"Hat éve én hajtottam Lajos BMW X5-jét"

2020.05.21. 17:05

A MűhelyPRN 62. epizódjában egy 2001-es évjáratú BMW X5 4,4i V8 szerepel. Az autó 280 ezer kilométerrel járt a műsorban, ahol mostani gazdája mesélt kalandjairól, az Avalon szerviz pedig mért, vizsgált és összegzett. A műsort itt nézheted meg, ha kimaradt.

Arra talán senki nem számított, hogy még a Fotelnepper utáni, vagyis a PRN megjelenését megelőző napon jelentkezik valaki, aki azt állítja, évekkel korábban ő használta a BMW-t és alaposan elmeséli, milyen volt az autó akkor. Az összegeken kicsit megdöbbentünk, a többit pedig olvassátok el Tibor beszámolójában.

Feladó Tibor

Címzett Zách Dániel

Dátum 2020. május 20.

Tárgy Hat éve én hajtottam Lajos BMW X5-jét

Kedves Dániel!


A Facebookon találtam rá a BMW X5 4.4i-re, hozzászólásomat viszont nem kommentben írnám, mert az autó az enyém volt, elég sokat tudok róla. Néhány éve 2,5 millió forintért vásároltam, ráköltöttem megközelítőleg ugyanennyit, végül 2,4 millióért adtam el. Nálunk legtöbbször egy évig sincs egy autó, az árát költöm rá, aztán megunjuk és eladjuk. Amikor az X5-öt vásároltuk, folyamatosan jöttek a gondok. Budapesten vettük meg, mire hazaértünk, elromlott a váltó. A javítás 380.000 forint volt. Utána a következők lettek cserélve: összes tömítés a motorban, mert valaha gázüzemű volt és az megette a tömítéseket. Összes injektor, gyújtógyertya, összes szűrő, kartergázcső a motor mögött, légrugó-javítás, klímahűtő előtti ventilátor csere kisebb vagyonért, kompresszorcsere, új benzinszivattyú, új üzemanyagszint-jelző, új akkumulátor, sok új futóműalkatrész, légrugó szintérzékelő, gumik. Akkoriban a gyári 20 colos felni volt rajta. Mivel ez már kb 5-6 éve volt, nem is emlékszem mindenre.

10645237 787730721282764 3150111292184079566 n

Akkoriban arra használtuk, hogy Svájcba jártunk vele dolgozni. Tempomat 110 km/óra végig, 1300 km egy max. két megállással és 9 liter körüli fogyasztással. Aki nem hiszi, vegyen egyet és próbálja ki! Egy év után eladtuk, ekkor még volt egy hibája: erős alpesi hegymenetben 5000/perc alá nem engedte a fordulatot, és ez utána sík terepen sem változott. Csak akkor lett jó ismét, ha leállítottuk és újraindítottuk. Légtömegmérő-hiba volt az ötlete mindenkinek, vettem is hát egy eredeti új Bosch légtömegmérőt, meg tettük a szokásos diagnosztikai procedúrát (adaptáció törlés...), de az autó nem lett jó. Ekkor vittük el BMW szervizbe, ahol egy ismerős is dolgozott. Mondták, nem lesz jó a Bosch légtömegmérő, 120 ezer forintért meg kell venni az eredeti BMW-t, mert abban egy 5 forintos ellenállással (amit boltban persze nem lehet megvenni) több van, és csak azzal lesz jó az autó. Mondtam, legyen.


A szervizben 15 perc után közölték, hogy a csere folyamán érthetetlen módon letörlődött a motorvezérlő szoftvere és van rá esély, hogy nem lehet újra írni. De végül sikerült. Ezután a Varta kelet-magyarországi képviselőjének adtam el az autót, sokáig tartottam vele a kapcsolatot. Új szőnyeget, szélterelőt vett az ablakokra, még hazafelé menet megállt neki az ablaktörlő, így azt is cseréltette, majd két hét múlva, reggel az összes hűtőfolyadék az autó alatt állt. A motor hűtővize hűti ugyanis a generátort, ami elrepedt. Ezt is és még sok mást cserélt benne, majd ezután egy nyugat-magyarországi autószerelőhöz került az BMW, aki szintén rengeteg dolgot cserélt benne, vele is tartottam a kapcsolatot. Ő kb. két éve adta el, szintén 2.5 millió forint körül. Az elmúlt években tehát négymillió forintot költöttek rá összesen, velem együtt. A műsorban hallom, hogy a legfontosabbal nem foglalkozott senki azóta: vezérműlánc-csere kellene neki. Tisztán hallani. Ilyenkor már a műhelyből sem szabad kivinni. Ez a motor megölhetetlen, de két kényes része mégis van. a hengerfejtömítés, illetve a vezérműlánc. Ha nem cserélik azonnal, mikor hangja kezd lenni, onnantól időzített bomba. Majd elszakad. Mindig találni szakadt láncos 4.4-est a hasznaltauto.hu oldalon.

10801855 787436074645562 2969317231834179391 n

A kérdésre válaszolva, hogy megérte-e megvenni: igen. Ezzel az autóval volt foglalkozva és rá volt költve, amennyit csak kívánt. Viszont csak annak éri meg, akinek van pénze továbbra is költeni rá és kifejezetten ez a típus a vágya. De meg kell adni neki olyan törődést is, amelyről sok szerelőnek fogalma sincs. Például az osztómű olaját is rendszeresen cserélni kell (abból 15 ezer forint egy liter és csak a gyári megfelelő), váltó, difi-olajak rendszeres cseréje, vákumcsövek folyamatos ellenőrzése és cseréje, mert ez a motor hatalmas hőt termel, ami miatt a körülötte lévő csövek hamar tönkremennek, sok-sok más dolog még.


Most egy gyári állapotú, garantáltan 279 ezer kilométert futott, faceliftes X5 3.0d-t árulok. Az azért határozottan jobb vétel, még a maga 2.8 M Ft-os vételárával is. De ebben már sokkal megbízhatóbb hatfokozatú ZF-váltó van és a BMW legmegbízhatóbb dízelmotorja. Láttunk már 3.0d motort 1 M km futás fölött, ugye.


Üdvözlettel: Tibor


Utóirat: Eszembe jutott, hogy a négy lambdaszonda és a két katalizátor is cserélve lett, szintén egy vagyonért, valamint 60 ezer forintot adtam a csomagtérajtón található díszlécért, amelyben a két rendszámtábla-világítás és a csomagtérnyitó mikrokapcsoló található. Természetesen csak gyári létezik ebből és ha elromlik, javíthatatlan. Sok más dolog volt még, de nem emlékszem már mindenre.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.