Pesti balek sofőrök

2008.04.23. 09:35


Gábor nevű kedves olvasónk osztotta meg velünk peches történetét.

Ezek után senkinek ne legyen előítélete a pesti autósokkal szemben!

Feladó: Gábor

Küldve: 2008. április 21. 9:46

Címzett: Papp Tibor

Tárgy: szinvakok

Keserédes hangulatban olvastam a fenti cikketeket. Nagyon sokáig azt hittem hogy az ilyen problémák mindig csak a felelőtlen, rallyzó embereket érintik, és nekem, aki még soha nem húzott, tört meg egy autót soha sem nem lesz gondom fényezőműhelyre, karosszériára. A sok pesti sérült autót látva meg is alkottam magamban a az etalon balek sofőr karakterét, akiből százával van a városban.

A sztoryhoz hozzá tartozik hogy takaros trabantos családba születtem, ahol az autó épsége és karbantartottsága szent ügyet képviselt apai ágon. A sors és az anyagiak úgy hozta, hogy bár régóta van jogosítványom és a családi verdákkal bejártam a fél országot viszonylag későn tavaly nyáron tettem szert életem első autójára pont 27. életévem betöltésekor. Rengeteg hirdetést megnéztem, majd egy évig túrtam a netet míg végül egy enyhén sérült 1,5 éves 100 lóerős Fabiára tettem szert, mely két horzsolást hordozott ugyan a bal oldalán, de az árba bevállalta a kereskedő a fényezést. Ez volt az első hiba. Én mint tuti és naív vevő belementem, pénzt elutaltam és vártam a nagy napot, hogy átvehessem... Átvételnél jött a meglepődés és lám minimum 2 árnyalat eltérés a többi elemhez képest, sebaj gondoltam, jó volt az ár, legfeljebb megcsináltatom később rendesen. Később mosás közben már egyre több karcolás meghúzás nyomaira bukkantam. 


Időközbe tél lett, és újabb jelentős összegek kerültek az autóba felnire szerelt téligumi, gumiszőnyeg, csomagtartótálca.. Erre jött még a tavasz amit egy laza hatvanezres szervízzel kezdtünk... Sajnos a tél ill. a panelparkoló sem volt igazán kegyes hozzám, újabb karcolásokkal gyarapodott szemem fénye. Nem csoda hát hogy egy hónapja lelkesen olvastam előző cikketeket egy megbízható fényező műhelyről. Közben meglátogattuk a futóművest és kicserélődött ott is néhány alkatrész, párom pedig tovább gyarapított a flottát egy céges Fábiával, szóval ideje volt rendbe tenni a fényezést végre és garázs után nézni.

Múlt héten jutottam el a carvellness-es srácokhoz. Rendesek voltak, a két elem újrafényezéséről rögtön lebeszéltek, közben kiderült hogy még régebben az első lökhárító is fényezve volt így ha jól megszámoljuk három színű az autó és a három elem teljes fényezése 140 000 küröl lett volna. Végül egy polírozásban maradtunk és csütörtökre egész takaros állapotba hozták a fabigyót. Most hétvégén kapta volna meg hőn áhított garázsát is.

Tegnap este egy kisseb kirucanásból tértünk vissza ismerősömhöz Budára. A kocsit nála hagytam és beültünk hozzá, hogy kicst lefaragjunk a költségeken. Sokadik hiba. Valaki úgy gondolta jó buli lenne végigkarcolni a parkoló kocsikat és úgy 3 autót köztük az enyémet is végig húztott egy kulcsnak látszó tárgyal természetesen az ép érintetlen oldalon.

Mostanra ott tartok ahol a part szakad, hisz egyrészt szívem szerint javítatnám a dolgot (saját zsebre mert hát a casco-n 50 000 huf az önrész), de ha összesítem az egy év alatt a közreműködésem nélkül szerzett sérüléseket egyre inkább hajlok arra, hogy beállok a pesti balek sofőrök közé akiket egy éve még olyan lesajnálóan nézegettem a zebráról.

Tudom ezen sokat segíteni ti sem tudtok, de jól esett leírni az egészet.

Üdv:
Gábor