Elegáns, olcsó, nagy kocsi csajnak?

2009.05.21. 09:53

Tárgy: autóvásárlási dilemma
Dátum: Thu, 14 May 2009 12:55
Feladó: K. Rita
Címzett: Csikós Zsolt




Kedves Zsolt!

Szeretnék Öntől tanácsot kérni autóvásárlást illetően.  Én egy 28 éves lány vagyok, tehát sajna nem igazán konyítok az ilyen dolgokhoz, hogy szelepszárszimering, meg löketteljesítmény, meg hasonlók.
Ellenben azt nagyon jól tudom, hogy szegény, haldokló Opel Kadettemet mihamarabb le szeretném cserélni valami komolyabbra. Mivel elég sok időt töltök autóban, és a biztonságot meg a kényelmet többre becsülöm a városi fürgeségnél (vidéki vagyok), és a kávéskanálnyi fogyasztásnál, (na jó, azért ne kelljen benzinkutat venni hozzá) így a Suzuki, VW Polo, és társai nálam kiesnek.
Nem szeretnék hitelcsapdába esni, szóval mindenképpen használt kocsiban gondolkodom, olyan 12-15 év körüliben, és 750-850 ezer forintot szeretnék rászánni.
Jól tudom hogy ebben az árkategóriában nem érdemes a csodára várni, de én azért mégis megpróbálok.
A legfontosabb  számomra  a megbízhatóság, a tágas,kényelmes belső, az ISOFIX rendszer, a (lehetőleg) dupla légzsák, valamint a sarcok miatt nem szeretném, ha 2000 köbcentinél nagyobb lenne a motor benne. Munkámból adódóan (esküvőszervező vagyok) azt is szeretném, ha  olyan autóm lenne, ami elegáns, és egy picit kiemelkedik a tömegből. (Mercedes-t, Audit, Bmw-t nem szeretnék, mert ennyi pénzért csak romok vannak.)
Az alternatíváim: Saab 9000, Volvo 850 vagy 940, Nissan Maxima, Rover 400 vagy 620, Citroen Xm, Lancia Kappa.
Nekem ez utóbbihoz húz a  szívem, de ismerőseim le akarnak beszélni róla, mondván hogy olasz autó, és hogy nem megbízható.
Én mondjuk nem értek hozzá, de szerintem ilyen idős korban pl.a mercikkel is vannak gondok.
Önök szerint melyik a legésszerűbb, és fenntartási költségek szempontjából a legmegfelelöbb alternatíva?
Segítségét előre is köszönöm

Tisztelettel: K. Rita

 

Szia Rita!

Bocs a tegeződésért, de így talán könnyebb, szörnyű hivatalos a magázódás.

Nos, a Kappa első szériája tényleg pocsék volt (és nem igazán azért mert elromlik, bár megbízhatatlanabb, hanem mert zajos, kényelmetlen rugózású), de a másodikra rendkívül sokat javítottak rajta. Legjobb, ha nem a takarékos dízelt (ha elromlik, zokogni fogsz, olyan drága a javítás), és nem valami puccos V6-ost (zabál, szintén drága javítani), hanem egy alap-benzines kétliterest veszel. Nem lesz egy rakéta, de kívülről nem látszik, és megbízható.

Az XM-nél sok az elektronikai hiba, attól tartanék, meg van egy olyan speciális gond is, hogy jó adag vízkáros példány megy kézről-kézre Mo-on, nem tudod, melyikkel fogod ki. Nem kevés autóról van szó. A Saab 9000 nagyon szériafüggő, de sajna nem emlékszem melyik volt a rossz - akad közte pocsék, és akad tönkretehetetlen is. Volvóból ne 940-eset vegyél, mert borzalmas a hátsó futóműve (úgy fordul és úgy dobál, mint valami teherautó), hanem 960-ast, ami pont olyan kinézetre, csak teljesen más, korszerű futómű van benne, és jó is. A 850-es is kicsit, mint a Saab - van jó is, rossz is, nem tudod, melyiket fogod ki, a Volvo-szerviz pedig nagyon drága, akkor inkább a 960 legyen. Csak ne feledd, utóbbi hátsókerék-hajtásos, ha nem szoktál hozzá az ilyenhez, csúszós úton csúnyán meg tud trükkölni.

Rovert ne, mert évek óta megszűnt a gyár, az alkatrészutánpótlás néha bizonytalan, a szakértelem is kevés hozzá itthon. A Rover 400 pedig egy Honda Civic, kicsi autó, ilyen erővel szinte vehetsz Opel Astrát is. A 600-as is csak egy Honda Accord, fél-egy mérettel kisebb, mint a kategória, amit nézel. Lexus LS400-ason nem gondolkoztál? Kortalan, soha nem megy tönkre, csillagászati kilométerekre képes, szuperelegáns, szuperkomfortos, lassan 20 évesek az elsők belőle, mégis van jelenléte, sokkal inkább, mint bármelyiknek, amit itt mondtál.

Nem tudom, hogy Nissan Maximát hol látsz, alig volt itthon. Az csak nagy, de nagyon buta autó, semmi presztízse nincs, egy Smartnak nagyobb a tekintélye, majdnem olyan rossz, mintha Opel Omegával járnál. Akkor inkább a Honda Legend: jó is, nagy is, finom is, nem is nagyon meghibásodós. Illetve javasolnám még a Mitsubishi Sigmát, ami szintén nagy, kényelmes, szuper jó, és annak is van egy adag eleganciája. Ha már japán, ne az egyik legpunnyadtabb legyen már a sok lehetőség közül. Ja, és még megnézheted a Toyota Camryt is, az is remek autó, van 2,2-es is, az majdnem stimmel a köbcentidhez.

Üdv
Csikós Zsolt