A térkép nem DVD-n jön a BMW-hez, de rossz a lábtartó

2009.02.26. 14:05

Tárgy: bmw320xd
Feladó: Tamás
Dátum: Mon, 16 Feb 2009 13:25
Címzett: Papp Tibor


Kedves Tibor!

Örömmel olvastam cikkét a 320xd-ről, azonban csúszott bele egy komoly hiba. Ezt írja az első oldal alján, a keretes részben:

"A tesztautó Professional navigációs rendszere (a térkép-DVD nélkül) 676 ezer forintba kerül"

Az új generációs iDrive-hoz azonban nem DVD-n adják ki a térkép-frissítéseket, hanem a kalózkodást elkerülendő online, azaz internetről töltik rá a BMW szervízek az autóra a frissítéseket (CIC). A 676 ezer forintos árban benne foglaltatik a térkép, ugyanis az az autó átvételekor már az autó winchesterén előre telepítve megtalálható a teljes Európa térkép.

Továbbá zavaró, hogy a cikk 2. oldalán, a legalsó kép a ráncfelvarrás előtti, azaz a régi E90-et ábrázolja, ráadásul ha nem tévedek, az USA-kivitelt. Valamint, a sajtófotók nem a cikk főszereplőjét ábrázolják, hane a régi E90-et ill. a 3-as coupet.

Üdvözlettel,
M. Tamás

egy E90 LCI tulajdonos

 

Kedves Tamás,

javítom, bár nekem csak az árlista van, és ott ezt írják. Amúgy van
kiegészítő dvd-olvasós verzió, ha jól tudom.
 

A sajtógalária az archívumból van, ezért
szerepelnek benne a facelift előtti verziók.
Köszi a segítséget:
Pt

Tamás írta:
Kedves Tibor!


Én magam is E90 LCI-t vásároltam 2008 októberében, újonnan,
prof.navigációval, és az autó winchesterén az átvételkor már rajta volt a
teljes Európa térkép. Frissítésre azóta nem vittem, de gondolom 2009 tavasza
előtt úgysem jelenik meg hozzá új térkép verzió. A szervizben (és az Index
idevonatkozó forumán) is azt az információt kaptam, hogy csak a szervizben,
online lehetséges az új iDrive CIC-es szoftveréhez a frissítés, tehát DVD-s
frissítést csak a régi iDrive-os modellekhez adnak ki.

Személyes megjegyzés: meglepő, hogy egyetlen E90 vagy E90 LCI teszt sem tér ki arra, hogy milyen fura helyen van a lábtartó ezekben az autókban. Lehet, hogy csak bennem van a hiba, de nekem túlságosan balra van elhelyezve, jóval feljebb (közelebb hozzám) mint más autókban, és a lábtartó meredeksége is túlzott szerintem. Ez, és az ülés (hagyományos, nem sport-üles) tömésének keménysége vezet oda, hogy a bal lábam már fél órás utak után is fáj, zsibong, zsibbad.

Az autó átvétele, azaz hónapok óta küzdök ezzel a problémával, de egyetlen
olyan üléspozíciót sem sikerült találnom, amivel kiküszöbölhető lenne ez a
gubanc. Eddig egyetlen autómmal sem volt ilyen bajom, és most hogy az
autócsere gondolatát fontolgatom, a szóba jöhető alternativ lehetőségek
között sem tapasztaltam egyetlen autóban sem ilyen jellegű problémát. Persze
lehet, hogy valójában én vagyok ortopéd, és nem a lábtartó :))


Üdv,
Tamás

Kedves Tamás!

Érdekes hibámra hívtad fel a figyelmet. Sajnos, be kell ismernem, hogy a lábtartókkal kapcsolatosan alkalmatlan vagyok bármiféle tesztelésre. Egyszerűen azért, mert nem szoktam használni. Így az előző Fiestánál is elkerülte a figyelmemet, hogy a kocsiból kihagyták a lábpihentetőt.

Ma reggel viszont úgy jöttem be az irodába, hogy néztem, mi a fenét csinál a bal lábam, amikor nem kuplungolok. (Viccesen hangzik, de ezek nagyon tudat alatti dolgok)  Nos, azt láttam, hogy a bal lábamat nem fektetem föl a lábpihentetőre, hanem sokkal rosszabbat csinálok. A sarkam a padlón, és a lábfejem kifordítva, lényegében a talpam külső élén fekszik, és csupán a talpam elülso" része ér hozzá a lábpihentetőhöz - ha van. Azt hiszem, egy ortopéd szakorvos rosszul lenne, ha látná. Egyedül az egyterűek, furgonok, terepjárók a kivételek, ahol a lábam teljes talppal a padlón van, ezt viszont tudom.

Pedig tény, hogy sok autóban rossz a lábtartó szöge, egyszerűen azért, mert az a felület, ahová a talpunkat kellene tenni, az nem a vezető felé néz, hanem nagyjából párhuzamos a kocsi hossztengelyével. Magyarán, csak kifordított bokával lehetne használni. Köszönjük, hogy szóltál, mert én soha nem vettem volna észre.
Üdv
Pt