2017.12.30. 00:12

Megint tartalmas évet zártunk a Totalcarnál, rengeteg móka és kacagás, máskor izzadságszag járta át a szerkesztőséget. A Mesterkurzussal tuningolt Parkoló Parádék mellett forgott a Rulettkerék, elindult az Erőmérő, rágyúrtunk a használttesztekre, újabb évadok pörögtek a tévében, negyvennél is többször szólt az Égéstér, megjelent mintegy kétszáznegyven teszt, háromszáz Belsőség-poszt, közel százötven közéleti cikk, a hírrovat pedig valahol ezerötszáz fölött termelt. Idén is nehéz tehát a három kérdés: melyik volt a legjobb és legkellemetlenebb tesztautó, illetve kinek melyik fotó volt a kedvence 2017-ben? Évösszegző sorozatunk negyedik része.

Sturcz Antal, újságíró

Amikor ezt a pár sort írom, nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy ezt az évet felül lehet múlni. Ha csak tőmondatokban kéne összefoglalnom is lelógna az internetről, de Zsolti megkért, hogy maradjak belül a kérdések adta kereteken, azért megpróbálom vázolni, miből kellett választanom. Életemben először drifteltem befagyott tavon, elvesztettem a Porsche-szüzességem, őrületes túrát nyomtunk Ausztriába és Albániába, vezettem Audi S1 Quattro replikát, nálam landolt a Mercedes AMG GT C Roadster, üldöztem Csikós Civic Type-R-jét a fantasztikus Hyundai i30N-nel, majdnem eldobtam egy 700 lóerős Nissan GT-R-t, beletekertem pár száz kilométert a Lexus LC-be, a végére pedig még a kedvenc arabjaimhoz is elmehettem kicsit autózni.

De szigorúan a négy kérdésnél maradva, ezek voltak a legjobbak idén:

A kedvenc tesztautó címért két autó versenyezhet, az egyik a Lexus LC500h, a másik a Mercedes AMG GT C Roadster. Tudom, van egyfajta ellenszenves bája a burzsoáziának, de ezek most egy életre beégtek. A Lexussal utazni volt hibátlan, Merci meg igazából nem is gurult, hanem mennydörgött, és bár sportkocsinak simán jobban kéne egy Porsche 911, kevés ilyen emlékezetes karakter van az autóiparban, így akármennyire is kommersz válasz, a GT C mindent felülírt.

Már, ha az új autókat nézzük, hiszen az abszolút kedvenc a velem egykorú, vagyis 26 éves Honda NSX. Ugyan nem versenypályán, de még csak nem is egy szép szerpentinen, hanem csak egy üres kifutón hajtottam, ott is érezni lehetett, hogy pont azt tudja, amit egy sportkocsinak tudnia kell. Ezzel beállok a sorba a többiek mögé, de ha valami, akkor ez éltre szóló volt.

A legkevésbé szimpatikus az Opel Insignia fullos, összkerekes, 270 lovas változata volt. Nem rossz autó, sőt, de még a műszaki színvonala ellenére is annyira elképesztően jellegtelen és ingerszegény volt, hogy ha most megkérdezné valaki, milyen is, el kéne olvasnom a tesztet, pedig nincs három hónapja, hogy kiszálltam belőle.

A kedvenc fotómat nehéz kiválasztani, mert amikor tehetem, Roland barátommal megyek fotózni, neki igazából bármelyik képe ideférhetne, amit a bringás, vagy az albán túrán csinált. Nekem vaktyúk is talál szemet alapon ez a Porsche Cayenne a késő-őszi görög felhőpornóba komponálva, főleg mert itt látszik, mennyire jól néz ki a hátsó lámpa.

A hátsó lámpa viszont fantasztikusan mutat
A hátsó lámpa viszont fantasztikusan mutat

Legalábbis most ezt érzem, de lehet, ha holnap kérdeznék meg ugyanezt, akkor teljesen mást mondanék. Idevágó mikro-sztori, hogy miután végigültem 5000 lóerőnyi sportkocsit, az első trafiba egy ezres, háromhengeres Suzuki SX-4 S-crossal sikerült beleszállni. Mondják, hogy nincs irónia. 


Máth Dávid, újságíró/címlapszerkesztő

A GT86 útja kicsit torzítja a képet. A helyszín Rovaniemi, kábé három héttel azután, hogy imádott vloggerem, Casey Neistat leforgatta ott ezt a videót. Ezen felül sem volt akármilyen út, de kellett volna legalább egy száraz kör, hogy a faceliftelt GT86 is beszállhasson a versenybe – ez így csak egy rohadt jó barmulás volt a havon, jégen. Így már nem is marad dilemma, magasan hozza az első helyet idén a Panamera, pedig én a kombi(!) útján voltam.

A Civicet a CVT, a Micrát a gagyi futómű tette rossz emlékké – ezeket leszámítva semmi horror.

Életem fotója remélem, még előttem van. Idén se tanultam meg fotózni, ezen is egyszerre égett ki az ég meg a hó, de valamiért így is bejön, bevállalnám háttérképnek.

DSC 0113


Perkó Rudolf, címlapszerkesztő

Idén nem sok tesztautóban ültem, a Mazda MX-5 RF-et is csak egy megnyújtott háztömb körülire vittük el Antival, de rögtön a szívembe zártam.

Kedvenc képem:

mozaik

Gerillában felfestettem két rokkantparkolót Újbuda központnál, ami után az egyik felfestést felsúrolták és a rokkantparkolót megszüntették.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.