Pöpec Corsát szeretnél?

2012.11.19. 16:32

Bármilyen alaposan körbejárunk egy típust, mindig akad egy-egy részterület, amibe még mélyebben bele lehet túrni. Corsa-használttesztünkre két tulajdonos is reagált, akik szemlátomást könyékig belemásztak az opelezésbe – tanuljunk mi is tapasztalataikból.

Saccra lehetnek pár ezren, akik a Corsához hasonló légzsákszakadásos autóval szaladgálnak, hiszen a G Astrába is ugyanez a kormány került. Xero levelét reklámügyi okokból nem másolom ide, de a lényege az, hogy van orvosság az Opel-betegségre. Akit érdekel a megoldás, használja az Astra dudajavítás vagy dudarész keresőszavakat, hamar célba ér.

Imrének pedig a különféle motorváltozatokról vannak részletes infói, amelyek hasznosak lehetnek a Corsa-vásárlásban gondolkodóknak:

Feladó: Imre

Dátum: 2012. november 19. 11:02

Tárgy: Mit vársz három kilóért? CORSA

Címzett: Stump András

Szia!

Reflektálnék a cikkre, csak tőmondatokban, illetve információkat osztanék meg a cikkben megfogalmazott kérdésekkel kapcsolatban:

A 96-tól 97 elejéig (a B/2es faceliftig) gyártott 8 szelepesek megkapják a kék plakettet alanyi jogon, lévén EURO 2-es motorok. Ezeknek az autóknak pesten talán van némi feláruk, de leginkább semmi.

Általánosságban nézve az EcoTec motor nem motor a Corsa-sok körében, az 1 literes háromhengeres varrógép pedig az olcsósága miatt érkezik olyan sok. Az EGR szelep szerencsére csak őket (16V tábor) érinti.

A C14SE motor pedig minden korzás szíve csücske:

Az igen gyakori C14NZ motor blokkja teljesen csereszabatos, amit cserélni kell az a hengerfej, leömlő, beömlő + injektorsor, első kábelköteg, ECU, AC pumpa. Esetleg még a gyújtással vannak gondok, a legtöbb SE motor DIS-es az NZ-s motorok meg javarészt Bosch-rotorosak, de általában hengerfejjel együtt gyújtás is jár... Előnyök: motorszám marad, alacsonyabb fogyasztás, leheletnyivel nagyobb nyomaték, öröm, és boldogság.

Nagy hátránya viszont, hogy az előnyeit az autókupecek is ismerik, illetve mára eléggé ritka a bontott C14SE motor, ha van, elég drága. Ugyan a hahun fillérekért van külföldi papiros C14SE motoros Corsa, nem egy, de közös jellemzőjük, hogy a kurrens dolgok ki vannak benne cserélve egy C14NZ motor alkatrészeire. Nos igen, a motorblokkon lévő szám visszafelé sem változik.

Van szerencsém párhuzamosan használni egy 1.2 8V (45LE), és egy 1.4 8V (60LE) Corsát. Az 1.2 magyar, full fapados 5 ajtós, és úgy 110.000 km-nél jár, ellenben patika az egész műszakilag, esztétikailag meg pár apró horpadást összeszedett az évek alatt (49 ezerrel vettük több mint egy év műszakival, de a műszaki vizsgabiztos rokon visszanézte, 70 ezerrel vizsgázott előzőleg, nem baj, így sem rossz). Városban teljesen elég egy embernek, és alig fogyaszt, cserébe elég kényelmetlen, és kenyérszervós, viszont egy éves BKV bérlet árából fenn van tartva, ha tankolást nem számoljuk.

Az 1.4 az külföldi származású, 3 ajtós, az ÓRÁJÁBAN van 195.000 km, de nem sok dolog hiányzik a teljes gyári extralistához (kuriózum, de még a tükör is fűthető, és gyárilag bőrös a kormány benne, rendes műszerfal fordulatszámmérővel stb.). Ezen a példányon viszont bármelyik oldalról nézed, nem találsz hibátlan részt, vagy rohad, vagy horpadt, vagy gányolva lett kijavítva az előző (női) tulaj kalandjai után, ellenben még ebben az állapotban is kényelmesebb, mint a magyar fapad verzió.

Lehet, hogy csak az állítható ülésmagasság teszi, de szerintem inkább igaz, egy 90-es években Opel szalonban dolgozott kollégám meglátása, miszerint a K. európai, fapad verziókba SEMMIT nem szereltek be az alapfelszereltségen kívül, és amit beraktak, azt is az olcsóbb beszállító hozta...

Üdvözlettel:

Imre

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.