Citroënes elfogultság

2009.01.27. 11:45

Feladó: Gergő
Dátum: 2009. január 26. 9:14
Tárgy: c416vti
Címzett: Tóth Zoltán

Tisztelt Tóth Zoltán Úr!

Magam egy 2004.12 havi c4 1.6 tulajdonosa vagyok. A cikkben leírtakkal
teljesen egyetértek. Azonban szeretném hangsúlyozni, hogy minden dolog
megszokható. A motor kitűnő, a futómű koppan, a kormányzás nekem jó, a
váltót meg kell szokni (a dinamikus motor miatt szerencsére nem kell
visszaváltogatni sűrűn), az ülés hosszútávon valóban nem olyan mint a
malac passatomé volt, kuplunggal nincs bajom, a műszerfalat mindenki
csodálja, ESP-vel nincs gond, ABS reagál, fogyasztása 6-6.5 l/100km.

Az autót itt vidéken (Szabolcs megye) még a mai napig megcsodálják,
műszerfala, kormánya folyamatos érdeklődés célpontja. Praktikussága
nekem teljesen megfelelő, a hátsó ülésen ritkán ülnek.

16" kereket nehéz hozzá keríteni, mert elég ritka, ablaktörlő drága
volt, de már van hozzá nagyon olcsó, a jobb első ajtó nyikorog (de
csak rossz úton).

Összességében mindennapi használatban van és eddig soha nem állt le,
mindig indult (súlyos minuszokban is!).

Én aránylag felkészületlenül, ismeret nélkül vásároltam, és ésszel használom.

Köszönöm a lehetőséget!

 Gergő

 

Feladó: Bak Sándor
Küldve: 2009. január 26. 19:30
Címzett: Tóth Zoltán
Tárgy: c416vti
 

Tisztelt Tóth Zoltán!

A cikkel kapcsolatban szeretnék néhány észrevételt tenni.
Ön mit tesztelt? A cím szerint legalább is egy C4 1.6 VTi-t, amely ugye 5 sebességes, az adatlap pedig 6-ot említ. Lehet, hogy ezért "húzta" le annyira a váltót mert kereste a 6. fokozatot?
De a cikkel kapcsolatos probléma ennél sajnos sokkal nagyobb. Már ne haragudjon, de süt róla az ellenszenv a márka iránt.
"Vajpuha" karosszéria: Ön szerint akkor hogyan ért el kíváló eredményt a típus a törésteszteken (a teszt egyébként itt is olvasható a totalcar.hu-n, érdemes lenne ezt elolvasnia még egyszer). A kormány semmi visszajelzést nem ad: én még nem találkoztam közönséges földi halandóval aki panaszkodott volna, hogy nem ad elég visszajelzést és úristen, nem vettem észre a kormányon hogy áthajtottam egy kavicson.
De az íre a pontot nálam ez tette fel: "...ami simán kitörheti a kormánykereket lazán markoló kéz ujjait." Ezt felesleges kommentálni, de én Önt a Citroën helyében simán beperelném. A Népitéletben pedig nem csak a legrosszabbakat kellene fellapozni, ilyet másik márkáknál is lehet találni.
Gondolom ez a teszt jópofa netán egyedi hangvétel? akart volna lenni, ellenben nevetséges lett amit ebben a formában nem lett volna szabad közölni.

Tóth Zoltán Úr, azt gondolom, hogy Önnek nem lenne szabad autóteszteléssel foglalkoznia, ahhoz ugyan is elfogulatlannak és előítélet mentesnek kellene lennie, de ezek Önből hiányoznak. Bízok benne, hogy levelem a totalcar.hu-n olvasható lesz az reagálásával együtt.

Üdvözlettel: Bak Sándor

Tisztelt Bak Sándor!

Az adatlap jogos, az elnézte az adatgondozó kolléga, elnézését érte, javítjuk.
De. Nem ezért "húztam le" a C4-es váltóját, hanem azért, mert a teszt
során rendszeren megakadt két fokozat között a váltókar. Semmi
durvulás, szimplán csak vissza szerettem volna váltani negyedikből
harmadikba, vagy harmadikból másodikba és az üresből a fokozatba
vezető úton egyszerűen megakadt a váltókar. Úgy összekuszálódott a
váltórudazat, hogy képteleség volt beerőltetni a fokozatba. Nem
egyszer, nem kétszer, és nem rossz kuplungkezelés miatt. Én ráadásul
mindig segítek apró gázfröccsel a visszaváltáskor, még akkor is, ha
csak kényelmesen gurulok egy autóval.

A törésteszt eredménye és az autó karosszériájának csavarodási
merevsége nem ugyanaz. Nem kell padkára állni ahhoz, hogy a C4-es
tesztautó karosszériája nyekeregni kezdjen. Lejtős utcánkban az
emelkedős kocsifelhajtóra balra kanyarodáskor is jól hallhatóan
nyekkent az autó.

Sajnos a kormány visszajelzéssel és a nagyobb úthibákból eredő
ütésekkel kapcsolatban is csak megismételni és megerősíteni tudom a
tesztben leírtakat. Kanyarban tényleg semmi visszajelzés nincs arról,
hogy az első abroncsok mikor érnek a csúszáshatárra (lehet, hogy ez
tényleg keveseket érdekel, de ez nem mentség). Ráadásul pont a teszt
egy hete alatt volt folyamatosan olyan nedves, nyálkás az út, hogy
teljesen polgári sebességekkel is állandóan csúszkált az autó. Egy-egy
nagyobb kátyú hatására viszont akkorát üt a kormánykerék, hogy az egy
alkalommal szabályos fizikai fájdalmat okozott.

Hogy elfogult volnék? Lehet. Imádom a Citroën Saxo és C2 VTS-eket,
szeretem a márka raliautóit és csodálom a rali sikereit, lenyűgöznek
régi autói, mint a DS, az SM vagy a Traction Avant. A mai kínáltból a
C5-ös szerintem egy igen-igen jól sikerült autó, a C6-os pedig
fájdalmasan kéne, még akkor is, ha tudom, hogy szívnék vele. Mert egy
csodálatos műalkotás, egy gyönyörű tárgy, amire akkor is vágynék, ha
autózni egyáltalán nem lehetne vele.

Ettől függetlenül, vagy talán épp ezért, az ötajtós C4 1.6 VTi 2009
elején csalódás volt.

Üdvözlettel, Tóth Zoltán
Totalcar.hu