És ez mind a miénk volt!

Magyar autók március idusára

2018.03.15. 07:09
Kicsi, az ipari eseményeitől távol eső agrárország voltunk, amikor az első autók megjelentek Európában, és nem voltunk sokkal fejlettebbek akkor sem, amikor másutt már dühöngött a járműkultúra. Ennek ellenére voltak ígéretes próbálkozások, pláne addig, amíg Magyarország kicsit nagyobb méretű volt – gondoljunk például a MARTA autógyárra, amely Aradon működött több-kevesebb sikerrel. Aztán jött Trianon (csapás), a világgazdasági válság (jobban sújtott bennünket, mint mondjuk Hollandiát), aztán a háború (ismét a vesztes oldalon álltunk), majd a szovjet elnyomás (ha lett is volna esélyünk saját autógyártásra, a KGST-n belül erre nem osztottak nekünk lapot). Azért csak-csak próbálkoztunk, s e próbálkozásaink között akadt ötletes, akadt hősies, akadt előremutató és akadt jó is. A legszebb magyar ünnepen néhány fontos, de a múlt folyásából szubjektíve kiragadott mérföldkőre emlékezünk.

És ez mind a miénk volt!

Magyar autók március idusára

99

Lapozgató

És ez mind a miénk volt!

Magyar autók március idusára

2018.03.15. 07:09

Kicsi, az ipari eseményeitől távol eső agrárország voltunk, amikor az első autók megjelentek Európában, és nem voltunk sokkal fejlettebbek akkor sem, amikor másutt már dühöngött a járműkultúra. Ennek ellenére voltak ígéretes próbálkozások, pláne addig, amíg Magyarország kicsit nagyobb méretű volt – gondoljunk például a MARTA autógyárra, amely Aradon működött több-kevesebb sikerrel. Aztán jött Trianon (csapás), a világgazdasági válság (jobban sújtott bennünket, mint mondjuk Hollandiát), aztán a háború (ismét a vesztes oldalon álltunk), majd a szovjet elnyomás (ha lett is volna esélyünk saját autógyártásra, a KGST-n belül erre nem osztottak nekünk lapot). Azért csak-csak próbálkoztunk, s e próbálkozásaink között akadt ötletes, akadt hősies, akadt előremutató és akadt jó is. A legszebb magyar ünnepen néhány fontos, de a múlt folyásából szubjektíve kiragadott mérföldkőre emlékezünk.

99