Bonyolult összefüggések: a Passat kézifékje

2010.03.08. 17:05

A mai Passat teszt megjelenése után jött pár levél, amelyek teljes önértékelési zavart okoztak nálam. Soha még ilyen hülyének nem éreztem magam, beleértve a Lancia Delta nem működő klímáját.

A téma ugyebár a Passat elektromos rögzítőféke, amely hol automatikusan oldott, hol nem. Végigpróbáltam, hogy van-e bármiféle összefüggés aközött, hogy a motor leállítása előtt vagy után kapcsolom be, netán ha közben nyomom a féket, vagy sem, de nem jöttem rá a megfejtésre. Össze-vissza működött. Továbbá ott a nem lekapcsolódó világítás.

Erre jött egy levél:

Feladó: Dávid

Dátum: 2010. március 8. 8:51

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Tisztelt Papp Úr!

Passátosként az 1.4 Tsi Passatos cikkéhez 2 hozzászólásom lenne:
- a rögzítőfék automatikusan old, minden esetben, ha a vezető biztonsági öve be van kötve.
- a világítás lekapcsol, ha a távirányítóval bezárja az autót (Coming- /Living Home funkció).

Üdvözlettel,
Dávid

Oké, értem, én nem merem úgy otthagyni, hogy világít. Gyáva vagyok, és még ma is van pár olyan típus, amely hajlandó így leszívni az akkuit, inkább nem ácsorogtam a hidegben azt várva, hogy mikor kapcsolja le. Megvan tehát a megfejtés, már ami a Passat világítását illeti.

Csakhogy én mindig bekapcsolom az övet, és az esetek 95 százalékában elindulás előtt. Erre jön a következő levél:

Feladó: Miklós

Dátum: 2010. március 8. 13:55 

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Kedves Tibor!

Két észrevétel a cikk végével kapcsolatban (elektromos rögzítőfék illetve világítás):

Passatom van, 2006 óta, igaz a highline felszereltség + DSG de nálam a következő van:

A rögzítőfék, ha aktiválod magától csak akkor oldódik ki, ha be vagy kötve (biztonsági öv), ellenkező esetben csak kézzel oldható ki. Ha az autóban van auto hold funkció megálláskor automatikusan bekapcsol. Persze automata váltónál nekem ezek kevésbé fontos funkciók.

A világítás nálam ha automata vagy normál módban van akkor leállítás után pár másodperccel kikapcsol, illetve az autó bezárása után azt hiszem 10-15 másodpercig vár (hazataláló mód féle), de elvileg ez állítható vagy kézzel ha van multifunkciós kijelző, vagy a szervizben.

Üdv
Miklós

Meg még egy, lényegében ugyanazzal az infóval:

Feladó: Zoltán

Dátum: 2010. március 8. 11:32

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Üdv!

Szeretnék pár szót szólni a cikkről (azaz inkább a passatról).
Nekem is comfortline-om van, igaz, még 2006-os és pdtdi-motoros, 140 lovas.
De a kézifék ugyanúgy működik, tehát:
Számít, hogy be van-e kapcsolva az öved. Ha be van, ha nincs, ugyanúgy igaz, hogy bármilyen sebességben van az autó, lenyomott féknél ki tudod engedni a kéziféket. Viszont ha be vagy kapcsolva, be van húzva a kézifék, bármilyen sebességben (üresben is) ki tudod engedni úgy, hogy elkezded felengedni a kuplungot és rálépsz közben a gázra. Ha nem vagy bekötve, ezt nem engedi meg. Vicces, mi? :)

Az én passatom nem multikormányos, nem tudom, számít-e ez, de ha én tompítotton (nem automatán) hagyom, 1 perc után lekapcsolja a világítást, miután kivettem a "kulcsot". A helyzetjelzőre ez nem igaz. A belső fényekhez nem 1 perc, hanem talán 5 is kell,míg elalszanak, ha nem zárod be, akkor 15 is.

Amúgy érdekes a zajszintméréses rész, szerintem érdemes lenne minden autóban elvégezni, szerintem fontos szempont. :)

További jó munkát: Sz.Z.

Kész vagyok. Mondjuk nem értem, hogy egy ártalmatlan arrébb parkoláshoz az udvaron belül miért kellene biztonsági öv, és ha mégis kell, mi köze ennek a rögzítőfékhez. (Amúgy az autók háklijainak utána szoktam olvasni, de a tesztautóban nem volt használati útmutató.) Végül megjött a megmentő levél Árontól.

Feladó: Zoltán

Dátum: 2010. március 8. 14:52

Tárgy: A magánzó Passatja

Címzett: Papp Tibor

Szia Tibi!

A Passat elektromos rögzítőfék működése nem nehéz, csak a kuplungot mindig a padlóig be kell nyomni indulás előtt (mint amikor az autót indítjuk be) és akkor minden gond nélkül kis gázra is simán elindul. Nekem is fél évembe került, mire ezt kitapasztaltam :)

A rögzítőfék automatikus működése létezik, csekely 40 eurós extra, és Auto Hold a neve. Nekem van, és remekül teljesít, minden stopnál megfogja az autót, függetlenül hugy lejtőn vagy emelkedőn vagyok. Ha a motort lekapcsolom, akkor automatikusan aktiválja a kéziféket.

Üdvözlettel,
Áron

Kedves Áron,

köszi, azt hittem, kezdek hülyülni. De végre itt a megfejtés: nem mindig nyomtam ki tövig a kuplungot, megjegyzem, a Passat kuplungja elég magasan fog, mint általában a VW-kuplungok, így nincs igazán értelme, hogy az ember a padlóig tiporja. Szóval, itt a turpisság. És úgy tűnik, valóban az Auto Hold funkciót hiányoltam, gondolom, ez pár sornyi sziftver lehet, de megér ennyit. Elvégre, nélküle az elektromos kézifék értelme vész el: a kényelem.