Azzal kezdte az Allroadom, hogy nem ment fel az emelkedőn

2018.10.15. 14:28

Tisztelt Olvasók!

A múltkori Allroad vagy R Merci Nepprűző után írt András nevű olvasónk, neki kilenc évig volt egy első generációs Audi Allroad 2.7 T a tulajdonában, és megosztotta velünk a tapasztalatait. Volt már egy ilyen cikkünk, annak az alanya egy hírhedt 2.5 V6 TDI volt. Ez az Allroad nem az, amire a korábbi kérdező rákérdezett, de egy kis gyorstalpalónak megteszi.

7192105 7e43eff73f4eb49277eb4a74388c2f14 o

Egy másik olvasó a Népítélet rovatban osztotta meg tapasztalatait, de a típus az Erőmérőben is bizonyította, hogy nem véletlenül nem szoktam ajánlani. Ezek után következzen András levele.

Feladó András

Címzett Becsületesnepper

2004-ben vettem a Weltauto kínálatából egy 2001-es gyártású, automata Audi Allroad 2,7T Quattrót, 70 000 km alatti futásteljesítménnyel. 2013-ig használtam, nagyjából 200 000 km-t.


Az egyik első hiba: hátramenetben az autó elindul, megy, de emelkedőn már nem tud felmenni. Automata váltó javítás 400 000 Ft. Az egyik kuplungharang repedt szét. Előtte és utána is jellemző tünete volt, hogy viszonylag lassú a váltás D és R között, ez nem változott. Más autók, akár más Audi is gyorsabb ennél. 1mp, vagy picit több...


Eleinte majdnem az összes Budapesti márkakereskedést végigpróbáltam a szervizek alkalmával. Semelyiket nem ajánlanám jó szívvel. Olaj 7 000 Ft/liter áron mérve, féltengely-gumiharangok egymás után mind cserélve, (soha előtte és utána nem kellett). Ablakmosó folyadék utántöltve aranyáron, (mindig tele volt, nem lehetett bele tölteni) egyéb nem ellenőrizhető apróságok felszámolva stb... Első légrugók cseréje 3-évente esedékes volt kb. 4-600 000 Ft. (már nem emlékszem pontosan) A hátsót nálam egyszer kellett cserélni 6-év után, az mindössze 400 000 Ft. Két első lengéscsillapító 2x70 000 Ft. (Gyári) A légrugó hibája kezdetben lassú eresztés, ha az autó álltában elveszíti/nem tartja a normál hasmagasságát, majd menet közben a lámpáknál állva érezhetően gyakran korrigálja a magasságát, célszerű cserélni a légrugókat, különben a jó drága kompresszor megy tönkre, ami nem a folyamatos üzemre lett tervezve...


Egyszer szétrepült a ventilátor és kilyukasztotta a hűtőt... (minden külső beavatkozás vagy versenyzés nélkül). Az ablaktörlő tengelyét rendszeresen kezelni/olajozni kellett, különben fixre rohadt volna. Csomagtér gázrugóit cseréltem a vége felé, majd motortértető gázrugóit is.


Fogyasztás eleinte 14 liter körül, túlnyomórészt Budapesten, alig mentem autópályán, vége felé inkább 16 liter körül. Ez nem vezetési stílus kérdése, ezt az autó öregedése (vagy mi?) okozta? Autópályán majdnem a sebesség km/órában mínusz egy nulla a fogyasztása... Gyalázat. 12 liter/100 km. Gyorsan menni autópályán teljesen értelmetlen vele, mert olyan gyakran kell tankolni, hogy az időnyereség eltűnik.


Amúgy nagyon jól gyorsul álló helyzetből, nyomaték már 1800-tól maximumon, de később közepes fordulattól nem történik semmi. Autópályán olyan érzés, mintha ugyan ez az autó már csak szívó-motorral szerelt lenne. A két kicsi turbo nyilván túl lenne terhelve, ha nagy fordulaton is engednék rá a nagy nyomást. A vezetési stílusomról azt mondhatom, hogy öreguras. Ha esetleg valaki úgy gondolja, majd ő kedvezőbb fogyasztást fog tudni elérni egy ilyen tankkal. Ki kell ábrándítanom.


