Rozsdásodik az új Swiftem

2008.04.10. 17:12


Csaba nevű kedves olvasónk keresett meg minket az alábbi problémával:

Feladó: Csaba

Küldve: 2008. április 7. 10:13

Címzett: Totalcar Hirszerk

Tárgy: Swift 2

Tisztelt szerkesztőség!

Sajnálattal vettem észre,hogy másfél éves Suzuki Swift 2 autóm csomagtere az oldalsó kárpitoknál melyekbe a kárpittaró patentok illeszkednek, rozsdásodik. Azt vettem észre, nem egyedi esetről van szó, az "új Suzuki Swift index fórumon" napi téma lett, mert többünket érint. Szeretném egy videóval prezentálni a problémát, ez nem az én autóm de az enyém is ugyanilyen rozsdás.

Sokunknak segítene, ha esetleg tudnánk ilyenkor mi a teendő, nyilván az, hogy garanciába megcsinálják. Viszont nem lehet tudni, ha már most ilyen korán rozsdásodik valami, nincs-e esetleg máshol, a szőnyeg alatt ilyen probléma. Tartok attól is, hogy belülről szépen lecsiszolják,lekezelik, de a lemez másik felét az alját már nem, mivel az macerás munka. Csak ezt szerettem volna Önöknek elküldeni! Talán ha nyilvánosságra kerül a probléma a gyár tesz lépéseket hogy, ilyen a jövőben ne fordulhasson elő, és akiknél már jelenkezett a probléma, azoknak korrekt hozzáállást, és javítást fognak tanusítani.

Köszönettel:
Csaba

Utánajártunk a dolognak, megkérdeztük a Suzuki Magyarország Zrt-t, a szervizosztályt, és autójogászunkat is, hogy mit lehet ilyenkor tenni.

Nos, a Suzukinál azt mondták, nem tudnak erről a problémáról, nem tapasztalták szervizekben sem, hogy sokan panaszkodnának rozsdásodásra, ilyen belső rozsdásodásról pedig még nem is hallottak. Egyébként 12 éves rozsdásodási garanciát ad a Suzuki az új Swiftekre, ami nem kevés, igaz ugyan, hogy ez csak átrozsdásodásra, vagyis a belülről kifelé irányuló rozsdára érvényes. Tehát a használatból, kőfelverődésből, törésből származó felületi rozsdásodásra nem. És csak akkor, ha a tulajdonos rendesen hordta az autót márkaszervizbe.

A Csaba által említett rozsdásodás nekem nagyon olyannak tűnik, ami a garanciális csoportba tartozik, de ha mégsem (ugye ezt a szakszerviz fogja eldönteni), akkor sem normális, hogy egy másfél éves autó belülről rozsdásodik.

Papp Tibor kollégánk szerint, aki egyébként furcsálja, hogy miért nézegeti valaki új autójának kárpittartó patentjait, két ok lehetséges:

1: eleve rossz minőségű volt a korrózióvédelem vagy a festés, vagy mindkettő

2: az autó törés vagy szállítási sérülés (ami nem is olyan ritka) után javítva volt, de nem megfelelő módon
Azonban mindegy, melyik, ezt garanciában javítania kellene az autót értékesítőnek.

Autójogászunk azt tanácsolja, hogy vigye el autóját abba a kereskedésbe, ahol azt vette, ott jelentse a problémát, és ki kell, hogy vizsgálják a rozsdásodást. Ha ezt valóban gyártásból származó hiba okozta, akkor garanciában meg fogják csinálni. Ha nem, akkor is legalább le kell, hogy kezeljék valamivel, amitől a rozsdásodási folyamat megáll.

Hogy lehet-e ezen kívül más rejtett probléma? Jó kérdés! Egyelőre ennyit tudtunk kideríteni. Ha Önöknek is volt már hasonló problémájuk, akkor írják meg ide!