Automotive Summit: Mi jön a fal után?
Wachtler Tamás, Porsche Hungária
Soha nem volt talán még ilyen intenzív és fordulatokkal teli időszak a világ autóiparában, mint jelenleg. Magyarország - tetszik vagy nem tetszik - ezeknek a globális mozgásoknak a hatása alatt áll, és nagyon fontos kérdés a jövő szempontjából, hogy elszenvedői vagy aktív alakítói tudunk-e lenni a folyamatoknak. A május 21-én megrendezésre kerülő Automotive Summit konferencia fókuszában éppen ezért ezen nemzetközi folyamatok és hazai hatásaik elemzése áll, az előadások és beszélgetések nagyrészt azt vizsgálják, hogy hazánk miként reagál a globális iparági változásokra, és hogyan képes újrapozicionálni magát a fenntartható fejlődés és az iparági innováció terén. Sorozatunkban a konferencia egy-egy előadóját kérdezzük, elsőként Wachtler Tamást, a Porsche Hungária ügyvezetőjét.
Mi jelenleg az autóipar legégetőbb kérdése?
Az egyik legnagyobb kihívás ma az, hogy az autóiparnak egyszerre kell megfelelnie a tudatos ügyfelek elvárásainak, a fenntarthatósági céloknak és a versenyképes ár-érték aránynak. A Porsche Hungáriánál naponta látjuk, hogy az emberek nyitottak az új technológiákra, de közben nagyon is megfontolt döntéseket hoznak: számít nekik a környezetvédelem, de nem akarnak lemondani a kényelemről, a megbízhatóságról vagy az árérzékeny szempontokról sem. Ezért fontos, hogy portfóliónkban továbbra is helye van a belső égésű modelleknek, mint a Škoda Octavia vagy a Volkswagen Tiguan, a plug-in hibrideknek, mint az Audi Q5 TFSI e vagy a CUPRA Formentor e-Hybrid, és persze a tisztán elektromos autóknak is, mint a Volkswagen ID.4 vagy a Škoda Enyaq. A jövő nem egyetlen technológiaé – hanem a választás szabadságáé.

Mit gondol 2035-ről?
2035 sokak számára mérföldkő, de mi a Porsche Hungáriánál úgy gondoljuk, hogy ezt a dátumot elsősorban stratégiai óvatossággal kell kezelnünk. A belső égésű motorok tervezett kivezetése fontos célokat szolgál, de közben nem szabad figyelmen kívül hagyni az európai gazdaság versenyképességét, az autóiparban dolgozók millióinak megélhetését, és a fogyasztók valódi igényeit sem. Az átállásnak fokozatosnak, rugalmasnak és technológianyitottnak kell lennie. A mi márkáink – mint az Audi, a Volkswagen vagy a CUPRA – már ma is kínálnak olyan villanyautókat, amelyek jövőbemutatóak, mégis alkalmasak a jelen kihívásaira. De nem lehet elvárni, hogy mindenki ugyanazzal a tempóval haladjon – különösen nem Kelet-Közép-Európában.
Miért lehet fontos a szektor szereplőinek egy olyan konferencia, mint az Automotive Summit?
Lehetőséget ad arra, hogy az iparág vezetői és szakértői bemutassák a legfrissebb trendeket, technológiai újításokat és megvitassák az előttünk álló kihívásokat. Az Automotive Summit nemcsak informál, hanem inspirál is: segít új gondolatokat, stratégiákat formálni, és rávilágít arra, hogy más piaci szereplők hogyan reagálnak a változásokra.
Mi a kedvenc autója?
Szerencsés helyzetben vagyok, hogy a Porsche Hungáriánál nap mint nap kiváló autókat vezethetek. Őszintén mondhatom, hogy bármelyik márkánk, bármelyik modelljével szívesen közlekednék akár életem végéig is – hiszen mindegyik másért szerethető. Egy Škoda Superb kényelme, egy Audi SQ8 technológiai kifinomultsága, egy Volkswagen ID.7 jövőbe mutató elektromobilitása vagy akár egy Cupra Terramar sportos karaktere mind-mind mást ad. Számomra az autóválasztás inkább érzés, mint konkrét típus kérdése – és a mi kínálatunk szerencsére bőven ad választási lehetőséget.
