Átlagember átlag gyilkos holt tere

2009.01.08. 15:47

Feladó: Zsolt
Dátum: 2009. január 6. 14:16
Tárgy:kitekintes
Címzett: Tóth Zoltán


Kedves Zoli!

Sajnos mint Ford Galaxy tulajdonos tanúsíthatom, hogy az ADAC sorrendje nem veszi figyelembe a valós helyzetet. Igaz, az autóm A oszlopa viszonylag vékony. Ugyanakkor 2 db van belőle és egy nagyívű bal kanyarnál (pl. Budapesten a Pusztaszeri út kanyarai) pont olyan szögben vannak, hogy egymás mellé kerülnek a látómezőben és gyakorlatilag semmit sem lehet tőlük látni, csak úgy ha lényegesen változtatunk a testhelyzetünkön. Ehhez hozzájön még, hogy a két oszlop közötti üvegfelületet se kívül, se belül nem lehet tisztántartani/páramentesíteni, ezért az tovább korlátozza a kilátást.

Mint gyakorló felhasználó maximálisan nem értek egyet a 4. hellyel. Korábbi autóm egy C8 volt, amelyben sokkal kevésbé volt korlátozott a kilátás. Pedig az is buszlimuzin. De annak egy darabból álló A oszlopa sokkal kisebb területet takar ki az útból.

Üdvözlettel,

Zsolt

 

Kedves Zsolt!

Mint minden mérésnél, ennél is érdemes ismerni a metódust. Az ADAC a mérőfejet egy átlagos termetű felnőtt (175 cm) szemmagasságában helyezi el, vagyis aki nem ilyen magas, az tapasztalhat gyökeresen más dolgokat. Például egy kétméteres ember szinte nem lát ki egy Citroen C3-asból, mert az ő szemmagasságában már erősen ívelt az A vastag oszlop, míg egy alacsony esetében még szinte függőleges és messze van, tehát kevésbé zavaró. Épp ezért például van olyan orosz szaklap, amely kétféle testmagassághoz végzi el a holttér-méréseket.

Tegyük hozzá rögtön, hogy ez ugyan hiányosság, de az ADAC védelmében annyit: végre foglalkozik valaki a témával, amely kezdte súlyosan veszélyeztetni a közlekedés biztonságát. Aztán még fejlődhet a mérési metódus.

Üdv
Pt