Turbónak soha semmi baja nem volt. Természetesen soha nem volt azonnal leállítva nagy terhelés után. Vége felé erősödő olajfolyás a turbótól, ami a kipufogó leömlőkre folyt, látványos és büdös füstölést produkálva. Rugózás jó, voltak hozzá gyári nagyon szép 17" kerekek, azzal kriminális a közlekedés Budapesten. Az úthibák olyan erősen elhúzzák a kormányt, hogy eladtam a szép felnit és télen nyáron 16"-al használtam, amivel hibátlan és nem kell annyira vigyázni rá.


Egyszer elkezdett csörögni. (kopogásos égés) 100 oktános benzinnel nem csörgött, de jobban se ment. Több év után egy szakember megoldotta, de nem árult el részleteket. Amúgy 95-s bőven elég neki. Egyszer (ismeretlen okból) az autó a saját kulcsát elfelejtette. Nem indult. Tréler...


Végén csomagtér tető kezdett rozsdásodni az üveg alatt (C5 A6 ismert hiba) Az első autóm, amivel 100 000 km alatt nem kellett gömbfejet, kormány összekötőt, stabilizátor kart stb-t cserélni. Sok mást igen. Szerettem, nagyon jó az egyenesfutása, (most értettem meg, mit értenek a német autós újságok ezalatt) de kanyarodni BMW-vel jobb. A négykerék-hajtás nagyon jó, olyan mélyre lehet menni az erdőbe, hogy oda már traktort kell hívni, ha elakadsz. Egyszer Murauban a sípályára felvezető erdei úton nagyon belejöttem a havas úton való kanyargásba, mígnem egy kerékkel becsúsztam az árokba. Nem ment ez onnan sehová... Jött a Toyota Landcruiserrel a "Hüttés fazon" és mosolyogva lazán kihúzott. Ki se pörgött a kereke a 2 méter alatt.


Alapjáraton nagyon csendes. Autópályán már nem. Nincs szép hangja. Nincs hathengeres hangja, ez már nagyobb baj! Kipufogóval soha semmi baj nem volt. Olajat mindig fogyasztott, autópályán erősebben. Eleinte 1 liter alatt/10 000 km, a végén 1,5 liter/10 000. Olajcserét 10 000 kilométerenként kapott.


Nagyjából ennyi.

András

Az Audinak ez az A6-osa egyébként egy nagyon jó autó, de csak az 1.9 TDI-vel. Amikor az első Allroad kijött teljesen kész voltam, hogy mennyire jól néz ki, és a mai napig tetszik is, kedvem is lenne birtokolni egyet, ha nem tudnám, hogy milyen sebességgel száguldó szopórollerre ülhetnék fel, ha nincs szerencsém. Amit megtudtam róluk a pályafutásom alatt, hogy a viszkó szeret szétrepülni, olyankor általában szétüti a vízhűtőt is. Ez ugye azonnal autómentőt jelent. Az automata váltója finoman szólva nem az örökkévalóságnak készült.

A motorok közül a facelift utáni, 180 lovas 2.5 V6 TDI állítólag már nem annyira rossz, de a jó sem ilyen. Viszont automata váltóval legalább sokat is eszik, városban simán tíz liter fölött lesz a fogyasztása. Szét kell nézni a külföldi hirdetési weboldalakon, és nem kell nagyon keresni a motorhibás vagy légrugó hibás autókat. Nem kellene rajta sokat változtatni, hogy jó legyen, csak kell alá négy spirál rugó, a régi soröt 2.5-ös TDI motor rendes hűtőventilátor, és kézi váltó, onnantól már jó is lesz nem, csak szép.

-Becsületesnepper-

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.