Akiknek kell a B-Max

2012.12.29. 19:41

A B-Maxtól nem ájultunk el, bár a fura ajtói miatt elvileg el kéne. Azonban úgy tűnik, sokkal többen vennének ilyesmit, mint hinnénk. Nem csak a gyerekesek, hanem például azok, akiknek nehezen hajlik kezük, lábuk, derekuk (illetve ezek kombinációja). Hallgattasék meg tehát a derékhad véleménye is, azzal az apró megjegyzéssel, hogy sajnos pont a nehezen mozgó emberek számára lehet gond a szokásosnál súlyosabb ajtók mozgatása.

Tisztelt István !

Olvasom ma (2012-12-29) megjelent, Drágán add az ötleted című cikkét. Eléggé elkeserít a cikk hangulata, szemléletmódja. Több olyan kinyilatkozó, általánosító, megállapítás van benne, mely vagy nem fedi a valóságot, vagy komoly ismerethiányról tanúskodik.

Mivel ez egy cikk és nem doktori disszertáció nem veszem magam oly komolyan, hogy Önt – ismeretlenül – bántsam.

1./ Egyterűt, mini egyterűt, kis egyterűt NEM csak családosok vesznek. A vásárlásnak nem oka a meglévő 2-3-4,  lehetőleg 14 év alatti gyermek.

2./ Nem tudom, tudja vagy sem, de bizony 40-45 életév fölött is vezetnek autót olyan emberek, akiknek gyermekei már nem élnek velük együtt.

3./ A kis egyterű (bármilyen márkájú) ideális választás azoknak – sokan vannak ilyenek – akiknek komoly izületi, mozgásszervi problémájuk van. Nehezen hajlik a derekuk, nehezen fűzik be magukat az egyre kisebb ajtónyílásokon. Minap Peugeot 3008-ba kellett beülnöm és bizony nehezen ment. Főnököm Mercedes 400-as kocsijába pedig kisebb akrobata mutatvánnyal tudok csak leülni. Beülni nem.

4./ Ismerősömnek Toyota Yaris 1,3 automata kocsija van. Az ülésre készíttetett egy kb. 15-18 cm magas plusz második üléspárnát. Mert mozgási problémái miatt a Yarisába leülni még csak-csak le tud ülni, de kiszállni az eredeti ülésmagasságról már nem tud. Így ő kettő egymásra helyezett ülésen ül a Yarisban.

Mivel egyedülálló, nincs szüksége nagyobb autóra. Kocsiját 90%-ban a fővárosban vezeti + havonta egyszer elmegy vele Debrecenbe az autópályán és vissza. Ő most kíván kocsit cserélni és pont olyan mini egyterűek közül válogat, amelyekről Ön azt írta: feleslegesek a piacon.

Ismerősöm nincs egyedül gondjaival. Amikor a plusz ülést csináltatta a XIII.kerületi Mohács utcában, az autószerelő kisiparosnál vagy tíz db hasonló ülésmagasító plusz párna (kemény tömésű ülés) készült.

Ezeknek az embereknek bőven jó lenne olyan új Yaris (vagy annak a kategóriának megfelelő, bármilyen autó) mely a Yaris ülésénél 20 cm-el magasabb beülést tenne lehetővé, úgy, hogy az üléspárna és a tetőlemez közötti távolság megmarad annyi, mint most, vagy talán még 10 cm-el több is.

Nos, Ők azok akik olyan autóra vágynak amit Ön a cikkben háromszor is felesleges úri huncutságnak minősít. Nem másolom ide most a három kitételt, Ön írta a cikket, nyilván fejből tudja mit írt.

5./ Tehát szükség és fizetőképes kereslet van olyan kicsi autókra melyek magas üléspozícióval rendelkeznek és ha már magas az üléspozíció, akkor sem kell Forma-1-es versenyző módjára a vezetőnek befűznie magát a vezető ülésbe, hanem csak simán be kell ülnie.

Nem leülnie kell, hanem beülnie.

Nem tudom eleget pozitív példának hozni az előző RAV-4 sikerét, mely nem volt túl nagy, nem volt túl szögletes, nem volt túl hosszú, csak megfelelő ülésmagassággal rendelkezett, vállalhatóan kicsi formavilággal.

6./ Mint a rétegautókból, az ilyen mini egyterűekből se fog évente sok tízezer elfogyni. De fogyni fog, ha megfelelő ár-érték arányban a hazai piacon is megjelennek ilyen autók.

További munkájához kívánok egészséget, erőt.

Üdvözlettel:

László

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.