Biztos benzines a Mini JCW?

2015.05.14. 18:03

Feladó: Tamás

Dátum: 2015. május 14.

Tárgy: Mini Cooper

Címzett: Zách Dániel

Jó reggelt!

Elnézést a zavarásért, de a cikk olvasása közben szinte éreztem ahogy fordul a föld... (megint át kell értékelnem mit gondolok a benzines és diesel motorokról)

"A JCW-ben 231 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 320 newtonméter (1250-től 4800 fordulatig)"

Valahogy nekem még be van égve az agyamba, hogy a benzinesek inkább teljesítményben jobbak a dieselek pedig a viszonylag alacsony fordulaton jelentkező nyomatékukról híresek.

Az idézett sort olvasva újra meg kellett néznem, hogy ez tényleg benzinmotor?! Ez az én ismereteim szerint már inkább dieseles karakter. Pár éve még azt gondoltam, hogy a dieselek olyan fejlődésen mentek keresztül, hogy egyszerűen lemossák a benzines motorokat. Erősek, nyomatékosak és egy-egy még pörgős is. És most itt a 2L-es benzines ami teljesítményben messze jobban teljesít, míg nyomatékban hajszálra megközelíti pl a mercedes vito-ban látható 2.2L-es dieselmotor adatait.... Hogy van ez most akkor? Merre megy a világ? (a vesztébe... :))

Ha van energiájuk és kedvük akkor írhatnának egy cikket arról, hogy mi most a helyzet. Kis köbcentis diesel/benzines egy-két-három turbóval vagy ez majd az élettartam rovására fog menni később? Vagy a Mazda iránya a nyerő? Ugyebár ott maradtak inkább a ccm-nél és nem turbósítottak...

Mikróbusz vásárlás előtt állok ahol a benzinmotor nem is elérhető így egyszerűen csak érdekelne, hogy hol a különbség ezek után a két motortípus között...

Mégegyszer elnézést a zavarásét, csak egyszerűen meg akartam osztani a kérdéseimet.

Üdvözlettel! Balázs

Kedves Tamás,

A dízelmotor elsősorban a turbófeltöltéstől nyomatékos, a szívódízel nem igazán az, a benzinmotor is a turbófeltöltéstől lesz nyomatékos, ugyanúgy. Van ebben csúsztatás, mert a dízel eleve nem bírja a nagyobb fordulatszámot, emiatt szándékosan kisebb fordulatra hangolják a gázcseréjét, míg a benzinmotornál mindig fennállt a lehetősége, hogy jobban megpörgessék, ám a változó szelepvezérlési rendszerek és a változó szívócső-hosszok előtti időben az óhatatlanul magával hozta a kisebb (és nagyobb fordulaton) jelentkező csúcsnyomatékot. Tehát a "dízel nyomatékos" és a "benzinmotor nyomatékszegény" megállapításokat nagyjából 50 éve, az első turbós benzinmotorok megjelenésekor (Chevrolet Corvair) elkezdte megpiszkálni az autóipar, s amióta az emissziós normák szigorodása és a downsizing miatt általános lett a benzinmotorokon is a turbó, akár sutba is dobhatjuk.

Egyébként volt energiánk és kedvünk, már született is e témáról cikk, igaz, a benzin- és dízelmotorokat nem vettük külön, itt lehet olvasni:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/

Remélem, hasznosnak bizonyul.

Üdvözlettel, Csikós Zsolt

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.