Kétmillióért már tényleg mindent meg lehet kapni a használtpiacon. Családi kombit, egyterűt, prémium limuzint és igazán sportos autókat is. Utóbbiakat gyűjtöttük össze, lapozgassanak velünk növekvő teljesítményrendben!
Száz lóerő manapság egy közepes bevásárlókocsiban is van, de a kis Pandát mégis sportossá teszi. Hogy mi a trükk? Pörgős motor, rövid, hatsebességes váltó, négy tárcsafék, ültetés, nagyobb felni, peresebb gumi. Persze a látványra is figyeltek az olaszok: átszabott lökhárítókat és sötétített ablakokat is kapott az ötajtós kisautó. A 9,5 másodperces 0-100-as sprint nem világrengető, de a 100HP karaktere ettől még kifejezetten sportos. Akinek van, nem szívesen adja el. 1-1,5 millió forint között szoktak felbukkanni a hirdetési oldalakon.
Már-már elcsépelt, de ha szóba kerül a megfizethető élményautó, a legkézenfekvőbb válasz az MX5-ös. Kicsi, könnyű és hátul kapar. Kétmillió már nem kevés pénz MX-5 viszonylatban sem: ennyiért megkímélt, ráncfelvarrott, egynyolcas, hatsebességes, sperrdiffis NB-t, vagy korai, sokat futott NC-t kapunk. Előbbi hátránya, hogy szeret rozsdásodni, utóbbi viszont kevésbé virgonc az egynyolcas motorral, mint az elődök. Eltántorítani egyiktől sem tudunk jó szívvel senkit, a teszteket visszaolvasva mindegyikért őszintén lelkesedtünk.
Az első Yaris TS is egy szerethető autó volt az egyötös, 105 lóerős motorjával, de a második generációs, egynyolcas TS már jóval komolyabb lett a maga 133 lóerejével. Bár látványos optikai tuningot nem kapott, a 17-es felnikről már messziről fel lehet ismerni, hogy nem egy mezei Yaris. Természetesen, ahogy az elődből, ebből is van három- és ötajtós is. Az árak kétmilliótól indulnak és az elmúlt évek tapasztalatai alapján nem is akarnak lezuhanni.
Ha nem akarunk beállni az MX-5-ösök sorába, de kabriózni akarunk, akkor a Toyota MR2 jó megoldás lehet. A harmadik szériás MR2-es középmotorjával a szupersportkocsikat idézi, holott csak egynyolcas, négyhengeres és 143 lóerős. Kétmillióért már bőven kapunk ilyet.
A Fiesta amúgy is híres élvezetes vezethetőségéről, az ST ezt még a Mondeóból ismert kétliteres motorral is megtoldja. A Fordnál úgy döntöttek, hogy ha már sportos, akkor nem kell belőle ötajtós változat, kapott viszont kis szárnyat és mérgesebb lökhárítókat. Újonnan több mint 4 millió forintot kértek a 150 lóerős kisautóért, manapság pedig már valamivel egymillió felett hozzájuthatunk egyhez. Igaz, a szebb példányok jellemzően másfél millió fölött cserélnek gazdát.
Kétmillióért bizony már lehet kompresszoros Cooper S-t is kapni. Arról nem nyitnék vitát, hogy az új Mini női autó-e vagy sem, az viszont biztos, hogy az S 163 lóereje több mint elég egy ekkora autóhoz. A négy kerék jól ki van tolva a sarkokba, és a bódé is alacsonyabbra került, mint a One vagy a sima Cooper esetében, minden adott a gokart-érzéshez. Érdemes viszont odafigyelni a vásárlásnál, mert egy kompresszor-felújítás húzós lehet.
Bár az alapja a IV-es Golf, a TT mégiscsak sportosabb. Igaz, kétmillió alatt még nem kapjuk meg a 3,2-es szívómotoros Audit, ennyiért jellemzően csak 2000 körüli, egynyolcas, turbós TT-t adnak 180 lóerővel.
A Renault Clio első generációjának a csúcsmodellje a kétliteres Williams volt. A 145 lóerős, szélesített kasznis kisautó hamar igazi legendává vált. Ennek megfelelően az ára is szépen elszállt. A Clio második generációjánál vezették be márkaszinten az RS, azaz Renault Sport jelzést. A Clio RS-nél maradtak az F7R kódú kétliteres blokknál, de tovább erősítették. A korai időszakban 169, később pedig 182 lóerőre húzták fel a teljesítményt. Ráncfelvarrás előtti példányokat már egymillió alatt is találunk, de a megkíméltnek tűnő, késői példányok is csak másfél millió forint körül keresik új gazdájukat. Akik próbálták, egyként rajonganak érte, ami nem is csoda. 1035 kiló, 182 lóerő - nem rossz párosítás.
A „busz-Civic” nem a formájával hódította meg a nagyközönséget. A Type-R viszont a korábbi hagyományokhoz híven egy műszer: kétliteres, 200 lóerős szívómotor dolgozik benne. Nem sok eladó van belőle használtan, pláne nem itthon és azokat is érdemes rendesen átvizsgálni, hogy nem pörögtek-e már a fejükön párszor.
Néhanapján felbukkan egy-egy igazi M3-as BMW is kétmillió körül, de ez még annyira a kínálat alja, hogy komoly reményeket nem fűznénk hozzá. Pedig az Európának gyártott S50-es sorhatos motor már önmagában is legenda. Gyengébbik, háromliteres változata 285, erősebbik 3,2 literes pedig 316. Az E36 M3-asból ráadásul már nem csak kétajtóst és kabriót, hanem négyajtóst is gyártottak, ha valakinek a praktikum is számít. Ennyiért valójában a realitás egy fiatalabb E46 soros, hathengeres motorral, ha ragaszkodunk a BMW-hez.
Bár hangyányit a képzeletbeli kétmilliós határ fölött van, a Twingo RS-nek itt a helye a felsorolásban. Kicsi, egyhatos, 130 lóerős és garantáltan mosolyt csak a vezető arcára. Szerintünk megéri még spórolni pár hónapot.