2013.10.24. 16:30

Az ürömi lámpás kereszteződésről írt október 9-i cikkünkre érkezett olvasói levelekben és a cikk kommentposztján sokan kifejtették véleményüket a régóta ígért körforgalommal kapcsolatban. A többség egy szervezetben látta a felelőst. A Levegő Munkacsoport szapulását Balázs nevű olvasónk kezdte, aki egy bizonytalan és visszafogott tartalmú levélben nevezte felelősnek a zöld szervezetet a több mint tíz éve húzódó építkezés miatt.

Feladó: Balázs

Dátum: 2013. október 9. 20:29

Tárgy: Ezrek késnek miatta

Címzett: Totalcar


T. Szerkesztőség!

Úgy tudom, hogy az egyik legnagyobb ellenző a Levegő Munkacsoport volt, amely áldatlan tevékenységével már nagyon sok bosszúságot okozott, ha minden igaz - de ebben nem vagyok biztos - az ő feljelentésük okozta az út átépítésének meghiúsulását. Teljesítményükre a mai napig büszkék...

Az önmagát honlapján független társadalmi szervezetként meghatározó Levegő Munkacsoport a 10-es főúttal kapcsolatban különösen aktív. Elküldtük nekik Balázs levelét, amire a következő levéllel reagáltak:

Feladó: Levegő Munkacsoport

Dátum: 2013. október 21. 10:33

Tárgy: Válaszlevél publikálásra

Címzett: Máth Dávid


Tisztelt Szerkesztőség!

Köszönjük a lehetőséget a reagálásra.

A Levegő Munkacsoport soha nem ellenezte a körforgalom kiépítését a 10-es út és Ürömi út találkozásánál. Mi elsősorban az ellen az irreális és természetkárosító autópálya-építés ellen tiltakoztunk, mely védett területeket keresztezne és első ütemében az Auchan áruház kiszolgáló útjaként épült volna meg. A 10-es út tehermentesítésére számos alternatívát javasoltunk, ezek közül a legfontosabb, a vasút felújítása jelenleg is zajlik. Ha kulturált, kényelmes és gyors eljutási lehetőséget biztosítunk a belvárosba síneken, az önmagában már jelentősen mérsékelni fogja a 10-es út terhelését, sokan átnyergelnek a vonatra, ezt egy uniós kutatás is kimutatta. A Pilisvörösváron hömpölygő autó- és kamionáradat kiváltására mindössze 9 milliárd forintból elkerülő utat lehetne építeni a jelenlegi dolomitbányán keresztül, ezt a település szerkezeti tervei is tartalmazzák. Ez töredéke áron mentesítené Pilisvörösvárt az átmenőforgalomtól, mint az alagutas, védett területeket romboló autópálya. Az M0 nyugati szakaszának kiépítését károsnak tartjuk, súlyosan környezetkárosító hatása és rendkívül magas költsége miatt (szinte végig alagútban kell vezetni), a közösségi közlekedés további fejlesztése, a budapesti dugódíj bevezetése, valamint a V0 megépítése jelenthetnek megoldást.

Ami pedig a személyautók Budapestre történő bejutásának könnyítését illeti, határozott álláspontunk, hogy ezt nemhogy elő kellene segíteni, hanem éppenséggel ennek a forgalomnak a csökkentésére kell törekedni. Nincs olyan budapesti bevezető út, ahol az ott lakóktól a Levegő Munkacsoport közel 25 éves működése során ne kapott volna olyan kérést, hogy segítsük visszaszorítani ezt a hatalmas forgalmat. Sok más fővárosi lakos is mondta nekünk, hogy a bejövő autóforgalmat csökkenteni kell, és egyetlen olyannal sem találkoztunk, aki azt állította volna, hogy növelni kellene. Ezért kérjük, mindenkitől, aki nap mint nap Budapestre kíván jönni, hogy legyen tekintettel a főváros 1,7 millió lakosának jogos követelésére, amellyel egészségüket, nyugalmukat kívánják megóvni. Használják a közösségi közlekedést, és működjenek együtt a Levegő Munkacsoporttal annak érdekében, hogy a döntéshozók egyre színvonalasabb tömegközlekedést biztosítsanak mindannyiunknak.



Tisztelettel:

Lenkei Péter

A Levegő Munkacsoport szakértője