Miért szidja Winkler a Citroënt?

2009.10.19. 13:54 Módosítva: 2009-10-19 13:56:23

Tárgy: Honlappal kapcsolatos javaslat

Dátum: Sun, 18 Oct 2009 22:46:14 +0200

Feladó: Barna

Címzett: Totalcar

Tisztelt Totalcar!

Már régóta akartam önöknek írni, de sajnos csak most jutottam el eddig, hogy meg is tegyem. Szeretnék véleményt nyilvánítani, javasolni aztán kicsit elfogultan "haza beszélni":)

Ehhez mindenekelőtt tudni kell, hogy kicsit elvetemülten Citroënes vagyok. (Nem dolgozom náluk, csak egyszerűen a kedvenc márkám.) Valamelyik középkategóriás autó tesztjének a végén,amit a Winkler Robi írt, talán a mazda 6-os lehetett, tett egy igen aljas megjegyzést. Kategória társakat sorolt, amit nem venne, és az új C5-ösről az indok, amiért nem venné (csak nagyjából emlékszem, ezért elnézést): "csak mert Citroën" Ezt most hogy? Ez milyen indok? Olyan, mint a nyuszi és a sapka esete. Mi a baj Citroënnel?

Csak sorolok pár dolgot, amit nekik köszönhetünk. A hidropneumatikus felfüggesztés. Úttörő és egyedi megoldás, kiváló úttartás mégis felülmúlhatatlan kényelem, én így jellemzem.:) Ebből fejlesztették ki az SC.CAR-t (Systeme Citroen a Controle Actif du Roulis) Ez a rendszer a kanyarokban nem engedi kocsiszekrényt bedőlni, kicsit se. Bizonyíték, hogy milyen autókkal tett egy középkategóriás autót versenyképessé.

Azért érdemes megnézni, hogy milyen autókkal mérték össze. Jó lenne, ha egyszer egy ilyen, nem alúl motorizált(2.0Ct, 3.0V6) Xantia Activát kipróbálna a Totalcar egy szerpentinen. Biztos önök is élveznék. Ha ez összejönne, szívesen olvasnék róla. Sajnos én nem tudok ilyen típust felajánlani, de biztos lenne az országban, aki igen. Visszatérve a lényegre. A Citroën találta ki a kanyarokba bevilágító fényszórót a 70-es években.

Ha jól emlékszem már egyszer 2003-ban volt a C3-asokban Stop-Start rendszer, csak akkor még nem volt a világ ilyen "zöld", és nem figyeltek fel rá.

A C5 II. 2004-es bevezetésekor már kínáltak sávelhagyásra figyelmeztető elektronikát, ami akkoriban még nagyon nem volt más (még luxus)márkákban sem. Sajnos, akkoriban a világ még nem volt kihegyezve ilyen extrákra. Rengeteg hasonló és jó újítás/fejlesztés fűződik a Citroën márkához, de most csak ennyit.

Szóval, nem igazán értettem Winkler Robi megjegyzését. Most sem értem.

Szerintem a Citroën egy nagyon jó márka jó autókkal! Bár néha azért több tesztkilómétert is mehetnének a prototípusokkal(C4). Szerencsére erre ők is rájöttek ezért lehetnek a C4 Picassók kategóriájuk legmegbízhatóbb autói!! További sikeres éveket kívánok a Totalcarnak és gratulálok az eddig elértekhez.

Üdvözlettel:
Barna

u.i.: A DIRAVI önmagában megérdemelne egy cikket.

Kedves Barna,

A Citroën rossz hírét nem az újságírók okozzák, hanem a Citroën. És persze magam is ültem már több olyan, új Citroënben, ami tesztautó létére vérzett súlyos sebekből. A jezsuita citroënesek ilyenkor persze végigmantrázzák a Citroën történelmi újításait, amivel csak az a baj, hogy nem erről volt szó.

Én se azért nem mernék új Citroënt venni, mert ne lett volna elég újításuk.

Nagyszerű dolog, ha egy gyártó sokat újít, nálam viszont fontosabb a megbízhatóság, a jó szerviz és megfelelő alkatrészellátás. Ez utóbbi hárommal pedig ritkán dicsekednek Citroën-tulajdonosok, még akkor is, ha az általános megbízhatatlanság nem azt jelenti, hogy minden autó rossz, hanem hogy százból több romlik el, mint más típusokból. A statisztika már csak ilyen, és a megbízhatósági statisztikának már a nevében is benne van, miről szól.

A Diraviról lehet, hogy még írunk.

Üdvözlettel:

Winkler Róbert