Tárgy: M7 autopalya - sebesseg korlatozas egy iranyban
Dátum: Mon, 5 Jan 2009 17:27:28 +0100
Feladó: Soós Zoltán
Címzett: Papp Tibor, Winkler Róbert
Tisztelt TotalCar,
Sokat járok az M7-esen, de még mindig nem sikerült megfejtenem....
Budapest és Székesfehérvár között, de szigorúan csak a Budapest felé tartó oldalon, kb. 5 db 100 km/h-s sebességkorlátozás van, de pontosan az ezzel ellentétes irányban egy sem, pedig a ketto között mindössze a 2-3 méteres elválasztó sáv található.
Gondoltunk már mindenre:
- más anyagú az autópálya (de mi olyat érdemes tesztelni, ami rosszabb anyagú, mint a már bevált).
- más ívű a kanyar (hát ezt nem tudom pontosan megmérni, de gyaníthatóan nem).
- állatok megjelenése miatt (de akkor hova tűnnek az elválasztó sáv után, hogy a másik oldalon nincs korlátozás).
- időjárási okok (mert néha ki van írva a havazásveszély is, de ekkor sem értem az ellenkező irányt).Ha ti tudjátok a megoldást, írjátok!
Köszönöm.
Üdvözlettel:
Zoli
Kedves Zoli,
Fogalmunk sincs a megoldásról, ezért aztán felhívjuk az illetékest, Winkler-Virág Andrást, az ÁAK szóvivőjét, aki természetesen ismeri a szóban forgó útszakaszt.
„Valóban időjárási oka van: folyamatosan figyeljük, van-e olyan helyszín, ahol a domborzat és a kanyar íve miatt tovább marad esővíz a pályán, ami vízen csúszáshoz (aquaplaning) vezethet. Az ilyen helyszíneket 100-as sebességkorlátozó táblával jelöltük meg, kiegészítő eső-jelzéssel. A rendőrség azonban ránk szólt, hogy ilyen, mint időjárástól függő sebességkorlátozás, nincs a KRESZ-ben.
Így aztán fogtuk a kiegészítő jelzést, leszedtük a sebességkorlátozó táblák oszlopáról, és néhány száz méterrel korábban felállítottuk a csúszós úttest-táblákat. Ennél érthetőbben sajnos a jelenlegi jogi viszonyok között nem tudjuk jelezni, mit akarunk mondani. Annyit tudtunk még tenni, hogy a minisztériumnál kezdeményeztük a KRESZ módosítását.
Közben persze Magyarországon vagyunk, és sok közlekedő rögtön arra gyanakodott, hogy a 100-as táblák kihelyezése az autósok szivatását szolgálja trafipaxos kaszálás segítségével. Az autósokat azonban ebből a szempontból megnyugtathatom: ezeken a szakaszokon még nem volt ilyen rosszhiszemű sebességmérés.”