A tótok bosszúja?

2010.02.09. 12:38

Címzett: Winkler Róbert

Dátum: 2010. feb. 05.

Feladó: Ervin

Tisztelt Totalcar, Winkler Róbert Főszerkesztő Úr!

Egy csúnya esetet mesélek el.

Január 29-én reggel munkaügyben főnökömmel és titkárnőnkkel Pozsonyba utaztunk a cég 2008-as VW Caddy Maxi Life típusú, ezüstszínű gépkocsijával. Az autón természetesen magyar rendszám van.

Amikor dolgunk végeztével kora délután hazaindultunk a D2-es (E65, E75) autópályán, útközben megálltunk a Pozsony-Járfalusi (Bratislava-Jarovce) OMV benzinkút nyugati állomásán. Itt kb. félóra alatt megebédeltünk, aztán továbbindultunk haza Pestre. Az autó a töltőállomás melletti parkolóban volt; akár figyelhettük is volna ebéd közben az ablakon keresztül, de nem tettük.

Távozás után olyan 5-10 perce haladhattunk dél felé, normál sebességgel, amikor lelassítottunk egy kamion mögött 80 km/h-ra a külső sávban. Amikor a forgalom engedte, elkezdtük megelőzni a kamiont a belső sávban kb. 100-120 km/h sebességgel. Éppen amikor a kamion mellé értünk, hirtelen kidurrant az autónk jobb hátsó gumija. Szerencsére főnököm egyenesben tudta tartani a kocsit (még jó, hogy nem taposott bele a fékbe a durranás és utána a daráló hang hallatán), amíg le nem lassultunk annyira, hogy ki tudjunk jönni a belső sávból és megálljunk a leállósávban. Itt aztán megláttuk, hogy a gumi a belső oldalán, körben végigkiszakadt. Komótosan 15-20 perc alatt kicseréltük a kereket a pótkerékre, és óvatosan hazahajtottunk Budapestre. Útközben felmerült bennünk az idegenkezűség gyanúja, de nem vettük komolyan a saját megérzésünket.

Február 4-én vittük el az autót a Volkswagen-szervizbe, ahol a szakik találtak egy szúrást vagy vágást a gumi külső oldalán, amelyet szerintük vagy késsel, vagy csavarhúzóval ejtettek rajta. Azt mondták, hogy a kerekünk azért kapott durrdefektet, mert a résen keresztül gyorsan szökött ki a levegő, és amikor túl kicsi lett a légnyomás, a belső oldalon felrepedt az egész.

Na már most, mivel a Járfalusi megállónk előtt semmi rendkívülit nem tapasztaltunk, és mivel a durrdefekt nem sokkal az után következett be, ezért úgy gondoljuk, hogy valaki ott szúrta ki a gumit, amíg mi ebédeltünk.

A mi olvasatunkban az autópályán kiszúrni egy gumit kimeríti az emberölési kísérlet fogalmát, ezért feljelentést is tettünk a szlovák rendőrségen, bár tisztában vagyunk vele, hogy a túl késői felfedezés miatt valószínűleg lehetetlen bármit is kideríteni, vagy akár bizonyítani.

A célom a történet megosztásával csak annyi, hogy figyelmeztessem azokat, akik autóval utaznak Szlovákiába, vigyázzanak az autójukra, nehogy kiszúrják a kereküket parkolás közben, illetve minden elindulás előtt nézzék át a gumikat. Ezért mindenképpen szeretném nyilvánosságra hozni a történetet, úgyhogy kérem jelezze, ha Önök nem kívánják semmilyen formában lehozni.

Köszönöm.

Üdvözlettel

Kedves Ervin!

A szlovák ügyek felkent szakértőjeként az én postaládámban landolt leveled. Érdekes – bár gyorsan hozzáteszem –, kicsit sem szokatlan eset. A legegyszerűbb az lenne, ha a tótok nyakába varrnánk az egészet és kész, de ennyire nem egyértelmű a sztoriban semmi.

Ettől függetlenül lehetett szándékos, rosszindulatú, de akár az ősrégi, lerobbantam-a-sztrádán-és-a-kedves-emberek-segítettek-trükk is. Viszont akkor úgy szúrták volna ki, hogy ne tudjál továbbmenni. Ilyesmi bárhol előfordulhat, nem kell hozzá okvetlenül Szlovákiában járnod. Ellenben, ha szimpla kitolásról lenne szó, én legalábbis minimum két kereketeket szúrtam volna ki, de én egy igazi szemétláda vagyok.

Hivatalos szakértői vélemény hiányában (de még azzal is) a rendőrségi feljelentés lényegében felért egy máriapócsi zarándoklattal: sokat nem segít, de az ember jól érzi magát tőle. Egyszerűen bizonyíték vagy legalább videofelvétel hiányában esélytelen a dolog (sanszos, hogy azzal is).

Nem akarlak elkeseríteni, de ha a szakadás a gumi belső oldalán látszik, a szervizben viszont a külső oldalon volt „szúrásnyom”, az valahogy nem kerek. Persze nem vagyok baleseti helyszínelő, sem gumis, de belefér az is, hogy szálszakadt volt már az abroncs, azért durrant el. A lassú defekt és durrdefekt között pedig pontosan az a különbség, amit a név is sugall.

Vagy simán áthajtottatok valamin.

Vagy tényleg a büdös tótok voltak, de ugye nem azért küldted ezt a levelet, hogy ezt megerősítsük.

Mert ennyiből nem lehet, több dolog is ellentmond egymásnak és homályos.

Üdvözlettel
Vályi István