Drága a REVAi, de Magyarországon a legolcsóbb

2009.06.30. 13:00

A REVAi elektromos autóról szóló cikkünk felvillanyozta Balogh Sándor londoni olvasónkat, és utánajárt a kiskocsik ottani árának. Íme, a tapasztalatai:

Tárgy: REVAi
Feladó: B. János
Dátum: Wed, 10 Jun 2009 15:36
Címzett: Koncz János

Tisztelt Totalcar!

A REVAi cikket olvasva feltámadt a kíváncsiságom, hogy mennyibe kerülhet itt Londonban egy G Wizz/REVAi, mivel tele van velük a város. Az itteni forgalmazó honlapja szerint az alapmodel ára 8000 font alatt van (10000 font körül van a légkondis, hűtött-fűtött bőrüléses darab), míg a Li-ionos nincs egészen 16 000 font. Használt 2 éves járganyt új akkuval 5-6000 fontért lehet vásárolni.

Nekem úgy tűnik innen 1000 mérföld távolságból, hogy Szabó úr árképzése nem éppen önzetlen, sőt gyorsan szeretne sokat keresni. Itt is tisztességes haszonnal dolgoznak a kereskedők, plusz drágább a szalon, drágább a munkaerő és mégis, kis hazánkban az itteni bruttó árnál kb 1 millió forinttal többért kínálják.
Inkább vinnék innen, ekkora autónál úgyis mindegy melyik oldalon ülök, azon az 50 centin nem múlik. :)

Üdvözlettel,
B. Sándor

Balogh úr e-mailjét továbbítottuk a magyar forgalmazónak, Szabó Jánosnak, aki az alábbi, alapos és némi ügyes marketingtől sem mentes választ fogalmazta meg:

Tisztelt Balogh Sándor Úr!

Igazán örülök neki, hogy REVA elektromos jármű vásárlásán gondolkozik. Meggyőződésünk, hogy a világ nem tud többé fosszilis közlekedésre alapozni, mivel azon az alapon nem fenntartható a közlekedés fejlődése. Ezen kívül egyre többen látják meg azt is, hogy tulajdonképpen nem csak a környezetünknek jobb, de gazdaságosabb is elektromos járművekkel közlekedni!

Az Angol GoinGreen Ltd. legelőször kezdte el forgalmazni a REVA-t (ott G-Wizz néven) Európában, öt évvel ezelőtt. Mai napig ő a legsikeresebb, még jelenleg is legalább ötször annyi eladott járművel, mint az összes többi európai forgalmazó együttesen! Tiszteletre méltó eredmény! Azonban a tavalyi krízis az ottani eladásokat is érintette, mint ahogy mindenkit. Ők is és a már másfél éve forgalmazó ír Greenaer Ltd. kezdeményeztek egy kedvezményes akciót tavasszal a gyár ártámogatásával. Ez egy-egy szállítmányukra vonatkozott, és a szokásos 12.500 – 13.000 EUR-os alapár helyett 10.000 EUR-ért kínálták. Még talán most is van ezekből 1-2 darab a készletükön, ezekből érdemes vásárolni (ha a jobb kormány megfelel), mert az újabbakat már nem fogják tudni ilyen áron adni.

Ha használt Reva-t illetve G-Wizz-t szeretne vásárolni, akkor érdemes arra figyelni, hogy „i” modell legyen – ezek műszakilag (AC meghajtás DC helyett, tárcsafék, stb.) és biztonságilag sokkal fejlettebbek, mint a régebbi modellek. Kívülről is könnyen megkülönböztethetőek: a régi modelleknek sík szélvédőjük van, az újaknak ívelt. Egyébként a Londonban fogalomban lévő ezer-valahányszáz járműből csak pár darab eladó használtan. Ha haza fog hozni használt REVA-t, akkor számíthat szakszervizünk segítségére alkatrész utánpótlásnál, karbantartásnál. A fenti (véges) akcióktól eltekintve jelenleg

Magyarországon a legolcsóbb a REVA! Ajánlom még figyelmébe a legközelebbi forgalmazó, a francia SARL Holding árlistáját, ők 14.900 EUR alapáron kínálják. Kicsit fentebb, Belgiumban 14.900 EUR az alapár. Az induló osztrák piacon is 14.500 EUR körül lesz az alapár, tudomásom szerint. Magyarországon a COMTEX Green Zrt. forgalmazásában 12.000 EUR, illetve július 1-től az ÁFA emelés következtében 12.500 EUR lesz az alapár. Természetesen forintban, az előleg illetve a vételár megfizetésének időpontjában alkalmazott árfolyammal számolva, amire nincs hatásunk… Egyébként (sajnos) fontos euróban összehasonlítani az árakat, hiszen amióta a REVA, illetve annak magyarországi ára elkezdett megjelenni a sajtóban és egyéb tájékoztatókban, az EUR-HUF árfolyam 277 és 315 között mozgott valahol… Ennyit talán az árakról. Szívesen adunk további részletes információt a REVA egyéb tulajdonságairól, az előnyeiről a környezetre gyakorolt pozitív hatásairól. És arról, hogy vezetni a REVA-t vidámság és élvezet! Erről Londonban személyesen is meggyőződhet, ha feliratkozik egy tesztvezetésre itt. Nyolc helyszínből választhat (meeting places), és érdemes tudni, hogy több helyen egy-egy tulajdonos mutatja be a villanyverdát! Budapesten és Debrecenben itt lehet tesztvezetésre jelentkezni.

Szép, füstmentesebb napokat kívánok!

Üdvözlettel: Szabó János

Mit tehetünk mi ehhez hozzá? Csak ismételni tudom a múltkori cikk konklúzióját, hogy az elektromos autókban kétségkívül van fantázia. Nem véletlen, hogy a nagy gyártók egymás után mutogatják a szériagyártáshoz közeli állapotban lévő, tisztán elektromos hajtású modelljeiket. Ám ezek elterjedését több tényező is befolyásolja majd. Az egyik kétségkívül a versenyképes ár, és a jelenlegi benzines, dízelolajos, gázos autókénál olcsóbb üzemeltetés – valamint az infrastruktúra fejlesztése, hiszen sok villanyautó működtetéséhez rengeteg áram kell. A magam részéről kíváncsian várom a fejleményeket - és őszintén drukkolok Szabó Jánosnak is, hogy rentábilissá tudja tenni a kétségkívül úttörő vállalkozását.