2008.10.01. 15:41


Dátum:  Fri, 19 Sep 2008 22:27
Feladó:  L. József
Címzett: Papp Tibor
Tárgy:  autóvásárlás
 

 

Kedves Tibor !


Tanácsát szertném kérni autóvásárlás ügyben:

Kérdésem:  Kell nekem egy jó SUV ?

Szóval úgy tűnik engem is elér a SUV láz. Ezen morfondírozom.
Volt (van) már sok-sok autóm, de még keresem az "igazit".
Na de a lényeg: Megfelelő  "mindenrejó" autó kéne.
Nagyutazás-sielés-gyerekhurcolás-városi rohangálás- hegyek-havak strapabíró meg mindenre való. Van ilyen?
Talán egy SUV ?
 

Jelöltjeim:
1. Kia Sorento: alapból hátsókerék hajtású 2100 kilós (nehéz) dög hátsó
merevtengelyes (...?)
 

2. Nissan X-trail:  Hát nem egy szépség mitmondjak,  rosszhírű Renault
motorral, ... pedig jó lenne.
 

3. Chevy Captiva: Nem tudom mennyire megbízható konstrukció, túl sok jót
erről sem hallottam.
 

4. Hyundai Santa-Fe: Hát ez a legdrágább, nem tudom megér-e annyit.

Fenti autókra azért került a választásom, mert kb: 8 M körül kellene
találnom (ennyi van) viszonylag nagy csomagtérrel (minnél nagyobb annál jobb!!! / toyota rav4 kizárva) megbízható, ár-érték arányban a legelfogadhatóbb autót. Használtat nagyon sok rossz tapasztalat miatt nem szívesen vennék, legfeljebb fél éveset. Ja? és ebben a kategóriában csakis diesel !

Minden építő jelegű tanácsot köszönettel elfogadok.
Előre is kösz: József
 

Kedves József,

a válaszom tömör: nem
 

Üdvözlettel:
Papp Tibor


Ui: sajnos pont azt az embert találta meg a szerkesztőségben, aki nem túlzottan kedveli a SUV-okat.

Az indokaim a következők:
Egy hasonló árú kombi tágasabb és én jobban kedvelem a hagyományos felépítésű járgányokat. Hogy mást ne mondjak, mondjuk egy Golf Variant vagy egy Tiguan közül habozás nélkül a Golf kombit (összkerékkel) választanám, de ide behelyettesíthetünk egy Octavia 4x4 kombit is.
Az pedig már részletkérdés, hogy a legolcsóbb dízel Tiguan 7,5 millió Ft, egy Passat kombi összkerékhajtással és ugyanazzal a motorral 7,3 millió. Csak éppen nem SUV. Viszont a kombi raktere hosszabb, igaz, a palfonig alacsonyabb egy kicsivel. De ezek árnyalatnyi differenciák.
Arra, hogy havas, jeges úton elmenjen az ember, arra bőven elég egy összkerekes személyautó. Ugyanezt elmondhatnám BMW X3-320xd viszonylatban is, satöbbi.

Viszont el kell ismernem, hogy a személyautók, akár 4x4-esek, akár nem, nem adják a SUV-feelinget. Pedig a legtöbben csakis ezért veszik.
Magyarországon csak igazán kevés embernek van szüksége valóban a tudásukra, azon az évi két havas napon.

De ha mindenáron ilyesmin töri a fejét, elmondhatom a véleményemet:
 

1. Sorrentót nem vennék, pontosan a technika miatt. Inkább egy Sportage, bár az kisebb.
 

2. Az Xtrail nagyon jó terepen, autópályázni már kevésbé. Az új, kétliteres Renault motor lényegesen jobb, mint a drámai hírnevét megalapozó 1.9 dci. Kérdés, hogy mennyi ideig bírja a nagy kasztni terheit.
 

3. Captiva: hát, talán. De csakis dízelmotorral és kézi váltóval. De ha ilyesmire adja a fejét, menjen előbb egy kört vele. Mindenesetre tágasabb, mint a műszakilag rokon Opel Antara.
 

4. Hyundai Santa Fe: őszintén szólva igazi meglepetés számomra. Egészen jó darab.

Amit nem sorolt fel: Mitsubishi Outlander (más néven Citroen C-Crosser/Peugeot 4007) a 2,2 literes Peugeot dízellel egészen meglepően jó darab. A VW-féle TDI-vel viszont egy traktor.
Más típusok: Honda CR-V - valójában személyautó. A Tiguan sem rossz.
Speciel a BMW X3 rugózását nem kedvelem, de épített úton jó, szóval arról sem beszélem le.
Remélem, segítettem.