó futóművére, mint a BMW a komplett E30-ra. Ezt az autót is be kell mutatni majd külön, hiszen egy olyan autógyártói mentalitást példáz tökéletesen, ami talán itt jutott a csúcsra, és többet már nem jön el. 

Négyszer köszöntem el úgy emberektől, hogy mennem kell haza, mégis, valahogy mindig leragadtam egy autó mellett dumálni. És bár mindig azt hittem, hogy a Parkoló Parádé inkább a fővárost meg a vonzáskörzetét érinti, sorra futottam bele olyan vendégekbe, akik Paksról, Mohácsról és más, távolabbi helyekről jöttek. Márpedig ameddig vannak emberek, akik képesek 3-4 órát autózni azért, hogy egy ilyen társaságban örüljenek a másiknak, a másik autójának, addig nem féltem az élvezeti autózás jövőjét. Augusztus 8-án visszatérünk, és nem csak autótámasztás lesz, hanem látvány, hang és tempó is. Jöjjenek a részletek: 

Információk a következő Totalcar Parkoló Parádéról!

A következő, 32. Parkoló Parádé 2021.08.08., vasárnap 12-18 óra között lesz.

Programok (folyamatosan frissül):

  • Mesterkurzus: Hibás alkatrész? Az alkatrész a hibás?
    Ágó Béla és Novoth Tibi szakértése az autók mélylélektanáról.
    Kezdés 14:00, helyszín 3-as fogadóépület
     Novoth Tibi és Göbölyös Zsolt korábbi Mesterkurzusa
  • A Parkoló Parádé területén rendezzük meg a 2. Totalcar Parkoló Parádé szlalomversenyt! Képek a korábbi versenyről
  • Autódoki live - ingyenes élő diagnosztika és tanácsadás Autódoktorunktól, kollektív pingvinezés nyitott géptetők mellett. Hozott krehácsra ingyenes ráolvasás, szakértő hümmögés évtizedes rutinnal!
  • Parádés bazár kisautókkal, ajándéktárgyakkal, hogy ne menj haza üres kézzel!
  • Ökumenikus érdekesautó-nézegetés, és barátkozás parkolószerte.

Gyerekeknek:

  • A nagy népszerűségnek örvendő ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön.
  • Kilátogat a Szomjoltóság csapata egy csodaszép oldtimer Mercedes 710 tűzoltóautóval és rengeteg programmal, ráadás hűsítéssel, ha túl meleged lenne!
  • Gyereknyomda és arcfestés

Fontos infók

A rendezvényen előre (az alábbi gombra kattintva) vagy a helyszínen megváltott belépővel lehet részt venni. A jegy elővételben 2021.08.08. 11:30-ig 990 Ft/fő, a helyszínen váltva 1500 Ft/fő

A rendezvényre védettségi igazolvánnyal nem rendelkező 18 éven aluliak  védettségi igazolvánnyal rendelkező nagykorú kísérővel, de ingyenesen léphetnek be. 

Védettségi igazolvánnyal rendelkező 14 éven aluli gyermekek nagykorú kísérővel, 14-18 év között kísérő nélkül is ingyenesen léphetnek be.

A jelenleg hatályos rendelet alapján a rendezvény területére nagykorú látogatóként csak védettségi igazolvánnyal vagy védettségi applikációval lehet belépni!

A jegy egyszeri belépésre illetve behajtásra jogosít a Totalcar Parkoló Parádéra és annak minden kiegészítő programjára a Hungexpón.

Látogatói kapunyitás 12 órakor.
Belépés: autóval az 6-os, gyalogosan a 3-as kapun.

A rendezvényre bármilyen gépjárművel ingyen be lehet hajtani, amennyiben az abban tartózkodó személyek érvényes jeggyel rendelkeznek.

A motorosoknak külön parkolót jelöltünk ki, amit táblával is jelzünk. Kérjük, lehetőleg oda parkoljatok.

A PP-re kutyák és egyéb háziállatok ingyenesen hozhatók, a látogató gazda felelősségére.

Aki drónfelvételeket kíván készíteni a területen, a jelenleg érvényes jogszabályok értelmében előzetes engedély birtokában teheti ezt. A helyszínre vonatkozó engedélyt a rendezveny@mail.totalcar.hu címen kérhetitek.

A rendezvény szervezői fenntartják a jogot a belépők és behajtók számának korlátozására, tekintettel a helyszínek befogadási képességére és az aktuális szabályozásra.

Az eseményen bármilyen marketing tevékenység csak a rendezőség engedélyével történhet!

A rendezvény sajátosságaiból adódóan külön felhívjuk a látogatók a figyelmét a kulturált autó- és egyéb járműhasználatra!

unnamed

Az autós rendezvény veszélyes üzem. A szervezők törekednek a biztonságos keretek biztosítására és betartatására, de ennek ellenére történhetnek balesetek. A jegy megvásárlásával ezt tudomásul veszi, és lemond minden kártérítési jogáról a szervezőkkel szemben.

Amennyiben ezt nem képesek betartani, a rendezvény szervezői fenntartják a jogot, hogy a további rendezvényekről kitiltsák a szabályok megszegőit!

Előjelentkezés árusnak (élelmiszert és italt árusítók sajnos nem tudnak jelentkezni!), szponzornak, stb.: rendezveny@mail.totalcar.hu

A rendezvényre a Totalcar Általános Szerződési Feltételei érvényesek.

A Totalcar adatkezelési tájékoztatója itt olvasható.

Parkoló Parádé a Totalcaron

Patkány Prius? Daliás Delta? Piros Porsche? Parkoló Parádé!
Már 31 alkalommal volt Totalcar Parkoló Parádé a Hungexpón és még mindig jön valami új, amire rá lehet csodálkozni. Mekkora szerencse, hogy lesz is még PP!
Ha kevésnek találod a TAP kihívását!
Műgyanta, víz, aszfalt, száraz - túl sok? Itt a lehetőség, hogy kipróbáld magadat és autódat a PP Szlalomversenyén.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.