Egy Mégane utóélete - Nagy kufferbe jó pakolni!

2009.01.23. 11:03

Tárgy: Dízel kombik tesztje

Dátum: Sat, 10 Jan 2009 08:53

Feladó: Dr. Horváth László

Címzett: Papp Tibor

Pár nappal ezelőtt megjelent egy összehasonlító teszt, amiben 3 használtan kínált diesel kombiról írtak. Nos, az egyik tesztautót, a Renault Mégane-t még 2008. szeptemberében mi vásároltuk meg a fiam részére (a rendszám alapján ismertünk rá) az Autcity-től. Az autó azóta is kifogástalanul működik, a tesztben leírt, vele kapcsolatos kételyeknek eddig semmi jele. Ha érdekli Önöket, hogy most, illetve majd a későbbiekben milyenek a tapasztalataink vele, szívesen közzétesszük tapasztalatainkat. Az autóval a fiam jelenleg Németország-Magyaraország között ingázik rendszeresen, és leginkább autópályán haszálja. Az elmúlt 3 és fél hónapban kb. 10 ezer km-t ment vele. Nagyon meg van vele elégedve, különösen a fogyasztással, ami a vártál is kedvezőbb. A vásárlás után egy autószerelő átnézte a kocsit, a motort, nem talált semmi hibát. Egy komplett szervizelés történt rajta. Azóta hibamentesen üzemel.
Üdvözlettel:
Dr. Horváth László, Budapest
 

Ezután pergő levélváltás, következet, hogy utolérjük Ákost, aki a Mégane-t használja. Hátha mégis rettenetes elromlások nehezítik az életét?Azonban Ákos azóta még nem ért haza Magyarországra, de szívesen összefoglalta az eddig tapasztalatait arról az autóról, amely a tesztben szerepelt:

Tárgy: Dízel kombik tesztje

Dátum: Wed, 14 Jan 2009 09:24

Feladó: Horváth Ákos

Címzett: Papp Tibor

 

Tisztelt Papp Tibor!

Ahogy azt édesapám írta Önnek, jelenleg is Németországban vagyok az autóval. Mivel még nem tudom pontosan, hogy mikor megyek haza legközelebb. (...)

Azonban leírom most a tapasztalataimat, észrevételeimet, elnézést, ha egy kicsit hosszúra fog sikeredni.:
Tehát olyan autót kerestünk szeptemberben, ami alkalmas hosszú távú utazásra, és keveset fogyaszt. Így a paraméterek a következők voltak: dízel, lehetőleg nem kis autó, és 2 millió körül. Ja meg persze nem öreg, keveset futott, ...de mint tudjuk ilyen nem létezik, sajnos. másfél heti keresgélés, és Budapest majdnem összes használtautó kereskedése után találtunk rá erre a Mégane-ra. Belül szép, kívül szép. Nem zsákbamacska, ki volt rá írva, hogy cégautó volt. (Bár erre azárt magamtól is rájöttem volna, ennyi (ami Önök szerint nem is annyi, de én azért szeretem azt hinni, hogy mégis annyi:) kilométerrel). Sajnos láttam én olyan, hasonló Megane-okat, amik 5-6 évesek, cirka "80 ezer km-rel", de úgy le vannak pusztulva, hogy csak na.
Vezetett szervizkönyv, bár azért én is tudom, hogy ezt sem nehéz ma már elintézni. Sajnos! :(De azért jobb, mint ha nem is lenne. Egy ismerős szerelőnk átnézte az autót, azt mondta minden rendben vele. Vezérműszíjra is ránéztünk, úgy néz ki, tényleg cserélve volt. Olajcsere, pollenszűrő-csere egyből megvolt. Azóta több mint 10000 km-t mentem az autóval, ebből kb 8500-at autópályán. A fogyasztás remek, 4,7 - 5 l/100 km. Általában 130-al járok, németeknél azért néhol gyorsabban, de nem tartósan. Ausztriában meg sajnos vadásznak a gyorshajtókra, így ott szigorú 130. (Ami azért kiderült, bár előtte is tudtam, hogy az óra szerinti 130 az valójában kevesebb, úgy 124-125 körül lehet, GPS szerint.)
Ja és egy külön cikket megérne az autópályák útburkolatának felülete. Magyarországon valahogy mindig nő a fogyasztás, ha hazafelé jövök. Németország felé meg a magyar szakasz után Ausztriában mindig csökken. Pedig ott azért több a domb meg hegy. Mindenesetre érdekes. Amit Önök is írtak, hogy a motor, vagy a turbó kopott, azt én is tapasztaltam. De igazából csak azért, mert van összehasonlítási alapom a család másik Megane-jával, ami már a ráncfelvarrott változat, de ugyanez a motor. Az enyém 2750 - 2800 rpm felett ellaposodik, elnyúlik, míg a másik ott még húz. De nem is nagyon forgatom én el odáig. A kormánymű franciás, de ezen én nem is csodálkozom, autópályán meg nem is nagyon érdekel. Ez van, ezt kell szeretni. Most hogy -15 fokok is vannak otthon, és itt kinnt Nürnbergnél is, reggel pöccre indul. Kicsit lassan melegszik, de hát a ez a modern dízelek átka. Tehát összességében meg vagyok vele nagyon elégedve, gyorsan le is kopogom.

Bármi kérdése van, nyugodtan írjon, és megpróbálok válaszolni.
Jó munkát!

Üdvözlettel,
Horváth Ákos

Röviden, ennyi. Hátha segítség mindazoknak, akik dízel Mégane vásárlását tervezik. A továbbiakban kapcsolatban maradunk Ákossal, és megnézzük, vajon jobb-e Mégane, mint a híre.