Amikor a jó autót sem lehet eladni

2012.11.13. 13:43

Érdekes módon, szinte minden - használtautó eladással- és vétellel foglalkozó - cikkünk után kiderül (kommentekben vagy levelekben), hogy tulajdonképpen mindenki talpig becsületesen, korrekt állapotban árulja az autóját és/vagy maximálisan körültekintően, szakértő módon vásárol. Persze tudjuk, hogy a valóság sokszor más és az igazság az, hogy - sajnálatos módon - sokszor a karbantartott, jó autók sem találnak gazdára, mert mindenki a kilométerórának hisz, nem a saját szemének és az esetlegesen hozzáértők tanácsának. Íme egy példa.

Tárgy: Amikor a jó autót sem lehet eladni

Dátum: Mon, 12 Nov 2012 08:48:51 +0100

Feladó: István

Címzett: Totalcar

Üdvözlöm!

Érdekességként megosztanám Önökkel a történetem, reagálva a mostanság megjelent használtautópiacos cikkre.

Történetem nagyjából 3 éve kezdődött, amikor vásároltam egy Citroen Xsara 2.0 HDI gépkocsit a 2002-es évjáratból. Első tulajdonostól vásároltam, vezetett szervizkönyvvel, 140 ezer km-el, akkor 7 évesen. Az autó nem volt makulátlan külsőre, néhány mély karc, és egy kisebb horpadás volt a jobb első sárvédőjén egy parkolásos koccanás következményeként. Viszont belsőre és szerkezetileg is kiváló állapotban volt. Az akkor 7 éves autóért 1,3 millió Ft-t fizettem. Nagyon szerettem, igaz 10. éve felé haladva már kellett költenem rá. A 9. év és 170 ezer km körül esedékes hátsó futóműjavítást elvégezték az autón, és ha már hozzányúltak az első futóműben is cserélték amit szükségesnek ítéltek (összes szilent, stab pálcák, talpas gömbfejek, stb). Mindezt számlával garanciával, nagyjából 200 ezerért. Közben cseréltem olajat, szűrőket 10 ezer km-enként, és cseréltem 170 ezer km-nél teljes vezérműszíj szettet, ékszíjat. Minden vezetve a szervizkönyvben. Nagyjából ennyi volt a gond a gépkocsival, amióta nálam volt.

Aztán a történetem 2011 októberében folytatódott, amikor a végtörlesztési láz beindult. Nem kis hitelem lévén, osztottunk szoroztunk a családdal, és arra jutottunk, hogy a szeretett Xsarát beáldozzuk a nyugalmunk és a jövőnk érdekében, és a párom 400 ezret érő kis Daewooját tartjuk meg egyetlen autóként, míg az anyagi helyzet nem rendeződik. Ugyanis pont 1 millió Ft-ra lett volna még szükségünk a hitelátváltásra. Körülnéztem a használtauto.hu-n, és a hasonló korú Xsarák 900 ezer és 1 millió Ft körül mozogtak. Megnyugodtam, a tervezett 1 millió Ft be fog jönni, ha 100 ezer Ft-ot a kis magtakarításomból még hozzáteszek, plusz valaki még nagyon jól is jár az autómmal. Csináltam róla pár szép képet, írtam egy részletes korrekt hirdetési szöveget, benne azzal, hogy garanciás futómű, mindenről számla (futómű, vezérműszíj, olajcserék), vezetett szervizkönyv, kiváló állapot, 4 téli gumit felnistől hozzá adok az alapárban, leinformálható valós 180 ezer km. Beleírtam, de lehet ez volt a hiba, hogy az autó végtörlesztés miatt eladó. Az árat 990 ezer Ft-re tettem fel meghagyva egy pár 10 ezret az alku lehetőségének. A körülbelül 30 dízel Xsarából az enyém benne volt az 5 legolcsóbban, és az másik 4-ből 3 külföldről behozott volt. Vártam nyugodtan a telefonokat, hisz december végéig van időm bőven. Aztán azok a telefonok csak nem akartak jönni. Mikor 2 hét után egyetlen megkeresés sem jött, módosítottam az árat 890 ezer Ft-re, amivel így a 2001-nél idősebb Citroen Xsarák és Xsara Picassók közül az enyém volt a 3. legolcsóbb. Újabb 2 hét telefon nélkül, amikor már kezdtem kicsit elgondolkodni, a december végi határidő közeledtével, így kétségbeesésemre levittem az árat 790 ezer Ft-re. Ekkor kaptam 2 sablon sms-t amelyben megvásárolták volna a gépkocsimat autókereskedők kölcsönösen kialkudott vételárért. Amely, mint utóbb kiderült 500 ezer Ft lett volna.

Utolsó héten bementem két autókereskedésbe, hogy mennyiért vásárolnák meg az autóm, de szintén 500 és 550 ezer Ft körüli árat mondtak. Azért az autóért, amely műszakilag kifogástalan állapotban volt, még nem érte el a 10. életévét, automata klímával, 4 légzsákkal, ABS, fedélzeti computer, és egy rakás elektromos extrával még, 180000 km-el, végig vezetett szervizkönyvvel. Egyetlen magánszemélyes vagy komoly hívást nem kaptam a majdnem 2 hónap alatt... Holott az autó a képeken is makulátlan volt, gyári állapotban, a kis horpadást kivéve. Na ez volt az a pont, amikor azt mondtam, hogy az autó marad, és mindenki elmehet a sunyiba... Vegyenek akkor egy 90 ezerre visszatekert, valójában még 340 ezernél évekkel ezelőtt elhagyott szervizkönyves, éppenhogy eladásra összerakott autót.

Vagy ennyire rossz választás volt a Citroen Xsara (mármint eladni nehéz, és ezzel számolnom kellett volna vételkor), vagy ennyire válság van, vagy ennyire sok a 180 ezer km egy 9 éves dízel autóban, vagy ennyire mindenki a pénzt gyűjtötte a végtörlesztésre... Az autó maradt, a hitelt nem tudtam átváltani, így ugyan megmaradt a megbízható autóm, és az új tulajdonost sem kímélte így meg nagy csalódásoktól, azonban a házamra még mindig fizetem a CHF hitelt... Nekem ettől még mind a két szemem sír...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.