Az ember, aki kis híján vezette is a csodát

Élőben a Lamborghini Marzal

2018.04.03. 12:46

Peka Totalcar-közeli egyén, sokunk távoli barátja, afféle amerikai nagybácsija a magazinnak, mert hol kölcsönadja Karottának a Lamborghini Espadáját, hogy írjon róla, hol beszámol a Fisker Karma-használat néhány öröméről és számtalan bosszúságáról, hol pedig színes riportokat küld nekünk kintről, amelyek akkor szoktak megjelenni, amikor valakinek van ideje betenni az ékezeteket a szövegbe, ugyanis Pekának nincs kint magyar billentyűzete. Azaz, azt hiszem, már van, Papp Tibi mintha küldött volna neki, de ez a levél biztosan nem azon készült. Ettől még baromi érdekes.

Peka ugyanis olvasta a Genfben kiállított Lamborghini Marzalról szóló cikkemet, és a szenzációszkanderben sajnos jóval előttem jár: ő nemcsak nézte, de tolta is az autót, s ott volt az árverésén 2011-ben. Mi több, a Marzal épp azzal a Chevy Corvair Testudóval osztozik a murván, amit a mostani genfi szalonon én is láttam, csak kicsivel odébb, egy másik standon - azért ez már véletlen a javából! Mivel Peka mániásan túrja az olasz autók történelmét, és mindenféle extrákhoz hozzáfér, most küldött még néhány, a Marzallal és egyéb Gandini-szüleményekkel kapcsolatos képet, én meg nem tehetem meg, hogy megvonom ezeket az olvasóktól, mert olyan némelyik, mint a Mars-lakók támadása. De inkább beszéljen ő.

Feladó Peka

Címzett Csikós Zsolt

Dátum 2018.04.01.

Tárgy Lamborghini Marzal

 

Most olvastam a genfi cikket a Marzalról. Elsőre itt van némi adalék, illetve két fénykép.

Az első képen látható pontig egy olasszal együtt, saját kezűleg toltam a Marzalt, amikor kiállították a comói Villa d'Este-en. Ez szerintem elég kevés embernek adatott meg az életben. Sajnos az ujjlenyomatom valószínűleg eltűnt róla a restaurálás során.

Egy nappal korábban (az árverés előtti napon) készült a másik, viszonylag újkori kép, még a Marzal eredeti állapotában. Akkor árverezték el a Bertone-gyűjtemény legértékesebb autóit.

Egyébként nekem gyerekkorom óta a No. 1 concept car a Marzal és azért is vettem anno Espadát, mert az áll hozzá a legközelebb. Szerintem is Gandini az egyik legnagyobb formatervező, de sokan nem ismerik a nevét, mert művei a Bertone munkájaként jelentek meg.

A Marzallal egy időben árverezték a Stratos Zerót is, ami szinten nem egyszerű forma.

Van egy kép erről a metálbarna autóról, amikor előtte állok, így látható, hogy milyen elképesztően alacsony.

Küldök néhány olyan fotót is, ami akkor készült, amikor új korában, a működő tesztautót az utcán próbálták, elég szürreális, nem?

És a Bertone Runaboutra emlékszel? Ennek a replikáját próbalom megépíteni, de a kasznis megbetegedett a munka felénél, azóta vár befejezésre.

Szóval Gandini elég merész volt. Ebből létezik amúgy egy üzemképes replika, és valahol Hollywoodban, egy filmes raktárban, elfelejtve még két, motor nélküli replika (az egyik Michael Jackson egy klipjében is szerepelt).

A Stratos Zero eredetijét pedig egy ázsiai vevő vette meg 2011-ben. Beszélgettem vele, és azt mondta, hogy használni szeretné. Lehet, hogy az is a vámraktárban rohad meg?

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.