Mennyire kínai a Scania?

2014.10.15. 15:35

A kínai buszos cikkünkkel kapcsolatban nem várt irányból kaptunk levelet: a Scaniától. Az ok a Scania Touring HD buszokat véletlenül GT-ként említettük, és lekínaiztuk. Az előbbi hibát javítottuk, azért elnézést. Az említett Scania buszokat a kínai összeszerelés miatt már valószínűleg sokszor lekínaizták, talán ezért ennyire érzékenyek erre a jelzőre. (Bár a hozzáadott érték alapján a régi Scania-alvázas Ikarusok is svéd gyártmánynak minősülhettek volna.) Mindegy, legyen akkor kínai összeszerelésű, mert ugye a svéd jelző elég furán hatna egy kínai buszos cikkben.

Bár érzésem szerint elmúltak már azok az idők, amikor a kínai jelző egyet jelentett a rosszal, talán a Scania sem véletlenül választotta Kínát. Amióta az iPhone is ott készül...

címzett: Papp Tibor

dátum: 2014. október 15.

tárgy: Helyreigazítási kérelem a Totalcar.hu-n megjelent "Baj van a kínai buszokkal" című íráshoz

Tisztelt Tibor!

A Totalcar.hu-n 2014. október 14-én megjelent, „Baj van a kínai buszokkal” című cikketekkel kapcsolatban van néhány észrevételem, és egyúttal kérem a szövegben szereplő tárgyi tévedések kijavítását annak érdekében, hogy az olvasók pontos információkhoz juthassanak.

A Borsod Volán Scania buszai
A Borsod Volán Scania buszai

Többször találkoztunk már azzal a jelzővel a Scania Touring buszok neve mellett, miszerint ezek a járművek „kínaiak”. A buszok felépítményének összeszerelése valóban Kínában történik, a Scania partnereként dolgozó Higer külön erre a célra épített gyártócsarnokában, de mind az alváz, mind a hajtáslánc elemei Svédországban készülnek (ezért sem vehető egy kalap alá a cikkben szereplő többi, teljes egészében Kínában készülő busszal), így a mi járművünk – a hozzáadott érték alapján – svéd terméknek minősül. A termékfejlesztés és a minőség-ellenőrzés a Higer gyárában is a Scania világszinten egységes szabványának megfelelően történik. Ezért kérem a „kínai” jelző eltávolítását a Scania esetében, ez ugyanis erősen negatív színben tünteti fel buszainkat.

A cikkben szereplő busz pontos típusa Scania Higer A80T, kereskedelmi megnevezése Scania Touring HD, nem pedig az újságíró kollégád által jelzett Touring GT típusú.

A cikkben megjelenő, a Scaniához kapcsolódó harmadik kérdéskör a Van Hool gyárral kötött kiemelt partnerség, melyet nem azért kezdeményezett a Scania, mert a Touring „nem úgy fogy, ahogy tervezték”. A Van Hool-lal együttműködésben készülő buszok csak az európai piacot célozzák, ráadásul más vevői szegmensben (más felszereltség, más árkategória), mint a világszerte forgalmazott Touring. Ebből egyértelműen látszik, hogy a Scania az együttműködéssel nem hozott létre magának konkurenciát, mint ahogy ez a cikkben szerepel. Sőt, ezzel a lépéssel a termékválasztékát és a buszokkal elérhető vásárlói csoportját bővítette ki.

Kérlek, hogy az itt leírt és kifejtett magyarázatok alapján frissítsétek a cikk Scaniára vonatkozó bekezdéseit.

A Scania termékeivel kapcsolatban felmerülő bármilyen kérdésetek esetén további információért forduljatok hozzám bizalommal.

Köszönettel,

Kőhegyi Erika

Scania Hungária Kft.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.