BMW-t vagy Insigniát? Majd az olvasó megmondja

2014.12.24. 14:37

Gondolná, hogy az Insigniában 74 ezer kilométer után megadja magát a kettős tömegű lendkerék? És azt, hogy egy Mazda 6 egy család legkevésbé kedves autója? Péteréknél minden van, amit Krisztina keresett a tegnapi Nepperűzőben.

Feladó: Péter

Dátum: 2014. december 23. 12:33

Tárgy: R.S.V.P. BMW-t vagy Insigniát?

Tisztelt Becsületesnepper!

Ma reggel olvastam Krisztina levelét, és úgy gondolom tudnék hasznos tanácsot adni a témában. Mindezt abból gondolom, hogy a családban van egy Insignia, és én személy szerint BMW-t használok, továbbá az átlagnál jóval magasabb vagyok, emiatt az autóvásárlás nem egyszerű számunkra.

Igazából a Mazda6-osunkon kívül mindegyik autónkat szerettük még eddig, az összes nyűgével, bajával. Az Insigniát is szeretjük, bár be kell látni, hogy nem a legmegbízhatóbb autó a világon. 2,5 éves, és 74 ezer km van benne, de már eltört egyszer a csomagtér takaró roló, kétszer kellett cserélni a vezető oldali ülésfűtest, elromlott egyszer a csomagtérajtó behúzó motor (soft close-szerű extra - felesleges), cserélni kellett a futóműben a bal első gömbcsukót, már legalább 2 teljes szett fékgarnitúrán vagyunk túl (az 5-ös BMW-nél nálam ez 60 ezer km per szett, úgy, hogy automata a kocsi), ami mondjuk az autó óriási tömegének köszönhető, továbbá szétesett már a kihangosító mikrofonja is, ami gyári és a plafonba van szerelve, végül pedig a kettős tömegű lendkerék most fogja megadni magát. Most így hirtelen ennyire emlékeztem. Szóval akár mennyire is szeretjük, tiszta szívvel nem merném ajánlani senkinek, ebben teljes mértékben egyetértek Önnel.

Az én javaslatomat később írom le, most inkább az Ön válaszára reagálnék. Ha abból indulunk ki, hogy Krisztina Mazda3-at használ, akkor jó lehet az Accord. Hondánk nem volt soha, ezért hinnem kell a megbízhatóságukban (bár a Mazda6-ra is ezt mondtak annó, megis egy rakás hulladék volt az autónk). Viszont minden autóvásárlás előtt körbenézünk a piacon, hogy éppen mi kapható, így lassan 3 éve az Ön által ajánlott (úgy hiszem a kép rossz volt a cikkben), most futó Accordot is megnéztük magunknak. Jól összerakott autó benyomását keltette, és a Mazdához képest (japánt hasonlítsunk japánnal) minőségibbnek is tűnt. A kérdező szeretne bőrülést, és automata valtót. Ezeket megkaphatja az Accordban is, de jó japán szokás szerint csak csomagban voltak ezek választhatók. A bőtüléshez járt az elektromos ülésállítas is. Ettől viszont valamiért sokkal kisebb lett a lábtér a kocsiban elöl-hátul (gondolom az elektromotorok foglalják a helyet). Mi annó többek közt emiatt nem az Accord mellett döntöttünk.

Azzal a megállapításával is egyet kell értenem (bármennyire nem szeretnék), hogy a prémium márkák valamivel több odafigyelést igényelnek, és ha elromlik valami, akkor az sokba kerül. Viszont itt is vannak meglepetések. Ha 6 millió körül keresgél Krisztina használt autót, akkor én nagyon erősen elgondolkodnék egy ráncfelvarrott E90 318d BMW-n. Én személy szerint nem szeretem a dízeleket, és egy BMW nalam sor 6 szívó benzin (bajban leszek pár év múlva), de ha jól tudom ez a típus 2 éven keresztül vezette az ADAC megbízhatósági statisztikáit. Ennek hitelességén lehet vitatkozni, hiszen Németországban a prémium márkák assistance szolgáltatásai elég jók, és ezek az esetek nem kerülnek bele az ADAC statisztikáiba, viszont nálam sokkal hozzáértőbb emberektől tudom, hogy az E90-es szeria nem egy elromlós fajta, persze ismert előéletűt kell venni. A hosszmotor miatt óriási az első lábhely (mint a legtöbb BMW-ben), és ebben a 3-asban mar van annyi hely belül, mint egy 2 szériával ezelőtti (E39) 5-ösben.



Üdvözlettel,
Péter

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.